CBB som "feriekort" til tyskere
Fra : Rainer Schöbe

Dato : 18-09-03 09:26

Hej!

Jeg (og nogle andre tyskere) leder efter et nyt dansk taletidskort. De fleste
bruger indtil nu et gammelt Mayday kort, fordi det kostede "kun" 75 øre at sende
en besked til Tyskland, men nu er prisen jo desværre sat op til 300 øre.

Nu tænker jeg på CBB, men har så nogle spørgsmål som jeg ikke kunne få svar på
på deres hjemmeside:

1.
Kan også tyskere få startpakken, dvs. om den kan købes i butikker ved
ferieopholdet uden at kunne forvise dansk cpr-nummer eller dansk adresse?

2.
Der skal jo tankes op hvert halvt år, men hvad er minimumsbeløbet for denne
optakning? Og kan der tankes op med udenlandske kreditkort (MasterCard,
VISACard)?

3.
Kun for at være helt sikker: Kan man ringe fra Danmark til Tyskland uden
tilmeldt udlandstelefoni? Og er minutprisen 575 øre?

Eller har i andre bud på kort uden abonnement der kan købes af tyskere og
tilbyder billige beskeder og samtaler til Tyskland? Det er ikke nødvendigt at
kunne bruge det i Tyskland, men det var "nice to have".

På forhånd tusind tak.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using o2 (Germany) GPRS

Fra : Fischer

Dato : 18-09-03 10:15

> [...]
> De fleste bruger indtil nu et gammelt Mayday kort, fordi det
> kostede "kun" 75 øre at sende en besked til Tyskland, men nu er

Personligt ville jeg ikke satse på at Sonofon og CBB er billig med
udenlandsk SMS ret meget længere.
Jeg tror kun det er et spørgsmål om tid inden de også må sætte prisen op som
alle de andre.

> Kan også tyskere få startpakken, dvs. om den kan købes i butikker
> ved ferieopholdet uden at kunne forvise dansk cpr-nummer eller
> dansk adresse?

CBB startpakker sælges ikke i så mange forretninger som andre taletidskort,
men de kan købes.
Og der kræves ingen legitimation for at købe dem.

> Der skal jo tankes op hvert halvt år, men hvad er minimumsbeløbet for
> denne optakning? Og kan der tankes op med udenlandske kreditkort
> (MasterCard, VISACard)?

Minimum er 99,- kr. pr. halve år.
Man kan godt tanke med både Visa og MasterCard.

> Kun for at være helt sikker: Kan man ringe fra Danmark til Tyskland uden
> tilmeldt udlandstelefoni? Og er minutprisen 575 øre?

Jeg kan godt forstå at du er forvirret. Det er ikke verdens største hjerner
der har lavets CBB's hjemmeside.
Men jeg læser den lige som dig. At du godt kan ringe til Tyskland uden at
være tilmeldt udlandstelefoni. Taksten er i al fald 575 øre.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-09-03 10:22

"Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> skrev i en meddelelse
> [...]

> Kan også tyskere få startpakken, dvs. om den kan købes i butikker ved
> ferieopholdet uden at kunne forvise dansk cpr-nummer eller dansk adresse?

Det véd jeg ikke, men jeg synes at der var noget med at de i forsommeren blev
solgt gennem Fakta.

> [...]
> optakning? Og kan der tankes op med udenlandske kreditkort (MasterCard,

Minimumsbeløbet er 99 kr, men jeg véd ikke om man kan bruge udenlandske
kreditkort. Du kan jo prøve at lade mit kort op ved lejlighed

> 3.
> Kun for at være helt sikker: Kan man ringe fra Danmark til Tyskland uden
> tilmeldt udlandstelefoni? Og er minutprisen 575 øre?

Jeg får lige afprøvet senere i dag om man kan ringe TIL udlandet fra CBB uden at
> [...]

> tilbyder billige beskeder og samtaler til Tyskland? Det er ikke nødvendigt at
> kunne bruge det i Tyskland, men det var "nice to have".

Hvad med Telia Cash? Kan man mon stadig sende billige beskeder til udlandet med
det?

Det var ikke så meget jeg lige kunne hjælpe dig her, men vi finder nok svarene
hen ad vejen.

-cb

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 18-09-03 11:00

Hej Claus!

Claus E Beyer wrote:
> Jeg får lige afprøvet senere i dag om man kan ringe TIL udlandet fra
> CBB uden at være tilmeldt udlandstelefoni.

Har du porteret dit Telmore-nummer til CBB eller fået endnu et nummer?

> Hvad med Telia Cash? Kan man mon stadig sende billige beskeder til
> udlandet med det?

Der hvor mange af os tyskere opholder sig når vi er i Danmark (=Vesterhavskysten
ved Ringkøbing Fjord) er Telias dækning meget dårlig. Holmsland Klit dækkes af
master i Skjern og Ringkøbing, så at der skulle skiftes tit til Sonofon - og så
ville opkald til Tyskland koste kr. 12,-. Det er dyrere end bruge roaming med
tyske kort.

Desuden har jeg prøvet at kontakte Telias kundeservice per e-mail flere gange i
de sidste tre år, men aldrig fået et svar.

Men ellers tak!

> Det var ikke så meget jeg lige kunne hjælpe dig her, men vi finder
> nok svarene hen ad vejen.

Det er grunden for at jeg kan meget godt lide danskerne og Danmark.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-09-03 11:47

> Hej Claus!

> Har du porteret dit Telmore-nummer til CBB eller fået endnu et nummer?

Noch eine Nummer.

> [...]

> Desuden har jeg prøvet at kontakte Telias kundeservice per e-mail flere gange
> de sidste tre år, men aldrig fået et svar.

Det er meget normalt at Telia ikke svarer på kundernes henvendelser.

-cb

Fra : Stephan Vestergaard

Dato : 18-09-03 13:07

Ellers kunne man prøve at kigge på www.smarttravel.dk

Så kan du ringe til deres normale danske nummer også videre til tyskland til
omkring 1 krone?

Mvh.
Stephan

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 20-09-03 12:11

Hej Claus!

Claus E Beyer wrote:
> "Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> skrev i en
> meddelelse news:bkbvnv$riarc$1@ID-200617.news.uni-berlin.de
>
> Noch eine Nummer.

Dine numre indtager vel en fjerdedel af min telefons hukommelse!

> Det er meget normalt at Telia ikke svarer på kundernes henvendelser.

Og jeg var kun en potentiel kunde.

Fra : Lars Wolos

Dato : 18-09-03 23:50

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message news:bkbtl5$r25kb$2@ID-62896.news.uni-berlin.de...

Hej Claus!

> men jeg véd ikke om man kan bruge udenlandske kreditkort.

Nej, CBB ta'r ikke imod udenlandske kreditkort, selvom de
reklamerer med VISA og Maestro!!

Lars

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-09-03 06:16

"Lars Wolos" <news@wolos.com> skrev i en meddelelse
> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

> Hej Claus!

> Nej, CBB ta'r ikke imod udenlandske kreditkort, selvom de
> reklamerer med VISA og Maestro!!

Jeg har "det samme problem", når jeg vil lade mit Orange-CH taletidskort op. Det
går ikke med et dansk Visa-kort.

Claus

Fra : Lars Wolos

Dato : 19-09-03 16:47

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message news:bke4ha$ncje$1@ID-62896.news.uni-berlin.de...

> Jeg har "det samme problem", når jeg vil lade mit Orange-CH taletidskort op. Det
> går ikke med et dansk Visa-kort.

Hos Telmore DK er det ingen problem

Lars

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 22-09-03 21:49

On Fri, 19 Sep 2003 07:15:56 +0200, "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:

>"Lars Wolos" <news@wolos.com> skrev i en meddelelse

>Jeg har "det samme problem", når jeg vil lade mit Orange-CH taletidskort op. Det
>går ikke med et dansk Visa-kort.

Det havde jeg sjovt nok ingen problemer med, altså med at tanke kæresten
taletidkort op med et dansk Visa/DK.
Flemming Jacobsen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 23-09-03 05:42

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

Det

> Det havde jeg sjovt nok ingen problemer med, altså med at tanke kæresten
> taletidkort op med et dansk Visa/DK.

Er det en svejtsisk Orange vi taler om? Jeg må hellere prøve igen, måske har de
ændret på det.

Claus

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 20-09-03 12:16

Hej Claus!

Claus E Beyer wrote:
> Jeg får lige afprøvet senere i dag om man kan ringe TIL udlandet fra
> CBB uden at være tilmeldt udlandstelefoni.

Tak for det! Det er så muligt.