Cisco 677 og kun periodevis ping?
Fra : Nic

Dato : 22-09-03 20:17

Nogle perioder får jeg timeout på alle pings, andre gange svarer diverse sites fint?

Er dette en bug eller? Nogen der ved noget eller har forslag?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nic

(Remove the x from my email adress to reply)

Fra : Egil Solberg

Dato : 22-09-03 20:49

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in message
> Nogle perioder får jeg timeout på alle pings, andre gange svarer diverse
sites fint?

> Er dette en bug eller? Nogen der ved noget eller har forslag?

Har Cisco 677 selv og kan ikke pinge. Det startede for en stund siden. Synes
jeg har læst at det er noget Cybercity har fundet på i disse
data-angrebstider, at blokere ping.

Fra : Nic

Dato : 22-09-03 21:40

> Har Cisco 677 selv og kan ikke pinge. Det startede for en stund siden. Synes
> jeg har læst at det er noget Cybercity har fundet på i disse
> data-angrebstider, at blokere ping.

Fint - jeg er tiscali-kunde - desuden har det intet med udbydere at gøre - det virker som en bug...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-09-03 22:00

"Egil Solberg" <egilso@hotmail.com> writes:

> Har Cisco 677 selv og kan ikke pinge. Det startede for en stund siden. Synes
> jeg har læst at det er noget Cybercity har fundet på i disse
> data-angrebstider, at blokere ping.

Hvor har du læst det henne? Jeg har en Cisco 678 og er kunde hos
Cybercity. Jeg kan pinge alt det jeg gider, og tror ikke at du har
ret i at Cybercity har filtreret ping.

--
Jacob - www.bunk.cc
Don't get even -- get odd!

Fra : Egil Solberg

Dato : 22-09-03 22:11

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

Synes

> Hvor har du læst det henne? Jeg har en Cisco 678 og er kunde hos
> Cybercity. Jeg kan pinge alt det jeg gider, og tror ikke at du har
> ret i at Cybercity har filtreret ping.

Shit, nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre ;)

Fra : Egil Solberg

Dato : 22-09-03 22:21

"Egil Solberg" <egilso@hotmail.com> wrote in message

> "Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Synes

> Shit, nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre ;)

Jeg kan ikke pinge ud i verden. Kan godt pinge gatewayen, dog. Sidder på en
Cisco677 med CC. Netkort koblet lige i routeren.

Fra : Egil Solberg

Dato : 22-09-03 22:33

> Jeg kan ikke pinge ud i verden. Kan godt pinge gatewayen, dog. Sidder på
en
> Cisco677 med CC. Netkort koblet lige i routeren.

Aj, fant ud af problemet. Dte siste jeg havde gjort på routeren var at
tilføje et "set nat entry add 10.0.0.1 23 0.0.0.0 23023 tcp"
Fjernede det igen, og kan nu pinge.
Satte det ind fordi jeg så her:

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/manuel_installation/

at denne linien var opført og jeg tænkte den var viktig. Kunne nemlig godt
pinge verden fra routeren via telnet.
Er det nogle der kan forklare mig hvorfor CC har opført denne linje i sitt
opsætningsforslag? Er meget taknemlig for svar.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 22-09-03 23:16

> [...]
> Er det nogle der kan forklare mig hvorfor CC har opført denne linje i
> sitt opsætningsforslag? Er meget taknemlig for svar.

Det gør at man kan telnette til kassen udefra, hvilket er godt hvis
supporten skal rette noget i din router.

--
Mvh. Simon H. Pedersen

Fra : JL

Dato : 23-09-03 21:08

snip
> Aj, fant ud af problemet. Dte siste jeg havde gjort på routeren var at
> tilføje et "set nat entry add 10.0.0.1 23 0.0.0.0 23023 tcp"
> [...]

Jeg tror nu mere at det er tilfældigt at det løste dit problem!
Den nævnte linie burde ikke betyde noget for ping.
Desuden har jeg selv haft samme problem med en 677'er ligeledes hos
Cybercity, reboot løste problemet.
En Tiscali kunde i en anden nyhedsgruppe har haft samme problem. Måske det
er en bug i den version af CBOS som vi har? Hvilken version har du?
- JL

Fra : Egil Solberg

Dato : 23-09-03 21:32

"JL" <drlorenzo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> En Tiscali kunde i en anden nyhedsgruppe har haft samme problem. Måske det
> er en bug i den version af CBOS som vi har? Hvilken version har du?
¨
Jeg har CBOS 2.4.6. Jeg rebooter hver dag. Det hjelper ingenting.
Jeg kan selvsagt forsøge at indskrive den linje der igen og se nu om jeg kan
pinge.
En dag i desperation over ikke at kunne slette NAT-entries med portranges
gjorde jeg en "set nvram erase" og bagefter var nødt til at få
managementkabel i posten. Så gjorde jeg som de skrev på Cybercitys sider med
henblik på genopsætning (havde taget en kopi, heldigvis). Syntes det
fungerede godt. Har ellers indtastet endel NAT-entries og ryddet op og
slettet den ovennævnte linje, da jeg ikke kunne se den gavnede mig. Kunne så
ikke pinge før jeg indtastede den igen.
Synes også det lyder mærkelig.

Aj, tastede linjen tilbage ind igen, så write og reboot. Den pinger
stadigvæk, med den NAT entry tilbage i systemet. Hmm, det er mærkelig, men
jo også ligesom du fortæller mig, jeg skal forvente.

Av andre problemer nævnes at en "stats eth0" giver mange "RX DMA overrun
errors", nu 608 efter en train-tid på vel 6 timer. De kommer når jeg
benytter Bittorrent til at hente filer, ellers er der ingen fejl, selv ved
fuld belastning. Er det fordi jeg får altfor mange connections ved dette
program?

Takker!

Fra : JL

Dato : 23-09-03 22:43

> [...]
> En dag i desperation over ikke at kunne slette NAT-entries med portranges
> gjorde jeg en "set nvram erase" og bagefter var nødt til at få

Undgå at lave portranges hvor wan ip er * - sæt den altid til din eksterne
ip, så bør der ikke være problemer med at slette nat entries...
Cisco påstår godt nok at denne bug skulle være væk i CBOS 2.4.3b+

> [...]
> fungerede godt. Har ellers indtastet endel NAT-entries og ryddet op og
> slettet den ovennævnte linje, da jeg ikke kunne se den gavnede mig. Kunne

Jeg har ikke oplevet det med min egen CBOS version 2.4.2, men med 2.4.6 på
min firma linie har jeg oplevet ikke at kunne pinge/traceroute, men linien
fungerede som sådan alligevel.

> Aj, tastede linjen tilbage ind igen, så write og reboot. Den pinger
> stadigvæk, med den NAT entry tilbage i systemet. Hmm, det er mærkelig, men
> jo også ligesom du fortæller mig, jeg skal forvente.

Du kan evt prøve med CBOS 2.4.7 eller nedgradere...
Det er muligt at det vil afhjælpe situationen.
- JL

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-09-03 23:21

Hej JL, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg har ikke oplevet det med min egen CBOS version 2.4.2, men med
> 2.4.6 på min firma linie har jeg oplevet ikke at kunne
> pinge/traceroute

Jeg ved (heller) ikke, om det skulle have noget med CBOS-versionen at
at gøre.

Men jeg da sige, at jeg også bruger ver. 2.4.2 og aldrig har oplevet
problemet. (Og fra sommeren 2000 til maj 2002 brugte jeg ver. 2.2.x,
hvor jeg heller aldrig har haft problemet).

--
Hygge fra Århus - Rudi