Antivirus til Linux
Fra : "Jan Riis Sørensen"

Dato : 22-09-03 06:18

Hej Gruppe

Findes der et antivirus prog. til Linux, der ikke som Astaro's koster 390$
og som også kan checke mine ntfs diske ?. Jeg har på fornemmelsen at jeg
har virus på min windåse og tænkte at jeg kunne fjerne den fra Linux.
Har prøvet antivir som jeg fandt på 2 køer, men det er kun en demo.

Jan Riis Sørensen

Fra : Max Andersen

Dato : 22-09-03 07:15

"Jan Riis Sørensen" <janriis@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> har virus på min windåse og tænkte at jeg kunne fjerne den fra Linux.
> Har prøvet antivir som jeg fandt på 2 køer, men det er kun en demo.

f-prot er gratis til den private forbruger

http://www.f-prot.com/download/download_fplinux_personal.html

Max

Fra : Martin Andersen

Dato : 22-09-03 15:59

Max Andersen wrote:

> "Jan Riis Sørensen" <janriis@tdcadsl.dk> wrote in message

> f-prot er gratis til den private forbruger
>
> http://www.f-prot.com/download/download_fplinux_personal.html
>
> Max

Kan antivirus programmer til Linux bruges til at scanne e-mails i Mozilla ?
Indtil for nyligt havde jeg ikke problemer med inficerede mails, og
Mozilla's spamfilter tog det meste. Men nu kommer der en masse virus
fra inficerede Windows maskiner, der fylder op indbakken.

Martin.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-09-03 16:05

Den Mon, 22 Sep 2003 16:58:59 +0200 skrev Martin Andersen:

> [...]
>Mozilla's spamfilter tog det meste. Men nu kommer der en masse virus
>fra inficerede Windows maskiner, der fylder op indbakken.

Dem kan mozillas spam-filter da sortere fra.

Mvh
Kent
--
6.0 FDiv 3.0 = 1.999773462873 - Intel Pentium bug

Fra : P og T

Dato : 22-09-03 07:21

Jan Riis Sørensen wrote:
> [...]
> fjerne den fra Linux.
> Har prøvet antivir som jeg fandt på 2 køer, men det er kun en demo.

Frem med Antivir igen og registrer gratis på: http://www.hbedv.com/private/
Så får du en licens fil. Hvis du også kører mailserver virker licensen også
til deres mail scanner. Den bruger jeg på andet år, den har fanget alt hvad
der er kommet af virus til mig

De har også en gratis til din windoze

Per

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 22-09-03 08:40

On Mon, 22 Sep 2003 07:17:55 +0200, Jan Riis Sørensen wrote:

> [...]
> har virus på min windåse og tænkte at jeg kunne fjerne den fra Linux.
> Har prøvet antivir som jeg fandt på 2 køer, men det er kun en demo.

Personligt bruger jeg ClamAV, men det er nu udelukkende til at scanne
emails med. Dog kan ClamAV fint scanne alm. filer, men jeg har aldrig
prøvet om den kan andet end at slette de inficerede filer. Desuden er det
ikke altid ClamAV udviklerne er lige hurtige til at opdatere deres virus
definitioner. [http://clamav.elektrapro.com/]

Iøvrigt skal du nok være lidt forsigtig med at gøre andet end at scanne
dine NTFS diske, Linux er jo ikke ligefrem kendt for at være god til at
skrive til NTFS. Du kan ende med at ødelægge mere end en potentiel virus
når du skrive til NTFS.

--
Simon

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 22-09-03 10:35

Simon Lyngshede wrote:
> [...]

<KLIP>

> [...]
> dine NTFS diske, Linux er jo ikke ligefrem kendt for at være god til at
> skrive til NTFS. Du kan ende med at ødelægge mere end en potentiel virus

Så gør man det blot over netværket.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-09-03 14:55

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> wrote:

>Så gør man det blot over netværket.

Hovedreglen er, at hvis en maskine er bootet paa et
virusbefaengt OS, kan man ikke stole paa det, man ser.

Hvordan vil du tilgaa maskinen over netvaerket uden at boote
den?

--
Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 22-09-03 16:07

Den Mon, 22 Sep 2003 11:34:58 +0200 skrev Steen Suder, privat:

><KLIP>

>Så gør man det blot over netværket.

Sætter routeren op til at forsinke alle pakker 2 minutter, sætter
virusscanneren til at checke localhost, suspend'er til disk, og
booter windows?

Mvh
Kent
--
At køre i en stor Mercedes eller BMW viser ikke at man har mange penge.
Det viser blot at man er tysker.