Ftp installetion!
Fra : Heine Laursen

Dato : 09-04-01 16:35

Jeg førsøger at lave en Ftp installetion, af RH 6.2 Jeg har downloadet
de nødvæntige floppy images og rawrite. Jeg har også fået bootet op på
floppyen. Men når jeg kommer til installetion at netkort, skriver den
Device or recurce busy.

Det er et Reltek 8091 Net kort.

Hvordan får jeg lavet den ftp installetion?

Mvh
Heine Laursen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-04-01 20:10

On Mon, 9 Apr 2001, Heine Laursen wrote:

> [...]
> Device or recurce busy.
>
> Det er et Reltek 8091 Net kort.
>
> Hvordan får jeg lavet den ftp installetion?

Du skal sandsynligvis angive IRQ og/eller IO på dit netkort.

Jeg kender ikke kortet men måske er det sat med jumpere og du kan se det
på den måde? Måske du skal have fat i producentens dos-program og
undersøge irq og io på denne måde.

Kender du IO og IRQ, kan du starte en ekspert installation (skriv
'expert' ved prompten på floppy'en) - her får du mulighed for at angive
IO og IRQ.

Du skal også være sikker på, at du bruger den rigtige driver. Jeg kender
ikke kortet, så jeg ved ikke hvilken - måske NE2000 fungerer? Ellers kan
du prøve dig frem med en masse forskellige af driverne...

Rasmus

Fra : mbi

Dato : 09-04-01 22:44

Heine Laursen wrote:

> [...]
> Device or recurce busy.
>
> Det er et Reltek 8091 Net kort.
>
> Hvordan får jeg lavet den ftp installetion?

RH 6.2???? Hvorfor tager du ikke den nyeste som hedder 7.0?