perl: warning: Setting locale failed.
Fra : PowerPoster

Dato : 22-09-03 12:09

Når jeg logger ind med telnet localhost 119 og skriver mode reader til INNd,
så skriver den det her til mig:

perl: warning: Setting locale failed.
perl: warning: Please check that your locale settings:
LANGUAGE = (unset),
LC_ALL = (unset),
LANG = "da_DK.iso885915"
are supported and installed on your system.
perl: warning: Falling back to the standard locale ("C").

Har fundet ud af at det har noget med localedef at gøre, og har prøvet
kommandoen:

[root@svr-1 locale]# localedef -c -f iso885915 -i da_DK da_DK.iso885915

uden held...

Nogen der kan hjælpe mig vidre her??

Mvh. Morten

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 30-09-03 11:31

Morten skrev:

> [...]
> LANG = "da_DK.iso885915"
> are supported and installed on your system.
> perl: warning: Falling back to the standard locale ("C").

Du har altså ikke installeret localet "da_DK.iso885915" på dit system.
Hvad er det dog for et system? Jeg mindes endnu ikke at være stødt på
det problem (hverken med Debian, Mandrake, Red Hat eller SuSE).

> [root@svr-1 locale]# localedef -c -f iso885915 -i da_DK da_DK.iso885915

Har du hentet en dansk localedefinitionsfil? Ligger den i det katalog
du kører `localedef` i? Er du sikker på at du ikke også burde bruge
tilvalget "--add-to-archive"? Har du overvejet at udsætte overgangen
til euro og prøve med "da_DK.ISO-8859-1"?

Jacob
--
"In space, no-one can press CTRL-ALT-DEL"
-- An Ada programmer