Bundkort til amd....
Fra : Mark

Dato : 22-09-03 21:52

Hej

Jeg skal ud og have den årlige vinter opgradering
Jeg skal købe samtid med en ven, vi havde begge 2 ecs k7s5a før, nu går vi
efter et lidt bedre mærke, for at udngå start vanskeligheder

Vi skal have enten xp 2400+ eller en barton 2500+
Hvad kan bedst betale sig?
Hvilken en er hurtigst?

Bundkort, det er det svære.
Jeg går ud fra at nforce2 (skal det spp?) er det bedste chipsæt til amd.
Jeg har kigget på følgende bundkort:

1. Asus A7N8X-X nforce 2 spp
Kan ikke lige set hvor mange usb porte det har og om det er 2,0.
Ser ud til at være passivt kølet :)
Er det rigtigt at det hverken har lan eller lyd onboard?
Pris 652,-

2.
MSI K7N2 Delta-L (MS-6570) nforce2 spp+mcp
Masser af usb, lan og lyd og Ser ud til at være passivt kølet :)
Pris 729,-

3.
Soltek SL-75FRN2-L ATX nforce2
Kun 2 usb porte ifl. edbpriser :(
Lan og lyd, menser ud til at være aktivt kølet :(
Men det har prisen med sig
Pris: 625,-

Jeg hælder mest til MSI eller Soltek, ved ikke rigtig med asus...
Hvad mener i er det rigtige?

Køler, har tænkt mig en GlacialTech 19db til 169,-

Ram, regner med at genbruge mine PC2100, vil det virke sløvende??

Vi fortsætter med vores geforce 4 Ti4200 grafik, det burde være ok, endnu?

Håber nogen vil give sig tid og besvare, på forhånd tak.
Mvh
Mark

Fra : JK

Dato : 23-09-03 08:13

On Mon, 22 Sep 2003 22:52:17 +0200, "Mark" <m-jonsFJERN@mail.dk>
wrote:

> [...]
>efter et lidt bedre mærke, for at udngå start vanskeligheder
>
>Vi skal have enten xp 2400+ eller en barton 2500+

Det kan du regne med at barton 2500+ er.

> [...]
>Ser ud til at være passivt kølet :)
>Er det rigtigt at det hverken har lan eller lyd onboard?

8X-X er et single ram channel kort (spare kort). De andre har dual-ram
band. Det betyder et par procent ekstra i ydelse kun med dual, hvis
man har 2 ram moduler.

> [...]
>Men det har prisen med sig
>Pris: 625,-
>
>Jeg hælder mest til MSI eller Soltek, ved ikke rigtig med asus...

Jeg har soltek 75frn2-L. Det er sådan set udmærket. Men det kan ikke
suspend-to-ram (S3) og silent standby. Det ved jeg ikke, om du dyrker.
men jeg elsker det sammen med adsl. Man skal ikke tænde PC'en forfra
hver gang man lige skal checke noget på internet. Det tager kun ca. 10
sekunder at komme op fra silent standby.

Mit Abit NF7 kan silent standby (jeg har 2 PC'ere med nforce2). Det er
sjældent med AMD bundkort. Mon ikke Asus bundkort også kan.
K7S5A kan jo ikke.

>Køler, har tænkt mig en GlacialTech 19db til 169,-
Nja, thermal take silent boost kan anbefales.

>Ram, regner med at genbruge mine PC2100, vil det virke sløvende??

Ja, det bedste er at køre ram og cpu ved samme fsb.

Køber du en fsb266 cpu, passer det fint med pc2100, der er DDR266. Men
med en barton, fsb333, bør man have DDR333, pc2700 ram.

Det kan være det er bedst med 2400+ cpu. Ligger lige på 2.0 GHz.

>Vi fortsætter med vores geforce 4 Ti4200 grafik, det burde være ok, endnu?

Ja, mon ikke.

hilsen

John