Prisen for at ringe til en mobiltelefon ho~
Fra : Allan Olesen

Dato : 21-09-03 18:27

Saa vidt jeg ved, har valg af mobilselskab indflydelse paa
minutprisen fra fastnettelefon til mobiltelefon.

Vi skal have nyt abonnement paa en mobiltelefon, som vi nok
ringer til, mere end vi ringer fra den. Minutpriserne for
udgaaende opkald hos billigudbyderne ligger ret taet, men jeg
kunne forestille mig, at der er stoerre forskel den anden vej

Jeg har derfor vaeret inde paa hjemmesider for IT- og
Telestyrelsen, Telmore, CBB, Sonofon (incl. Selvhenter) og TDC
Mobil. Ingen steder synes jeg, at jeg kan se, hvad det koster
at ringe _til_ en mobiltelefon fra en fastnettelefon.

Google samt skimming af Subject paa de seneste 1000 indlaeg
her i gruppen gav heller ikke noget resultat.

Er der nogen der ved, hvor man finder den information?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 21-09-03 18:39

Hej Allan!

Allan Olesen wrote:
> Er der nogen der ved, hvor man finder den information?

Hos din fastnetudbyder?!

--
Rainer Schöbe (Germany)
e-mails without "Re:", "AW:" or "SV:" in subject will be deleted

Fra : Allan Olesen

Dato : 21-09-03 18:44

"Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> wrote:

>Hos din fastnetudbyder?!

Muligvis. Men fastnetudbyderen kan jo snart ikke have en
komplet prisliste med samtlige mobiludbydere i Danmark.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 21-09-03 19:02

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Muligvis. Men fastnetudbyderen kan jo snart ikke have en
> komplet prisliste med samtlige mobiludbydere i Danmark.

Jeg kender ikke nogen fastnetudbydere hvor mobiludbyderen har betydning for
prisen at ringe til mobil, så jeg tror slet ikke at det er så indviklet som
du gør det til.
--
Venlig hilsen
Kasper Bøggild

Fra : Allan Olesen

Dato : 21-09-03 19:28

"Kasper Bøggild" <jul03@mail.dk> wrote:

>Jeg kender ikke nogen fastnetudbydere hvor mobiludbyderen har betydning for
>prisen at ringe til mobil,

Proev din egen arbejdsgiver.

Inspireret af Rainers indlaeg gik jeg ind paa TDC's hjemmeside
og fandt prislisten for fastnettelefoni. Minutprisen til nogle
mobiltelefoner er 1,60/0,80, mens den til andre er 1,75/0,875.

Jeg kan ikke helt gennemskue, om den hoeje takst simpelthen
gaelder for TDC's egne mobiltelefoner, og de lave for alle
andres. Jeg kan heller ikke gennemskue, om Telmore, som bruger
TDC's net, kommer i den ene eller den anden kategori.

>så jeg tror slet ikke at det er så indviklet som
>du gør det til.

Nej, ikke helt. Jeg synes, at der for nogle aar siden var
skriverier om abonnementer med taletidskort, som det kostede
4-6 kr/minut at ringe til fra fastnet, mens det til andre
mobilabonnementer kun kostede et par kroner. Men saa store
forskelle er vi jo slet ikke ude i, kan jeg se nu.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 21-09-03 20:04

Hej igen Allan!

Allan Olesen wrote:
> [...]
> andres. Jeg kan heller ikke gennemskue, om Telmore, som bruger
> TDC's net, kommer i den ene eller den anden kategori.

Jeg har p.t. desværre ikke mulighed for at komme på nettet, men:

Jeg finder det logisk når det er billigere at ringe til eget mobilnet, dvs. at
jeg tror at den billigere pris gælder for opkald fra TDC fastnet til TDC
mobilnet. TDC skal ikke betale "interconnect" da opkaldet bliver indenfor eget
netværk. Desuden burde de prøve at få deres fastnetkunder til at vælge TDCs
mobilprodukter. Så er det i hvert fald her i Tyskland.

Telmore bruger TDCs net og burde derfor afregnes til TDC-pris.

> [...]
> mobilabonnementer kun kostede et par kroner. Men saa store
> forskelle er vi jo slet ikke ude i, kan jeg se nu.

Jeg tror hellere at denne forskel var også dengang mellem opkald til "eget"
mobilnet og opkald til fremmede mobilnet.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-09-03 21:00

"Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> skrev i en meddelelse

> Jeg har p.t. desværre ikke mulighed for at komme på nettet, men:

Kan du sende nyhedsindlæg fra en mobiltelefon el.lign?

Claus

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 22-09-03 10:49

Hej Claus!

Claus E Beyer wrote:
> "Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> skrev i en
> meddelelse news:bkksmr$2litj$1@ID-200617.news.uni-berlin.de

> Kan du sende nyhedsindlæg fra en mobiltelefon el.lign?

Jeg har den i de.comm.anbieter.mobil omtalte wap-flatrate og på wap-siden
http://wap.thewap.at kan man læse og sende nyhedsindlæg.

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 21-09-03 20:22

> Proev din egen arbejdsgiver.

Sørme om ikke du har ret. Jeg har åbenbart ikke fulgt helt med på dette
område. Det lader til at enhedsprisen stoppede pr. 1. januar jnf.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=17266

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 21-09-03 19:55

Hej Allan!

Allan Olesen wrote:

> Muligvis. Men fastnetudbyderen kan jo snart ikke have en
> komplet prisliste med samtlige mobiludbydere i Danmark.

Det burde kun være afhængigt til hviket mobilnet samtalen går.

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 21-09-03 18:47

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message
> Saa vidt jeg ved, har valg af mobilselskab indflydelse paa
> minutprisen fra fastnettelefon til mobiltelefon.

Hvor har du hørt det? Umiddelbart vil jeg ikke tro der er nogen forskel.
Mvh
Anders O

Fra : Dan Andersen

Dato : 21-09-03 18:51

Prøv at læse her:

http://www.uvtc.com/timepiece/js_lead_denmark/08_06_03_8felt/8felt.asp?referredby=263
eller her:
http://www.telenordic.dk/Default.asp?Action=Details&Item=650

Så vil du se, at TDC er langt det dyreste selskab.
Hvis du ringer langdistance, så download et prg.på www.skype.com - så er du
allerbilligst kørende!!
God fornøjelse!

--
Med venlig hilsen, Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.regnvand.dk -

Fra : Georg

Dato : 21-09-03 19:10

Er det ikke at gå over åen efter vand?! Det billigste ville være, at oprette
et mobilabonnement mere, f.eks hos Telmore, hvor prisen er 85 øre i minuttet
hele døgnet. Der skal selvfølgelig bare investeres i en mobiltelefon.
Simpelt.

Georg

Fra : Fischer

Dato : 22-09-03 20:51

> [...]
> Telmore, hvor prisen er 85 øre i minuttet hele døgnet.
> Der skal selvfølgelig bare investeres i en mobiltelefon.

Nemlig. Det er tit de simple løsninger der er de smarte.
Man kan jo have en gammel mobil stående i en bordlader ved siden af
fastnet-telefonen, så er den altid klar til brug.

*Fischer

Fra : Michael Jensen

Dato : 21-09-03 21:56

> [...]
> udgaaende opkald hos billigudbyderne ligger ret taet, men jeg
> kunne forestille mig, at der er stoerre forskel den anden vej

Hvis du har TDC fastnet, er det billigst at ringe til en mobiltelefon som du
tegner et duet abonnement til. Her ligger minutprisen nemlig nede på 70øre i
minuttet.

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-09-03 07:43

"Michael Jensen" <mij@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote:

>Hvis du har TDC fastnet, er det billigst at ringe til en mobiltelefon som du
>tegner et duet abonnement til. Her ligger minutprisen nemlig nede på 70øre i
>minuttet.

Nu er minutprisen jo ikke det eneste tal, som indgaar i
regnestykket. Vi har for laengst opsagt vores duet.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 22-09-03 10:50

Hej Allan!

Allan Olesen wrote:
> Nu er minutprisen jo ikke det eneste tal, som indgaar i
> regnestykket. Vi har for laengst opsagt vores duet.

Så er Georgs idé med to Telmore-telefoner vel et godt forslag.

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-09-03 14:17

"Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> wrote:

>Så er Georgs idé med to Telmore-telefoner vel et godt forslag.

Korrekt. Jeg var ikke lige opmaerksom paa, at det var
billigere end at ringe fra fastnet.

Men det vil da foeles underligt at skulle tage mobiltelefonen
for at ringe op hjemmefra.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 22-09-03 17:07

Hej Allan!

Allan Olesen wrote:
> Men det vil da foeles underligt at skulle tage mobiltelefonen
> for at ringe op hjemmefra.

Jeg har slet ingen fastnettelefon, men et mobilabonnement der kan ringes til som
det var en fastnettelefon når jeg er hjemme.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-09-03 19:39

> Hej Allan!

> Jeg har slet ingen fastnettelefon, men et mobilabonnement der kan ringes til
som
> det var en fastnettelefon når jeg er hjemme.

Så har du vel to telefonnumre - et fastnet og et mobil. Hvad sker der, hvis
nogen ringer til fastnetnummeret på et tidspunkt hvor du ikke er i hjemmezonen?
Får den kaldende en telefonsvarer eller blot ringetone, for jeg går ud fra at
fastnetnummeret kun omstilles (gratis?) til mobilen, når du er i din hjemmezone?

Mobiltelefoni til fastnetpris når begge parter er i deres hjemmezone. Det ville
måske være et godt nyt mobilprodukt.

Claus

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 23-09-03 11:19

Hej Claus!

Claus E Beyer wrote:
> "Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> skrev i en
> meddelelse news:bkn6n1$2p1qf$1@ID-200617.news.uni-berlin.de
>
> Så har du vel to telefonnumre - et fastnet og et mobil.

Korrekt!

> [...]
> ringetone, for jeg går ud fra at fastnetnummeret kun omstilles
> (gratis?) til mobilen, når du er i din hjemmezone?

Der er et servicenummer hvor jeg kan bestimme hvad der sker med disse opkald: a)
gratis viderestilling til telefonsvareren, b) gratis servicemeddelelse "cannot
be reached at the moment, try again later" eller c) viderestilling til min
mobiltelefon for ca. kr. 1,50 (=almindelig takst for samtaler indenfor det samme
net).

Og ja, omstilling til mobilen fra fastnetnummeret er gratis når jeg er i
"HomeZone" (Vi tyskere skal have anglicismer!).

> Mobiltelefoni til fastnetpris når begge parter er i deres hjemmezone.

Minutprisen går ned til EUR 0,03 (ca. kr. 0,22), og "HomeZone" skal ikke være
hjemme, men må være på din arbejdsplas, din kæreste, dit sommerhus, din
yndlingsølstue, ... og den er mindst 500m i radius. Min er næsten 10 km x 10 km
stor.

> Det ville måske være et godt nyt mobilprodukt.

Det er en salgshit her i Tyskland. Det mangler bare rigtig fornuftige
gprs-priser, så at der var ikke noget behov for en fastnettilslutning kun for
internettet. Men måske bliver det muligt med UMTS/3G.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 24-09-03 06:44

> Det er en salgshit her i Tyskland. Det mangler bare rigtig fornuftige
> gprs-priser, så at der var ikke noget behov for en fastnettilslutning kun for
> internettet. Men måske bliver det muligt med UMTS/3G.

Hvordan er du på fastnettet uden en fastnettelefon?

-cb

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 24-09-03 15:29

Hej Claus!

Claus E Beyer wrote:
> "Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> skrev i en
> meddelelse news:bkp6mh$3so0k$1@ID-200617.news.uni-berlin.de

> Hvordan er du på fastnettet uden en fastnettelefon?

Jeg har ingen fastnettelefon og ingen fastnettilslutning. Det eneste jeg har er
dette mobilabonnement hvormed jeg har fået et almindeligt mobilnummer og et
almindeligt fastnetnummer.

Når jeg er på internettet, så er det via GPRS - og det er for dyrt til det
almindelige internet. Jeg bruger GPRS kun til e-mail og newsgroups.