Retrievertræning på vestsjælland
Fra : Henrik Jensen

Dato : 22-09-03 21:02

Hej hundevenner

Jeg er den lykkelige ejer af en labrador på 9 måneder, som jeg bruger en del
af min fritid på at træne. Jeg er meget interesseret i at træne hund og mig
selv op på et niveau, så vi kan begynde at deltage på diverse markprøver
arrangeret i DRK.
"Mille" er min føste hund, så jeg er temmelig grøn indenfor dette område,
men jeg er meget interesseret i at lære hvordan det foregår på markprøverne,
ligesom jeg også synes spor-træning er spændende.

I den forbindelse vil jeg meget gerne i kontakt med andre hundeførere, som
deler denne interesse, for på den måde at kunne træne sammen eller i det
mindste udveksle erfaringer.
Så er der nogle af jer som bruger noget af fritiden ligesom jeg, ja så skriv
en mail til mig.

Mvh. Henrik

PS. Jeg bor i Kalundborg

Fra : Søren Voigt

Dato : 22-09-03 21:27

"Henrik Jensen" <fahmeda@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mindste udveksle erfaringer.
> Så er der nogle af jer som bruger noget af fritiden ligesom jeg, ja så

Hej Henrik

Kære Henrik,

Vi er sikkert nogle stykker der synes at du har gjort et klogt valg af hund
og at din interesse for markprøve i DRK er helt top.

Der er sikkert mange der gerne vil træne med dig. Selv bor jeg ca 45 min.
fra Kalundborg, men hvis du gider køre herned så har jeg en kæmpe have med
rigtig gode træningsfaciliteter. Jeg har selv tre labbere der henholdsvis
træner begynder (5 mdr), åben (2 år) og vinderklasse (8 år). Jeg er træner
og markprøvedommer i DRK. Vær velkommen.

Mvh
Søren Voigt

Fra : Henrik Jensen

Dato : 23-09-03 20:41

Hej Søren

Det lader vist til at du kan fortælle mig alt hvad jeg vil vide omkring
markprøver og træning, så det er helt perfekt for mig at få sådanne
kontakter!
Jeg sætter pris på din gæstfrihed, og "Mille" og jeg vil derfor meget gerne
benytte os af tilbuddet om at besøge dig og dine hunde, og måske få et par
gode råd omkring træningsmetoder og rækkefølge af elementer i træningen. Og
du kan sikkert også lynhurtigt spotte, om "Mille" har det rigtige sind og
jagtlyst til at kunne begå sig på diverse prøver.

Selvom jeg er ganske ny, har jeg da sat mig rimeligt godt ind i basal
hundeopdragelse, og deltager da også på et gængs lydighedshold, dog udenfor
DRK's regi.

Hvis vi kunne mødes i den nærmeste fremtid ville det bare være helt perfekt.

Mvh. Henrik

Fra : Kurt Becher

Dato : 24-09-03 03:22

Henrik Jensen wrote:
> [...]
> udenfor DRK's regi.
>
> Hvis vi kunne mødes i den nærmeste fremtid ville det bare være helt

Hejsa

SE, KÆRE VENNER... Det er DET denne NG handler om....

TAK, Søren!!! Det er sgu' en gestus jeg tager hatten af for!!! Kontakt
mellem en erfaren og en uerfaren hundeejer på disse præmisser... jeg tror,
der er mange, der ville give sin højre arm for en sådan invitation, da de
fik deres første hund!

I har simpelthen reddet min dag (eller nat hedder det vistnok nu .

God vind...