Sodastream CO2 til Akvarie
Fra : Martin

Dato : 22-09-03 17:13

Hejsa!

Er der nogen af jer der har erfaring i brug af sodastream til akvariet?

Vil godt have lidt tips og tricks om hvilke ting der skal bruges..
Altså slanger, samlinger, regulator osv..

Der kunne jo være en af jer der bruger et eller andet af den slags i forvejen.

Der er jo ingen grund til at bryde hjernen, med noget der er lavet i forvejen.

---
Mvh
Martin

Fra : Carsten Jensen

Dato : 22-09-03 17:51

Jeg har prøvet men der er mange problemer. Studsen på sodastrem passer ikke
på andet og du skal slagte en maskine for at få noget der passer. Det er af
plastik og virker ikke ret godt. Du får også problemer med
reduktionsventilen hvis du ikke har adgang til en billigt. Når det er løst
er der magnetventil og ph måler. Jeg opgav og købte Jbl profi 3 sæt i
Tyskland til 472 euro (ca 2400 kr). Det kører uden problemer.

Carsten

Fra : Linux

Dato : 25-09-03 17:20

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der magnetventil og ph måler. Jeg opgav og købte Jbl profi 3 sæt i
> Tyskland til 472 euro (ca 2400 kr). Det kører uden problemer.

hej Martin
der vil jeg nu ikke give dig ret
for der skal ikke ret mange ting til at lave sådan en studs
og det er rent faktisk temlig nemt for gevindet er almindeligt 1/2" rør
gevind (alm. vvs)
Så det man gør er at man lige smutter forbi det lokale byggemarked og køber
følgende:

et " T " stykke 1/2 "
2 endestykker med 1/2" gevind hul i hvor der også er 8/16"
en boldt der passer i det lille hul (til justeringer af luft mængde )
og en 1/2" ballofix (til at lukke for luften )
+ en slange studs
det er såmend det hele
jeg har også lige smidt en tegning i dk.binaer ( co2 studs )

mvh. linux

Fra : Dennis Andersen

Dato : 28-09-03 14:30

Hej Linux

kan du ikke lige sende mig det billede ? Bare send det til mig privat :) der
er ingen dikedare i mail adressen.

Mvh
Dennis

"Linux" <tbnoglts@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> + en slange studs
> det er såmend det hele
> jeg har også lige smidt en tegning i dk.binaer ( co2 studs )

---

Fra : Linux

Dato : 28-09-03 16:30

ja. jeg beklager at i har ledt forgæves i binaer
der skedte en teknisk kalamitet som jeg !"@##%¤¤ Grrrrrr......og det
holder jeg fast ved

mvh.Linux

Fra : Ole Vandborg Rasmuss~

Dato : 29-09-03 08:22

Hej

Fik ikke fat i den på binær - kan du ikke maile den til mig, så kan jeg evt.
lægge den ud til download med link her i tråden.....