Vilde Fjordheste?
Fra : Nina Svanholm

Dato : 22-09-03 12:35

Hej

Jeg håber der er nogle nordmænd eller andre der kan svare mig på hvorvidt at
der stadig lever vilde Fjordheste i Norge? ..............jeg tror nok jeg er
kommet til at påstå at det gør der......................

Har iøvrigt hørt en historie engang hvor en jæger troede han havde skudt en
elg, men det var en Fjordfjums -han havde kun set benene af den da han
skød.............

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 22-09-03 23:47

Nina Svanholm <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev:
> [...]
>andre der kan svare mig på hvorvidt at
>der stadig lever vilde Fjordheste i
>Norge? ..............jeg tror nok jeg er

-- Sikke noget du har rodet dig ud i Jeg vil foreslå dig at
besøge www.fjordhest.dk ,der er en debatside, hvor du garanteret
nok kan få svar, hvis ikke der kommer hjælp her.
Venlig hilsen
Lisbeth

Fra : Nina Svanholm

Dato : 23-09-03 09:56

"Lisbeth Sejberg" <fennec@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> besøge www.fjordhest.dk ,der er en debatside, hvor du garanteret
> nok kan få svar, hvis ikke der kommer hjælp her.

Tak for hjælpen Jeg har stillet spørgsmålet derinde, så må vi se om der
er nogen der ved det.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Camilla Carcary

Dato : 23-09-03 20:19

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i melding
> [...]
er
> kommet til at påstå at det gør der......................

Det finnes nok ikke ville fjordhester i Norge.

> Har iøvrigt hørt en historie engang hvor en jæger troede han havde skudt
en
> elg, men det var en Fjordfjums -han havde kun set benene af den da han
> skød.............

Den historien er sann nok den, men bonden som eide fjordhesten ble veldig
sint!

Camilla

--
http://home.online.no/~carcar/

Fra : Nina Svanholm

Dato : 24-09-03 11:01

"Camilla Carcary" <Feline70@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det finnes nok ikke ville fjordhester i Norge.

Nå, okay. Jeg har heller ikke fået noget svar fra "Fjordhestefolket" her i
Danmark, så tak for hjælpen

> en

> Den historien er sann nok den, men bonden som eide fjordhesten ble veldig
> sint!

Ja, jeg tror nok at jeg rent faktisk læste om det i avisen, nu jeg tænker
mig om............
Øhm, du skriver han blev sint -hvad betyder det?

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-03 11:45

Nina Svanholm wrote:

> Ja, jeg tror nok at jeg rent faktisk læste om det i avisen, nu jeg
> tænker mig om............
> Øhm, du skriver han blev sint -hvad betyder det?

Godt gal i skralden.

Tina

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : Anet

Dato : 24-09-03 13:24

"Tina" <wunjo(snabel-a)mail.dk> skrev i en meddelelse
> Godt gal i skralden.

(klip)

Ja, det forstår man jo godt hvis ens hest er blevet skudt for at være en
elg.

hilsen

Annette

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 24-09-03 13:52

Anet <anet49@hotmail.com> skrev:

>Ja, det forstår man jo godt hvis
>ens hest er blevet skudt for at være en
>elg.
>
>hilsen
>
>Annette

-- Ja man kan godt blive lidt bekymret. Mon ikke jægerne burde til
en synstest hvert år ? De render rundt med selvlysende orange
bånd om hatten, så helt trygge er de vist ikke ved hinanden. Hvis
der er jægere her i gruppen, får jeg nok smæk nu.
Med venlig hilsen og HIP HURRA for Frederik og Mary-hilsen
Lisbeth

Fra : Anet

Dato : 24-09-03 13:57

> [...]

> bånd om hatten, så helt trygge er de vist ikke ved hinanden. Hvis
> der er jægere her i gruppen, får jeg nok smæk nu.

Thihi....jeg er gift med en jæger, men jeg syntes at det er meget dårlig
vildtkending som den jæger har gjort inden han skød.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Nina Svanholm

Dato : 25-09-03 09:01

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev

> Ja, det forstår man jo godt hvis ens hest er blevet skudt for at være en
> elg.

Jeg ville blive så tosset at jeg ville være i stand til hvad som helst tror
jeg................

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 25-09-03 08:58

"Tina" <wunjo(snabel-a)mail.dk> skrev i en meddelelse

> Godt gal i skralden.

Okay, så er jeg med. Ja mit Norske er ikke ret godt (på skrift ihvertfald

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Silje Oftedal Dublan~

Dato : 16-10-03 01:45

Nina Svanholm wrote:

> Har iøvrigt hørt en historie engang hvor en jæger troede han havde
> skudt en elg, men det var en Fjordfjums -han havde kun set benene af
> den da han skød.............

Dette er kanskje den samme historien som jeg leste i et jaktblad for et års
tid siden? Saken var at en jeger på elgjakt skjøt en fjordhest, i den tro at
det var en elg. Fjordhesten var veldig lys i fargen, på grensen til hvit,
noe som er "litt" forskjellig fra en elg som er veldig mørk grå. Saken ble
ikke anmeldt fordi han som eide hesten var venn med jegeren, og ville ikke
risikere å miste sin gode venn ved å anmelde.

Tro det den der kan.

--
SOD'em all
You better lose yourself

Fra : Anet

Dato : 16-10-03 09:58

"Silje Oftedal Dubland" <adresseetterfølgersdubland@frisurf.no> skrev i en
meddelelse news:hlmjb.38046$Hb.591940@news4.e.nsc.no...

> [...]
> ikke anmeldt fordi han som eide hesten var venn med jegeren, og ville ikke
> risikere å miste sin gode venn ved å anmelde.

Efter flere år hvor vi har holdt ferie i henholdsvis Sverige og Norge har vi
fundet ud at at elgjagt er virkelig noget som folkene derovre taler om. De
kan tale om jagter på elge i timevis og fortælle helt ned i mindste detalje
hvordan de sneg sig ind på dyret. Hvordan det stod, vægt på det, hvor
gammelt og snu den elg var osv. Det sjove er så når man spørger om det var
sidste år den jagt var, og de så svarer at det i var i f.eks 1960´erne.
*GGGG*. Elgejagt er en virkelig stor ting for dem.....

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 22-10-03 21:07

Anet <anet49@hotmail.com> skrev:
> [...]

-- Så er det vel man skulle stille dem spørgsmålet om, hvornår de
sidst har brugt lidt tid hos en optiker, for at få tjekket synet ??

Lisbeth

Fra : Nina Svanholm

Dato : 16-10-03 12:05

> [...]
meddelelse

> Dette er kanskje den samme historien som jeg leste i et jaktblad for et

Måske. Jeg mener jeg læste om det i avisen.

Saken var at en jeger på elgjakt skjøt en fjordhest, i den tro at
> det var en elg. Fjordhesten var veldig lys i fargen, på grensen til hvit,
> noe som er "litt" forskjellig fra en elg som er veldig mørk grå.

Det jeg mener der stod i avisen var at han kun havde set benene på den, og
de lignede altså (desværre for fjordhesten) en elgs ben................

Saken ble
> ikke anmeldt fordi han som eide hesten var venn med jegeren, og ville ikke
> risikere å miste sin gode venn ved å anmelde.

Jeg kan ikke huske om den blev anmeldt, men mon ikke det er den samme
historie, jeg håber da ikke der er flere af de stakkels fjordheste der er
blevet skudt ned i den tro at de var en elg!

> Tro det den der kan.

Ja, man skal høre meget før ørene falder af....

Venlig hilsen Nina Svanholm.