Installerer N6610 som CSD/HSCSD modem på b~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 22-09-03 19:04

Kære NG

Nu håber jeg lidt at jeg kan ligge lidt beslag på jeres tid for jeg har
et problem som er ved at gå mig grundigt på nerverne.

Jeg har en N6610 som jeg ønsker at bruge som dem i min bærbare, når at
der ikke lige er et telefonstik i nærheden. Men min Xp Home vil ikke
kendes ved telefonen andet end at det er en Ir "enhed". Og den eneste
software jeg kan installere af modemsoftware til en N6610 ifølge min
windows er Modem software så at jeg kan bruge den som modem mens at den
har et kabel i.

Og det stemmer ikke overens med det jeg vil. Jeg vil gerne have mulighed
for at kunne bruge den som modem over den IR forbindelse jeg kan
etablerer mellem min telefon og min bærbare. Planen er lidt at jeg
regner med at skulle bruge GPRS/CSD/HSCSD til at gå på nettet med fra
min bærbare.

Men er der nogle herinde der er friske på at hjælpe mig da jeg er ved
at være en anelse træt af det her problem?.
Flemming Jacobsen

Fra : ASC

Dato : 23-09-03 12:43

Thunderbird [7100] <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in article
<b4eumv88hhosr50blumqjeq72veacorvba@4ax.com>...
> [...]
>
> Men er der nogle herinde der er friske på at hjælpe mig da jeg er ved
> at være en anelse træt af det her problem?.

Hej Flemming,

jeg håber dette kan hjælpe - det er godt nok til en N6510, men mon ikke det
duer.

mvh
ASC

Nokia 6510 - GPRS på PC
Før man kan oprette en "Netværk via modem" forbindelse skal Nokia 6510
modem drivere være installeret. Dette kontrolleres ved at foretage
følgende:
Klik på "Start".
Klik på "Indstillinger".
Klik på "Kontrolpanel".
Dobbeltklik på "Modem"
Observerer på listen over installerede modemer at Nokia 6510 findes.
Hvis dette ikke er tilfældet skal "Modem Setup for Nokia 6510" installeres,
som enten ligger på medfølgende CD-Rom eller kan findes på www.nokia.com.
Når ovenstående er OK, gøres følgende:
Klik på "Start".
Klik på "Programmer".
Klik på "Tilbehør".
Klik på "Kommunikation".
Klik på "Netværk via modem"

Dobbelt klik på "Opret ny forbindelse".
Indtast navn på forbindelsen f.eks. "Nokia 6510 GPRS" som vist
Vælg "Nokia 6510" under enhed.
Tryk på "Næste".

Skriv *99# som telefonnummer. (kan være teleoperatør afhængig)
Tryk på "Næste"
Forbindelsen er nu oprettet og klar til tilpasning.
Tryk på "Udfør".

Højreklik på den nye forbindelse
Vælg "Egenskaber".

Fjern markeringen i feltet "Brug områdenummer og opkaldsegenskaber"
Vælg fanebladet "Servertyper".
Fjern ALLE flueben med undtagelse af "TCP/IP".
Tryk på knappen "TCP/IP-indstillinger".
Det er ikke nødvendigt at indtaste DNS eller IP adresser.
Tjek at disse er Servertildelte som vist.
Fjern flueben i feltet "Brug IP-headerkomprimering".

Tryk på "OK" indtil man er helt ude igen til dette skærmbillede.

Nu er forbindelsen klar til at logge på Internettet via GPRS
Dobbelt klik på ikonet og tilslut!
(Med GPRS er det ikke nødvendigt med brugernavn og adgangskode)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-09-03 19:43

>Hej Flemming,
>
>jeg håber dette kan hjælpe - det er godt nok til en N6510, men mon ikke det
> [...]

Mange tak for hjælpen men fandt selv løsningen her tidligere, men har
ikke haft mulighed for at smide et svar på grund af strømafbrydelsen.

men gik bare ind på Nokia.dk og søgte på min fon og fandt en engelsk
guide til det som jeg fulgte. Men kan se at jeg lige skal tilføje min
fon endnu en gang så at den også er sat op til GPRS.

For lige nu er den kun sat op til at kunne forbinde via CSD/HSCSD,
Flemming Jacobsen