Masse upload + DB
Fra : Christian Glantz

Dato : 22-09-03 17:48

Hej nogen der ved hvordan jeg kan lave et script hvor jeg kan
uploade fx 30 billeder og samtidig bliver alle navnene på
billederne indført i en DB ??

Håber i kan hjælpe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-09-03 20:27

Christian Glantz wrote:
> Hej nogen der ved hvordan jeg kan lave et script hvor jeg kan
> uploade fx 30 billeder og samtidig bliver alle navnene på
> billederne indført i en DB ??

Upload det som en Zip pakke du pakker ud på serveren efterfølgende

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Christian Glantz

Dato : 22-09-03 20:58

Peter Lykkegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Upload det som en Zip pakke du pakker ud på serveren efterfølgende
>
> mvh/Peter Lykkegaard

Sry du har vist misforstået, skal gøre sådan at jeg kan uploade
billeder via, en asp side som automatisk lægger den i et bibliotek.
Vil gerne have sådan at jeg kan uploade fx 30 billeder og de så alle
sammen automatisk bliver lagt ind i en database

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-09-03 21:58

Christian Glantz wrote:

> [...]
> Vil gerne have sådan at jeg kan uploade fx 30 billeder og de så alle
> sammen automatisk bliver lagt ind i en database

Nøh, jeg arbejder som admin/bruger på et CMS hvor det foregår på den måde

Man uploader en zip pakke hvorefter serveren pakker filerne ud i filsystemet
på webserveren og links placeres i databasen
Det kan laves på forskellige måder

Jeg kan forestille mig en XML structur der følger med i pakken, den
indeholder direktiver til hvordan tingene skal placeres på serveren

mvh/Peter Lykkegaard