ASP & NTbruger
Fra : Chrisser

Dato : 22-09-03 09:26

Hej
Kan jeg, via ASP (ADSI) ( eller javascript), læse brugernavn på den som er
logget på maskinen ?
Helst uafhængigt af om vi snakker netværk, via citrix eller lokal maskine ?

Mvh
Chrisser

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-09-03 11:20

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> wrote in message

> Kan jeg, via ASP (ADSI) ( eller javascript), læse brugernavn på den som er
> logget på maskinen ?

Request.ServerVariables("AUTH_USER")

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Chrisser

Dato : 22-09-03 11:38

Peter Lykkegaard wrote:

> Request.ServerVariables("AUTH_USER")

Nope.
Jeg troede det selv, men det forudsætter at IIS er sat op til ikke at køre
med "anonymous user". Og det forudsætter at jeg skal pille ved opsætningen
og det er ikke altid jeg kan det.

Jeg har googlet hele formiddagen og har ingen alternativ løsning fundet, så
løsningen blev at promte brugeren for det.
Problemet var at i netop en bestemt situation ville jeg helst ikke forlange
at brugeren loggede på, promten er en mellemting som godt kan gå an når jeg
nu ikke kan få min vilje
Jeg havde blot en ide om at når man via asp ( og ADSI ) kan logge brugere på
og af, oprette dem og andre sjove ting, ja så kunne man vel også aflæse
Current user på en eller anden måde.

Hvis nogen ligger inde med svaret vil jeg da stadig gerne have det...

Mvh
Chrisser

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 22-09-03 14:42

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med "anonymous user". Og det forudsætter at jeg skal pille ved opsætningen

Hvis du køre med anonymous på din web-server, vil du ikke kunne gøre det.

> [...]

forlange
> at brugeren loggede på, promten er en mellemting som godt kan gå an når

Brugeren skal heller ikke logge på, hvis du vælger *ikke* at køre med
anonymous. Her bliver brugernavnet jo automatisk overført.

> Jeg havde blot en ide om at når man via asp ( og ADSI ) kan logge brugere

> og af, oprette dem og andre sjove ting, ja så kunne man vel også aflæse
> Current user på en eller anden måde.

Med anonymous er der jo kun en bruger. Hvilket er den bruger du har angivet

Allan Bach

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-09-03 16:27

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> wrote

> Brugeren skal heller ikke logge på, hvis du vælger *ikke* at køre med
> anonymous. Her bliver brugernavnet jo automatisk overført.

Ja, hvis man kører med Challenge/Response, det kan drille en del

mvh/Peter Lykkegaard