floppy problem!!!
Fra : Bjarne

Dato : 22-09-03 17:02

jeg er i færd med at lave en maskine til en ven. alle drev skal over i
en større maskine. det eneste er, at jeg får fejlmelding på floppy. I
opstarten skriver den "floppy disk error (40)". jeg har prøvet at
skifte ide-kablet, men det er det samme. jeg ved at drevet er ok. har
ogås prøvet at vende kablet på drevet, men det sker der ikke andet
ved, end den lyser hele tiden, og jeg får sammen fejlmelding.
Sidder der ikke et klogt hoved, der kan hjælpe mig over denne
forhindring?
På forhånd tak
hilsen Bjarne

Fra : JAN JENSEN

Dato : 22-09-03 17:10

Hej Bjarne

Har du kigget i bios om floppy drevet er slået fra ??

mvh
JJ

Fra : Henning

Dato : 22-09-03 21:39

On Mon, 22 Sep 2003 18:02:10 +0200, Bjarne <bjp@privat.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>opstarten skriver den "floppy disk error (40)". jeg har prøvet at
>skifte ide-kablet, men det er det samme. jeg ved at drevet er ok. har

IDE-kablet går til harddiskene, så det får du ikke noget ud af. Prøv i
stedet et andet kabel til floppyen, nogle drev skal ha' snoet kabel
andre lige over.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk