Bluetooth headset til brug under styrthjel~
Fra : Kurt

Dato : 16-09-03 20:50

Hej.

Jeg er på jagt efter det mindste og dog brugbare headset der er på markedet
i dag, til brug under en styrthjelm.

Håber det er nogen der er villige til, at dele deres erfaringer.

Hilsen Kurt.

Fra : Georg

Dato : 16-09-03 21:01

Jeg har selv, for år tilbage brugt den nu hedengangne Nokia 6150 og et HDC-9
headset, under kørsel på en 45èr. Telefonen ar indstillet til automatisk
svar. Det skete nogle få gange, at nogen ringede til mig. Jeg måtte sætte
farten ned, da vindstøjen overdøvede samtalen. Jeg påtænker selv, at
eksperiementere videre med en bluetooth forbindelse.

Georg

Fra : JMo.

Dato : 16-09-03 21:22

"Kurt" <Stenhuggeren85@hotmail.com> wrote in

> Jeg er på jagt efter det mindste og dog brugbare headset der er på
> markedet i dag, til brug under en styrthjelm.

Det mindste og brugbare headset på markedet, er Nextlinks Bluespoon Std.[1]
eller Bluespoon Digital.

Begge er i størrelsen 47mm(L)x25mm(W)x25mm(D)

http://www.nextlink.to/bluespoon/digital/index.htm

- men hvor gode de er under en styrthjelm tør jeg ikke sige.

[1] Bluespoon Std. er ved at blive afløst af Chameleon, der dog er noget
større (57 mm(l)x32mm(w)x30mm(d)), og væsentligt billigere. Men det er
stadig til at få fat i den gamle Std. udgave.

Fra : John

Dato : 17-09-03 12:48

On Tue, 16 Sep 2003 20:21:42 +0000 (UTC), "JMo." <ns_sf010@mohr.cx>
wrote:

> [...]
>
>http://www.nextlink.to/bluespoon/digital/index.htm
>
>- men hvor gode de er under en styrthjelm tør jeg ikke sige.

Er der ikke noget med at der i digital versionen er indbygget en
'støj-fjerner' som ret effektivt skulle kunne fjerne baggrundsstøj og
fokusere på samtalen?
Hvorvidt det er effektivt under en styrthjelm ved jeg ikke noget om,
men det var da vist bl.a. vindstøj som skulle kunne elimineres, og det
er vel det største problem under en styrthjelm.

Fra : JMo.

Dato : 17-09-03 16:22

John <absolut_ingen@email.adresse> wrote in

> Er der ikke noget med at der i digital versionen er indbygget en
> 'støj-fjerner' som ret effektivt skulle kunne fjerne baggrundsstøj og
> fokusere på samtalen?

Jow. Vha. to mikrofoner og en DSP, kan den retningsbestemme.

> Hvorvidt det er effektivt under en styrthjelm ved jeg ikke noget om,
> men det var da vist bl.a. vindstøj som skulle kunne elimineres, og det
> er vel det største problem under en styrthjelm.

Det er mere baggrundsstøj end vindstøj den kan undertrykke.