Forslag til GPRS priser på Telmore
Fra : Henrik J.

Dato : 20-09-03 16:35

Ja nu ser det ud til at det er TDC der bestemmer priserne hos Telmores GPRS,
men her er mit bud hvordan det burde gøres.

Der må ikke opkræves abonnement for tjenesten. Dette ødelægger den kendte
prisstruktur hos Telmore og gør telefonprisen mere kompliceret. Telmore er
jo kendt for lave gennemskuelige priser så det bør man holde fast ved.

Man kunne i stedet opkræve et gebyr for at gøre det muligt at anvende GPRS.
Det skulle virke på samme måde som udlandstelefoni hvor man på deres
hjemmeside ganske enkelt tilmelder sig. Hvad prisen skal være ved jeg ikke,
men man kunne måske bruge en lav pris i starten for at så mange som muligt
tilmelder sig.

Så er der selve MB prisen. Den synes jeg ikke er helt så vigtigt bliver
ændret som abonementet. Men når et andet selskab har priser der er halvt så
høje så bør man overveje sænke dem.

--
Henrik

Fra : Andersen

Dato : 20-09-03 17:10

"Henrik J." <no@mail.dk> wrote in message news:bkhs1e$k6s$1@sunsite.dk...
---snip---
en masse ævl og bævl om GPRS og priser
---snap---

HØRT HØRT

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 20-09-03 17:56

Hørt !

Måneds-abonnementet for GPRS hos Telmore må væk,
Telmore føre sig jo bl.a. frem på at være et firma hvor man ikke skal betale
"dummebøder".

--
Hilsen
Peter

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 22-09-03 14:26

Det var smuk og solrig dag da Peter @ Team-PsHdO skrev
news:oE%ab.3307$VN3.2359@news.get2net.dk i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Måneds-abonnementet for GPRS hos Telmore må væk,
> Telmore føre sig jo bl.a. frem på at være et firma hvor man ikke skal
> betale "dummebøder".

Jeg afmelder helt sikkert GPRS inden den 30. hvis ikke gebyret er væk. Jeg
bruger kun GPRS til at tjekke mail, og en sjælden gang wap. Så hvis jeg
skulle til at betale XX kr hver måned, uanset forbrug, vil jeg hellere
undvære. Andre med størrere forbrug kan sikkert have det anderledes, men
hvis man har et meget stort forbrug er det sikkert ikke Telmore man vælger.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 20-09-03 19:30

"Henrik J." <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja nu ser det ud til at det er TDC der bestemmer priserne hos Telmores
GPRS,
> men her er mit bud hvordan det burde gøres.

Ja, det har du ret i at det er. TDC bestemmer prisen for alle deres service
providere,
og kostprisen er ens for alle dem der bruger deres net.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-09-03 09:04

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik J." <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det har du ret i at det er. TDC bestemmer prisen for alle deres service
> providere, og kostprisen er ens for alle dem der bruger deres net.

Har politikerne/lovgivningen ikke sat nogle begrænsninger på priserne, så TDC
ikke bare kan "kræve løs" af serviceproviderne?

Claus

Fra : Jochke

Dato : 21-09-03 09:13

Telmore - Frank Rasmussen wrote:

> Ja, det har du ret i at det er. TDC bestemmer prisen for alle deres
> service providere,
> og kostprisen er ens for alle dem der bruger deres net.

Nu kender jeg ikke lige TDC's priser for service providere på GPRS. Er man
f.eks. TDC Mobil kunde har man automatisk adgang til GPRS. Der er intet abn.
kun mb. afregning. Det er måske ikke muligt hvis man som service provider
vil have en forretning til at køre rundt?

/Jochke

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-09-03 10:06

"Jochke" <jochkeMissekat@jochke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun mb. afregning. Det er måske ikke muligt hvis man som service provider
> vil have en forretning til at køre rundt?

Til gengæld koster de første 2 MB per måned 75 kr/MB, derefter 25 kr/MB.

Claus

Fra : Jochke

Dato : 22-09-03 09:13

Claus E Beyer wrote:

> Til gengæld koster de første 2 MB per måned 75 kr/MB, derefter 25
> kr/MB.

Ja...men så er det er da 100% forbrugsafregnet.

Så har man jo altid muligheden for at bruge gøre brug af GPRS.

/Jochke