Efterkommere af Gmd. Hans Michelsen, Merlø~
Fra : LowLifeDK

Dato : 20-09-03 04:56

Davs

Jeg er i besiddelse af min families slægtsbog (se emne), og efter have læst
den, kunne det være interessant at vide, om nogle har været/er i gang med at
udvide/supplere denne.

Low

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 20-09-03 07:53

Hej Low

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
læst
> den, kunne det være interessant at vide, om nogle har været/er i gang med

Det er jo lige grundlaget for at komme igang selv med at lave en udvidelse.
Vi der driver slægtsforskningen har faktisk også mange glæder af at søge
oplysningerne selv.
Der kommer mange sjove historier frem i lyset som ikke er taget med i en
slægtsbog da det jo altid er skriveren der sætter hvad der skal med, så der
er faktisk nok meget stof der er siet fra før det blev til en bog.
Det er for de flestes vedkommende det der gør arbejdet på arkiverne sjovt,
og så har man jo et materiale som kan blive til en ny historie, eller bog.
En slægtsbog kan altid tåle at blive gennemgået også på de personer som er
beskrevet, da der kan dukke materiale op som den der har skrevet bogen ikke
har fundet eller materiale som er bevist udeladt af forskellige grunde, for
det meste af plads eller for at ikke få nogle få personer til at fylde hele
bogen men få delt pladsen i bogen mere ligeligt.

Niels Gjermandsen

Fra : LowLifeDK

Dato : 20-09-03 08:40

> [...]
hele
> bogen men få delt pladsen i bogen mere ligeligt.

Ja, jeg har tænkt tanken, men det er jo en hel videnskab at skulle sætte sig
ind i, og min tid er ikke til det.

Når det "hele" en dag bliver lagt tilgængeligt via nettet, er det en helt
anden snak. Som jeg kan forstå, er processen allerede sat i gang.

Men du har ret,- jeg har været på lokalhistorisk i Hvalsø, og gik derfra med
en kopi af et håndtegnet matrikelkort over en forfaders jorde. Det var en
sær/sjov fornemmelse....

Hilsen
Low

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 20-09-03 19:41

Hej Low

> [...]
med
> en kopi af et håndtegnet matrikelkort over en forfaders jorde. Det var en

Jeg har da hellerikke så meget tid men jge bruger så den tid jeg kan få til
arkiverne.
Du skriver når det hele bliver lagt på nettet, ja ak og ve.
Det lille suk kommer fra at det der kommer på nettet er kun så rigtigt som
den enkelte der skriver kilderne af kan læse og stave, det er derfor ikke
endegyldigt men kun retningsgivende.
Jeg kom selv igang med en slægtstavle som jeg fik forærende, det første jeg
faldt over var at det ikke kunne passe at en person havde en søn af det
navn, så fandt jeg en løsning på dette spørgsmål og det passede da godtnok,
men den helleige gra var da ikke forvaret af den grund, han skulle have en
søn med samme familienavn. Det var bare sådan at der faktisk findses en
anden stamtavle på ham og hans efterkommere, i 5 generationer og den søn
fremkommer ikke af denne tavle, så er det sådan hvem af de to slægtsforskere
har ret?
Den tavle jeg fik forærende var udarbejdet af en såkaldt professionel, jeg
må sige så er den udarbejdet af en der bare vil tjene nemme penge, un´dskyld
det sure opstød om en andens arbejde, men det er desværre rigtigt, og det er
også denne form for data der tit havner på nettet. Ikke påstået at alt er
useriøst men der er meget useriøst i omløb, der er også en hel del rigtigt
seriøst i omløb, men det er den enkelte der skal sortere det gode fra det
dårlige, så hver gang jeg får et stykke arbejde så taager jeg stikprøver for
at se om det er det gode eller det dårlige, og denne form for stikprøver kan
kun tages i arkiverne hvor du kan komme til at se kilderne eller kopier af
disse.
Jeg lyder negativ men der er jeg ikke jeg har bare en forskers kritiske
holdning til hvad jeg kommer i besiddelse af. Jeg forventer da også når jeg
leverer til andre at de har samme kritiske holdning, og de melder tilbage
når ( bemærk jeg skriver "når") de finder fejl, jeg laver da også fejl i min
forskning, så der er altid noget at forske i, for andre der forsker i samme
slægt som mig.

Niels Gjermandsen

Fra : LowLifeDK

Dato : 20-09-03 20:29

...jeg har undladt din mail i min besvarelse..

Du har ret ! Enhver kan tage fejl, pro eller amatør. Har da også tænkt
tanken, at der undervejs i bogen
kunne være bare éen enkelt efterkommer som er forkert, og dermed kunne 1/4
være forkert...

Ja, du har ret igen (skriver jeg med min ringe viden). De kilder der
benyttes, er ikke skrevet i "new times roman" og kan i særlige tilfælde
tolkes på flere måder. Så meget har jeg da lært.

Hrrrmffff.....ok,- lad mig tage dit råd.

Hvor/hvad skal jeg starte med for at komme godt i gang med geneologi ?

HUSK venligst, at jeg end ikke ved hvad FT1840 betyder....

Low

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 21-09-03 03:28

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> wrote in message news:<bki9m3$2gsn$1@news.cybercity.dk>...
> Hvor/hvad skal jeg starte med for at komme godt i gang med geneologi ?
>
> HUSK venligst, at jeg end ikke ved hvad FT1840 betyder....

Jeg anbefaler at du samler de data du har fra slægtsbogen og det som
dine forældre/bedsteforældre kan fortælle dig i et computerprogram
(helst et som understøtter GEDCOM-standarden til fulde). Jeg kender
ikke så meget til PC-programmer, men der er nok nogen her der kan
hjælpe til med det.

FT er folketællingerne, hvoraf den første "rigtige" blev gennemført i
1787. Derefter også i 1801, 1834, 1840, 1845 og derefter hver
femte/tiende år. Du kan søge i de afskrevne på http://ddd.dda.dk eller
se scanninger på http://www.arkivalieronline.dk. Bliver vi online er
der ligeledes sider som http://familysearch.org, http://gencircles.com
og http://worldconnect.rootsweb.com.

Ellers må du på arkiverne, hvis ikke du finder noget der. Og husk
under alle omstændigheder at bekræfte med originalkilderne, når du
finder noget i diverse online afskrifter...

Statens arkiver har ligeledes en begynderguide på
http://www.sa.dk/ra/brugearkivet/slaegt.htm

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : LowLifeDK

Dato : 21-09-03 04:39

> [...]
> finder noget i diverse online afskrifter...
>
> Statens arkiver har ligeledes en begynderguide på

Tak

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 21-09-03 07:44

"Mikkel Eide Eriksen" <carthagtuek@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> under alle omstændigheder at bekræfte med originalkilderne, når du
> finder noget i diverse online afskrifter...
--------
Daw Low
Hvad Mikkel Eide skriver er fuldstændigt korrekt, man kan ikke forlade sig
på afskrifter, men jeg kan ikke lade være at gøre opmærksom på at også
originalkilder kan indeholde fejl!

Endda ikke så sjældent.
Det er vedtaget at, dersom præstens og degnens kirkebogsindføringer er
forskellige fra hinanden, er det præstens (hovedbogen) der gælder.

Heldigvis er det oftest i folketællingerne man finder bøffer, - ikke så få
endda.

Jeg ville mene at du gør klogt i at begynde din forskning nu, da den dag
"alt" er online er du og jeg sikkert for længst under mulde.

Det vigtigste i første omgang (når din tid nu er så begrænset) at gå til din
nulevende slægt og spørge efter dokumenter, fotos etc. i deres gemmer.
Bed om at låne det til kopiering.
Udspørg dem om forholdene i slægten (hvorfor dit og hvorfor dat) - ufattelig
mange 'hemmeligheder' kommer med der hen hvor vi ikke længere kan spørge.

Knæk og bræk.
Flemming Svendsen, udi Korsør.
http://home6.inet.tele.dk/flemclar/ blandt forskelligt ragelse kan her en
ikke lille del af Helsingørs kirkebøger læses.
(Med forbehold for læse- tyde- tyrk- og sjuskefjel.)

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 21-09-03 08:40

Hej Gruppe

"Flemming Svendsen" <zeus1@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er vedtaget at, dersom præstens og degnens kirkebogsindføringer er
> forskellige fra hinanden, er det præstens (hovedbogen) der gælder.

Ja der er også et problem, jeg kan komme med mange eksempler på dette.

Husk at det er præsten i landsogne og købstaderne der førte hovedbogen og i
Kjøbenhavn var det Degnen, da han i Kjøbenhavn var fastansat.

> Heldigvis er det oftest i folketællingerne man finder bøffer, - ikke så få
> endda.

Der er det samme problem med afskrift. Folketællingerne er for de flestes
vedkommende et nødvendigheds job, det er mange gange husværten der gjorde
arbejdet at skrive i mandtal hvem der befandt sig på hans ejendom den 1.
februar i tællingsåret. De mange forskellige personer der ikke altid var for
seriøse med at få skemaerne udfyldt rigtigt.

En oplysning er først rigtig troværdig hvis den kan bekræftiges ved mindst
to forskellige kilder, her gælder det at man kan finde personen i begge
kirkebøger meed samme data IKKE, da der igen er afskriftsproblematikken der
spiller et pus.

> [...]
ufattelig
> mange 'hemmeligheder' kommer med der hen hvor vi ikke længere kan spørge.

Det er altid den rigtige måde at komme igang på. Husk at registrere alle
historierne selv om de lyder helt usandsynlige, en familieskrøne kan da også
give spor til hvad der er rigtigt og hvad der er forkert. Familieskrønerne
er da også¨en del af slægten, selv om de kan afkræftes så er de da en del af
historien.
Mange gange har man i tiderne dækket over piger der er kommet i ulukke ved
at fortælle en opdigtet historie, anddre historier er blevet bedre af at gå
fra person til person, tænk på "en fjer og de fem høns", et atal
generationer kan altid få en god historie til at blive bedre.
Husk få så meget ud af de ældre i slægten som muligt inden det er for sent.

> [...]
> ikke lille del af Helsingørs kirkebøger læses.
> (Med forbehold for læse- tyde- tyrk- og sjuskefjel.)

Alle disse indsamlinger kræver faktisk ikke så meget tid men de er vigtige
når du så får tiden til at føre dine egne optegnelser.

Der er i et andet indlæg refereret til at det er godt at lægge datane ind på
PC i et slægtsforskningsprogram, jeg kan helt anbefale denne metode selv om
der er fejl så er det lettere at rette fejlene. Et godt råd er et gå ind på
DIS-danmarks hjemmeside (http://www.dis-danmark.dk), og se oversigten over
slægtsforskningsprogrammer, det gør det nemmere at finde et program der
passer til dig.

Niels Gjermandsen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 21-09-03 08:18

"Mikkel Eide Eriksen" <carthagtuek@softhome.net> wrote in message news:d81ac143.0309201828.78db4fb9@posting.google.com...

> [...]
> (helst et som understøtter GEDCOM-standarden til fulde). Jeg kender
> ikke så meget til PC-programmer, men der er nok nogen her der kan

klip

og kontrollere mod kilderne

nogen slægtsbøger er ren fantasi
også 150 år gammelt bøger

Hugh W

--
http://hughw36.blogspot.com GENEALOGE
http://jorvik.blogspot.com Viking

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 21-09-03 08:45

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@msn.com> skrev i en meddelelse
> "Mikkel Eide Eriksen" <carthagtuek@softhome.net> wrote in message

> klip
>
> og kontrollere mod kilderne
>
> nogen slægtsbøger er ren fantasi
> også 150 år gammelt bøger

Jeg har selv en af de ældre som er fejlbehæftet så det kan jeg helt
tilslutte mig. Jeg har alligevel registreret den fejlbehæftede del, men så
har jeg lavet en tydelig bemærkning om fejlen.

Niels Gjermandsen

Fra : LowLifeDK

Dato : 21-09-03 11:55

> klip
>
> og kontrollere mod kilderne
>
> nogen slægtsbøger er ren fantasi
> også 150 år gammelt bøger
>
> Hugh W

Men jeg tænker på, om der mon ikke allerede er en eller flere der arbejder
videre med bogen, og jeg dermed risikerer at bruge min tid på at opfinde den
dybe tallerken igen ...

Er der en forening/netside hvor man, for at undgå dette, kan "offentliggøre"
sin forskning ?

Ronni

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 21-09-03 12:04

> [...]
den
> dybe tallerken igen ...
>
> Er der en forening/netside hvor man, for at undgå dette, kan

Når du går igang, kan du lægge en efterlysning ind med dit eget arbejde i
Hvem Forsker Hvad (HFH).
Det koster at du køber bogen HFH.

Det giver nogle gange positive tilbagemeldinger.

> Ronni

Niels Gjermandsen

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 21-09-03 13:03

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i melding

> [...]
> videre med bogen, og jeg dermed risikerer at bruge min tid på at opfinde

Du bør iallefall være kritisk til kildene som er brukt, og det
gjelder uansett hvilken slektsbok det gjelder, eller slekt som
i det heletatt er forsket av andre. Hvis du selv sjekker origi-
nalkilder, så kanskje du selv kommer frem til et annet resultat
enn det du kommer til å finne på nettet. Jeg er generelt skeptisk
til ting jeg finner på nettet, for jeg har funnet feil i det folk har
lagt ut, men da har det gått på kirkebøker hvor jeg selv tid-
ligere har funnet noe annet enn det jeg finner på nettet. Da har
jeg sjekket originalen pånytt, og funnet ut at jeg hadde rett.

Anne Lise Hovdal

Fra : Ole Munk

Dato : 21-09-03 13:13

> [...]
den
> dybe tallerken igen ...
>
> Er der en forening/netside hvor man, for at undgå dette, kan

Jeg tror, at den bedste metode vil være, at få indtastet din slægtsbog i et
slægtsprogram og derefter sende en gedcom fil til GEDCOMP. Her vil du få
svar på, om der er andre slægtsforskere (der anvender GEDCOMP), der arbejder
med de samme personer. Du kan læse mere om GEDCOMP her:

http://www.lklundin.dk/~gedcomp/

mvh Ole

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 21-09-03 16:21

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> wrote in message news:<bkjvuk$1efn$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> dybe tallerken igen ...
>
> Er der en forening/netside hvor man, for at undgå dette, kan "offentliggøre"

Du kan prøve at forhøre på DIS-Danmark's forum:
http://www.dis-danmark.dk/forum/index.php

Og som en hurtig start, prøv at google på forskellige personer fra din
slægtsbog. Der er mange der har lagt deres forskning online, og hvis
du får hits, kan du jo prøve at kontakte dem.

mvh
Mikkel Eide Eriksen
http://www.gencircles.com/users/mikkelee

Fra : LowLifeDK

Dato : 21-09-03 16:59

> Og som en hurtig start, prøv at google på forskellige personer fra din
> slægtsbog. Der er mange der har lagt deres forskning online, og hvis
> du får hits, kan du jo prøve at kontakte dem.

hehe..ja, jeg sad i går og slog ham den gamle Hans Michelsen op på google,
og mindsandten om ikke en ung knægt i Iowa i sin ellers temmelig nørdede
hjemmeside har skrevet, at han nedstammer fra ham (dato, tid og sted var
identisk).

Nu har han bedt om lidt flere oplysninger, der er tilsyneladende nogle i
hans familie der bruger lidt tid på familietræet

Morsomt !

Ronni

Fra : Hugh Watkins

Dato : 22-09-03 04:03

> [...]
> dybe tallerken igen ...
>
> Er der en forening/netside hvor man, for at undgå dette, kan "offentliggøre"

på mange mode

Jeg brug FTM10, min datter skal har sit nyt Walkman for jeg købe FTM 11

O der er et auto Web publish og man SKAL PRIVATIZE livende menneskers data

http://familytreemaker.genealogy.com/users/w/a/t/Hugh-B-Watkins/index.html

og hvis man skriv navneren her de blever i arkiv google groups

mvh

Hugh W

================ mit danske navnlist ============================

fra http://familytreemaker.genealogy.com/users/w/a/t/Hugh-B-Watkins/WEBSITE-0001/UHP-Index.html

Albrektsdatter, Margrethe(d. March 12, 1831)

Arndal , Christian
Arndal Emma
Arndal, Ester
Arndal, Carla

Dupont, Henny

Eriksen, Danni Strømsholt
Eriksen, Flemming
Eriksen, Michelle Strømsholt

Ibsen, Axel
Ibsen, Claus
Ibsen, Fleming Arndale
Ibsen, Jannik
Ibsen, Maja
Ibsen, Marianne
Ibsen, Peder Knak

Jensdatter, Karen(b. 1804, d. date unknown)

Jensen, - (Svan Halsen)(d. date unknown)
Jensen, Adolf(d. date unknown)
Jensen, Anne Fjord
Jensen, Emil
Jensen, Flemming
Jensen, Gert
Jensen, Hans(d. date unknown)
Jensen, Hans(b. March 23, 1844, d. date unknown)
Jensen, Helle Fjord
Jensen, Johan(b. June 8, 1871, d. date unknown)
Jensen, Johanne Marie Kristine Sofie(b. October 1, 1881, d. date unknown)
Jensen, Jørgen Fjord
Jensen, Karen(d. date unknown)
Jensen, Linda Fjord
Jensen, Lizzie Fjord
Jensen, Margit
Jensen, Mette
Jensen, Rene(d. 1997)
Jensen, Sabrina

Kramer, Laurids Skou(d. date unknown)
Kramer, Wana(b. January 15, 1895, d. date unknown)

Kristensen
Kristensen, Kristoffer(d. date unknown)

Kristoffersen
Kristoffersen, -
Kristoffersen, -
Kristoffersen, Bjarni
Kristoffersen, Edith Bolette Kristianne
Kristoffersen, Fleming
Kristoffersen, Freja Barsøe
Kristoffersen, Gry Arndal
Kristoffersen, Hans Jørgen(b. November 3, 1919, d. March 15, 1992)
Kristoffersen, Hans Kristian(d. date unknown)
Kristoffersen, Helle
Kristoffersen, Henning
Kristoffersen, Inga Elizabeth
Kristoffersen, Inger-Lise
Kristoffersen, Jan
Kristoffersen, Jette
Kristoffersen, Johannes (Stress)
Kristoffersen, Kirsten
Kristoffersen, Knud Mogens(b. December 4, 1920, d. 1998)
Kristoffersen, Lene(d. Abt. 1990)
Kristoffersen, Liselotte
Kristoffersen, Magna Elinora (Manja)(b. April 10, 1916, d. July 3, 1967)
Kristoffersen, Manja Alison Lapham
Kristoffersen, Maren Kirstine(b. August 19, 1870, d. date unknown)
Kristoffersen, Paul Erik
Kristoffersen, Paul Erik (Paulo)
Kristoffersen, Peter Kristian(b. August 1, 1893, d. February 1959)
Kristoffersen, Tom

Larsen, Jessi Strømsholt

Lauridsen, Egon Barsøe
Lauridsen, Erna
Lauridsen, Jørgen Barsøe(b. 1905, d. 1982)
Lauridsen, Kenneth Barsøe
Lauridsen, Ralf Barsøe
Lauridsen, Rita

Pedersdatter, Ane Margrethe(b. 1791, d. date unknown)

Pedersen, Ane Kirstine(b. November 10, 1838, d. date unknown)
Pedersen, Anna Nelly(b. September 6, 1910, d. 1994)
Pedersen, Elizabeth Elsinore(d. date unknown)
Pedersen, Hans Peder(b. March 18, 1862, d. date unknown)
Pedersen, Hans Peder(b. May 20, 1866, d. date unknown)
Pedersen, Jørgen(b. July 20, 1869, d. 1952)
Pedersen, Neils(b. 1826, d. date unknown)
Pedersen, Unknown

Rasmusdatter, Ane Kirstine(b. May 19, 1850, d. date unknown)
Rasmusdatter, Ane Marie(b. February 14, 1850, d. date unknown)
Rasmusdatter, Ane Sophie(b. Abt. 1845, d. date unknown)
Rasmusdatter, Bodil(b. Abt. 1815, d. date unknown)
Rasmusdatter, Bolette(b. Abt. 1855, d. date unknown)
Rasmusdatter, Petrine(b. Abt. 1845, d. date unknown)

Rasmussen
Rasmussen, Arnold Marius(d. date unknown)
Rasmussen, Bolette (Marie) Sofie(b. September 23, 1874, d. October 8, 1924)
Rasmussen, Christiane Emilie(b. April 8, 1879, d. date unknown)
Rasmussen, Else(d. date unknown)
Rasmussen, Elvis
Rasmussen, Frederick(b. August 1, 1876, d. date unknown)
Rasmussen, Hans(d. date unknown)
Rasmussen, Jacob
Rasmussen, Jens(b. Abt. 1840, d. date unknown)
Rasmussen, Neils(b. Abt. 1842, d. date unknown)
Rasmussen, Neils Jørgen(b. Abt. 1834, d. September 4, 1899)
Rasmussen, Ole(b. Abt. 1838, d. date unknown)
Rasmussen, Peder(b. Abt. 1852, d. date unknown)
Rasmussen, Rosalina
Rasmussen, Rosaline

Sørensdatter, Maren(d. date unknown)

Sørensen, Ane Marie(b. 1884, d. date unknown)
Sørensen, Carl Sofus(b. 1878, d. date unknown)
Sørensen, Ellen Kristine
Sørensen, Hans Evald
Sørensen, Hans Peder(b. 1887, d. date unknown)
Sørensen, Johanne Margarethe(b. 1889, d. date unknown)
Sørensen, Karen Sophie(b. 1881, d. date unknown)
Sørensen, Kjeld Victor(b. March 1, 1920, d. June 21, 1936)
Sørensen, Poul(b. 1846, d. date unknown)
Sørensen, Poul Victor(b. January 22, 1911, d. June 2, 1911)
Sørensen, Sofus Victor(b. October 30, 1909, d. May 13, 1910)

Strømsholt, Aage
Strømsholt, Alice
Strømsholt, Anne Mette
Strømsholt, Annette
Strømsholt, Anni
Strømsholt, Bente
Strømsholt, Bodil
Strømsholt, Bodil
Strømsholt, Child
Strømsholt, Diana Baden
Strømsholt, Dorte
Strømsholt, Dorte
Strømsholt, Ellinor Sonja Ruth
Strømsholt, Ellisley Hans Leif(b. December 7, 1920, d. 1962)
Strømsholt, Else
Strømsholt, Erik(b. Abt. 1924, d. June 13, 1988)
Strømsholt, Eva
Strømsholt, Flemming
Strømsholt, Georg Johannes
Strømsholt, Gitte
Strømsholt, Grete(b. March 3, 1928, d. February 2, 2002)
Strømsholt, Hanne
Strømsholt, Helge Søren(b. 1920, d. 1961)
Strømsholt, Inga
Strømsholt, Jan
Strømsholt, Jeanette
Strømsholt, Jens Rigeld Jørgen Johannes
Strømsholt, Jessie
Strømsholt, Jette
Strømsholt, Jill
Strømsholt, Johannes(b. 1946, d. 1979)
Strømsholt, Johannes Valdemar(b. January 5, 1894, d. June 13, 1936)
Strømsholt, Jørgen Otto(b. June 16, 1899, d. USA date unknown)
Strømsholt, Kelvin
Strømsholt, Kim
Strømsholt, Klaus
Strømsholt, Knud Evald(b. May 15, 1902, d. date unknown)
Strømsholt, Leo Knud
Strømsholt, Linda
Strømsholt, Lists
Strømsholt, Lone
Strømsholt, Lone
Strømsholt, Michael
Strømsholt, Michelle
Strømsholt, Niels Holger(b. January 4, 1898, d. date unknown)
Strømsholt, Ole
Strømsholt, Olga Marie Kirstine(b. October 29, 1896, d. 1983)
Strømsholt, Paul(d. Abt. 1960)
Strømsholt, Per
Strømsholt, Pia
Strømsholt, Pia Louise
Strømsholt, Piplo
Strømsholt, Preben
Strømsholt, Son 1
Strømsholt, son2
Strømsholt, Thomas
Strømsholt, Villy Otto

Stromsholt, Walter(b. Abt. 1928, d. Bet. 1946 - 1948) USA
Stromsholt, Gladys Ann USA
Bobo, Jack Edward USA
Bobo, Glenn W USA

Thomsen, Agnes Marie Elizabeth(b. October 1, 1901, d. date unknown)
Thomsen, Anders Hansen(b. 1836, d. date unknown)
Thomsen, Ane Christine(b. December 17, 1877, d. date unknown)
Thomsen, Ane Kirstine(b. December 17, 1877, d. date unknown)
Thomsen, Claus
Thomsen, Elly Elizabeth(b. March 3, 1923, d. 1950)
Thomsen, Grethe Marie
Thomsen, Hans(d. date unknown)
Thomsen, Hans(b. 1808, d. date unknown)
Thomsen, Hans Christian(b. January 4, 1898, d. June 5, 1993)
Thomsen, Jens Vilhelm(b. December 11, 1874, d. date unknown)
Thomsen, Johanne Sofie(b. October 20, 1870, d. date unknown)
Thomsen, John Eric(d. 1993)
Thomsen, Kaj Christian
Thomsen, Lilly Kathrine Emilie
Thomsen, Lone
Thomsen, Marianne
Thomsen, Rita Elisa(b. August 26, 1930, d. February 15, 1931)
Thomsen, Svend Ove(b. November 24, 1924, d. February 17, 1925)
Thomsen, Thomas Peder(b. October 10, 1873, d. date unknown)
Thomsen, Tove Emilie(b. April 10, 1926, d. 1987)