IRCbot med PHP
Fra : MipZhaP

Dato : 22-09-03 15:53

Hey,

Jeg kunne godt tænke mig at lære, hvordan man laver en IRCbot i
PHP.. Vil gerne, hvis det kunne lade sig gøre via fsockopen(),
skriv endelig hvis man har noget at tilføje med..

På Forhånd Tak..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-09-03 16:50

On Mon, 22 Sep 2003 14:52:44 +0000, MipZhaP wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at lære, hvordan man laver en IRCbot i
> PHP.. Vil gerne, hvis det kunne lade sig gøre via fsockopen(),
> skriv endelig hvis man har noget at tilføje med..

Det er faktisk meget sjovt at lege med. Jeg har selv rodet en del med det
ifbm. et lille hobbyprojekt jeg leger med af og til. Tag et kig på:

   http://wollabot.sourceforge.net/

Hvis det virkeligt tænder dig skulle du prøve at kigge på CVS-udgaven,
hvor jeg har lavet et helt nyt API til at skrive moduler i. Det er ret
lækkert.

Jeg bruger selv et IRC API der hedder SmartIRC, som er skrevet af en gæv
tysker der hellere end gerne vil hjælpe og evt. tilføje nye features
efter dit behov. Tag et kig her:

   http://sourceforge.net/projects/phpsmartirc/

Hvis du hellere selv vil sætte dig ned og lave dit eget kan jeg anbefale
dig at kigge i RFC'en (Request For Comments; en samling dokumenter der
beskriver standarder for kommunikation oa.) for IRC-protokollen:

   http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1459.html

God fornøjelse

--
Christian Jørgensen | It's so complicated, it can't crash.
http://www.razor.dk |

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-09-03 20:00

On Mon, 22 Sep 2003 17:49:37 +0200, Christian Joergensen
<mail@phpguru.dk> wrote:

>Jeg bruger selv et IRC API der hedder SmartIRC, som er skrevet af en gæv
>tysker der hellere end gerne vil hjælpe og evt. tilføje nye features
>efter dit behov.

Bare for at nævne det, og uden nogen personlig erfaring, så omtaler
manualen "IRC Gateway":
http://dk.php.net/manual/en/ref.ircg.php

Det kræver dog lidt mere end bare at køre noget PHP-kode.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: terabyte (og ikke terrabyte)

Fra : Henrik Hansen

Dato : 22-09-03 19:00

MipZhaP wrote:

> Hey,
>
> Jeg kunne godt tænke mig at lære, hvordan man laver en IRCbot i
> PHP.. Vil gerne, hvis det kunne lade sig gøre via fsockopen(),
> skriv endelig hvis man har noget at tilføje med..

Jeg vil anbefale dig at kigge på SmartIRC i PEAR (pear.php.net), det er en
kanon irc klasse skrevet i php.

--
Henrik Hansen