Velkommen i muddergrøften.
Fra : Fischer

Dato : 08-09-03 07:30

På grund af Telmore's Pro produkt, gør CBB nu det samme. CBB Mobil Plus med
en minutpris på 74 øre!
http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4722&sid=1

Men uanset Pro og Plus, så må Selvhenter fra Sonofon p.t. være det billigste
abonnement for de fleste.

Men et stort tillykke til Telmore. Deres nye "produkt" har virkelig været
katalysator for- og med til at forplumre markedet.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-09-03 07:49

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4722&sid=1

> Men uanset Pro og Plus, så må Selvhenter fra Sonofon p.t. være det billigste

Men de tilbyder vel ikke gprs? Noget der gør Telmore og CBB meget attraktive -
specielt sidstnævnte. På det område halter Telmore noget bagud.

> Men et stort tillykke til Telmore. Deres nye "produkt" har virkelig været
> katalysator for- og med til at forplumre markedet.

Kan de forskellige service-providere mon stadig drive en profitabel forretning
med alt det halløj. Hvor meget mon service-providerne betaler i minutpris m.v.
for at benytte TDC's og Sonofons net, og er der mon nok tilovers til at drive
serviceprovidervirksomheden for?

Claus

Fra : Fischer

Dato : 08-09-03 10:37

> Men de tilbyder vel ikke gprs? Noget der gør Telmore og CBB meget
> attraktive - specielt sidstnævnte. På det område halter Telmore noget
bagud.

Ja, jeg synes li'som også at bolden ligger på Telmore's banehalvdel.

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-03 08:56

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message
> På grund af Telmore's Pro produkt, gør CBB nu det samme. CBB Mobil Plus
med
> en minutpris på 74 øre!
> http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4722&sid=1

Har ikke lige fulgt Telmore, men har de ikke sænket prisen yderliger?
68 øre pr. minut og 13,6 øre pr. sms !!

Dælme billig :)

mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 08-09-03 09:01

FB wrote:

> Har ikke lige fulgt Telmore, men har de ikke sænket prisen yderliger?
> 68 øre pr. minut og 13,6 øre pr. sms !!

Du glemmer momsen.

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-03 09:04

"Anders Faber Nielsen" <[f-a-b]@io.dk> wrote in message

> Du glemmer momsen.

Det er rigtigt. Var alt for hurtigt.

Mvh
FB

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-03 09:34

Lidt sjovt egentligt, da de startede med at sige at det hele skulle være så
overskueligt. Fast pris for alle osv. osv. En af grundene til at jeg
skiftede. Nu kommer der nok snart en Telmore Pro Deluxe til den 'seriøse'
forretningsmand - forresten kan almindelige mennesker selvfølgelig også
benytte sig af det.... DOH!

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Peter Binderup

Dato : 08-09-03 11:12

Jeg har virkelig svært ved at se hvordan et pro abo, kan være med til
at gøre det mere uoverskueligt.

Jeg har ikke de store problemer med at overskue to abo. former, og jeg
er ret sikker på at jeg kan overskue mange flere.
Så længe der ikke er nogen skjulte omkostninger, så er det da lige
meget om der er en eller flere typer abo. Og det er underordnet om det
er CBB, Telmore eller andre typer virksomheder.

Jeg tror at man skal se de knap 200,- som Telmore, og CBB's pro eller
plus abonnement koster i ekstragebyr, som et forsøg på at afbløde
smertegrænsen. Hverken Telmore eller CBB ejer det net de bruger, og
derfor kan de ikke bare sætte prisen ned uendeligt.

Og mon ikke der kommer andre services til Pro abonnementet, som gør
det interessant at tage et pro abo fremfor et standard abo? Jeg kunne
forestille mig at man ved standard abo fjerner den månedlige
omkostning ved at have GPRS mod at tage overpris for trafikken, og ved
pro. et mindre md gebyr mod billigere MB pris.

I sidste ende tror jeg at det er forbrugernes fordel at der sker en
adskildelse af abonnement typer - for på den måde kan man sørge for at
de kunder der har specielle behov for teleydelser kan købe sig til
det, og dem som bare skal have samtaler og SMS de nøjes med at betale
for det.

/Peter

Fra : Fischer

Dato : 08-09-03 12:04

> Jeg har virkelig svært ved at se hvordan et pro abo, kan være
> med til at gøre det mere uoverskueligt.

Uoverskueligheden opstår bl.a. fordi en stor gruppe bliver i tvivl om
hvilket abonnement der nu er det bedste og billigste for dem.
Men korrekt - du og jeg og andre mobil-nørder kan godt gennemskue markedet,
men tro mig, Hr. og Fru Hansen er efterhånden godt rundtossede.
Telmore har slået på at de vil forenkle markedet, men de illussioner har de
selv ødelagt.

> Og mon ikke der kommer andre services til Pro abonnementet, som
> gør det interessant at tage et pro abo fremfor et standard abo?

Muligvis.
Men så kunne man jo fra starten have sat sig ned og have tænkt over hvilke
andre fordele man ville give "Pro" kunderne. I stedet for at lancere et nyt
"produkt" som man ikke ved hvad vil komme til at indeholde, andet end at man
"løbende får en lang række fordele og ydelser".
Jeg synes det virker uigennemtænkt.

*Fischer

Fra : Peter Binderup

Dato : 08-09-03 12:26

> [...]
> men tro mig, Hr. og Fru Hansen er efterhånden godt rundtossede.
> Telmore har slået på at de vil forenkle markedet, men de illussioner

Jeg tror faktisk godt at hr og fru Hansen kan gennemskue priserne, så
længe der ikke er skjulte omkostninger.

Så længe der er tale om at priserne ikke svinger alt efter hvilket
selksab man ringer til eller sender SMS til, så er det nemt nok at
gennemskue det.

> [...]
end at man
> "løbende får en lang række fordele og ydelser".

Her kan vi være enige - det virker af for lidt at man laver et pro abo
hvor den eneste forskel er at man slipper med en billigere takst. Der
skal være noget mere før det batter af noget.

/Peter

Fra : JK

Dato : 08-09-03 14:03

Jeg syntes faktisk Telmore er begyndt at spille lidt med lukkede kort.
Størstedelen af os Telmore kunder har Telmore Free eller hvad det nu kaldes.
Hvis man prøver at samligne priser på Telmores pristjek er det Telmore Pro
der bruges til samligning. Også er det pludselig at det bliver et storet
mudderhul.

JK

Fra : Max[DK]

Dato : 09-09-03 10:16

> Jeg tror faktisk godt at hr og fru Hansen kan gennemskue priserne, så
> længe der ikke er skjulte omkostninger.

Jamen det er jo også lidt sjovt at firmaet lige pludseligt begyndet er
opgive nogle priser uden moms....(og ja det kan godt være at det er beregnet
på erhverv, men når man blæser priserne op på forsiden og private også kan
tegne det synes _jeg_ at det er forkert.

/Max

Fra : John

Dato : 09-09-03 15:42

"Max[DK]" <maxses@S-NOT_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på erhverv, men når man blæser priserne op på forsiden og private også kan
> tegne det synes _jeg_ at det er forkert.

Lovgivningen er ganske klar på det område...

Henvender et produkt sig overvejende til private skal priserne opgives incl.
moms.

Henvender et produkt sig overvejende til erhverv (dvs. momsregistrerede) må
priserne opgives excl. moms.

Mvh

John

Fra : Max[DK]

Dato : 10-09-03 07:22

> Lovgivningen er ganske klar på det område...

Jeg er klar over lovgivningen(vi er ikke i jura), men det var ikke det jeg
mente.

> [...]
incl.
> moms.
>
> Henvender et produkt sig overvejende til erhverv (dvs. momsregistrerede)

Det er fint nok, men det handlede vel om telmore's hensigt på at lave et let
gennemskueligt produkt.

/Max

Fra : John

Dato : 10-09-03 19:30

> [...]
> incl.

> må
>
> Det er fint nok, men det handlede vel om telmore's hensigt på at lave et

Hvad har det med momsen at gøre?

Det eneste problem der kan være (jeg anser det ikke for et problem) er at
Telmore nu tilbyder to produkter.

Mvh

John

Fra : Max[DK]

Dato : 11-09-03 14:06

> Hvad har det med momsen at gøre?

Tja, hvis du læste ordet "gennemskueligt" i min tekst synes jeg at det siger
sig selv.

Indtil vidre har alle telmore priser(som jeg har set) været incl. moms, nu
pludseligt en uden...

/Max

Fra : John

Dato : 11-09-03 17:18

> Tja, hvis du læste ordet "gennemskueligt" i min tekst synes jeg at det
siger
> sig selv.

Næh... - hvis du læser på Telmores hjemmeside, syntes jeg det siger sig selv
hvorfor prisen er excl. moms.

> Indtil vidre har alle telmore priser(som jeg har set) været incl. moms, nu
> pludseligt en uden...

Ja, fordi det nye produkt fortrinsvis henvender sig til virksomheder. Her er
det normal praksis at angive priserne excl. moms - derfor.

Mvh

John

Fra : Max[DK]

Dato : 12-09-03 06:40

> Næh... - hvis du læser på Telmores hjemmeside, syntes jeg det siger sig
selv
> hvorfor prisen er excl. moms.

Jep, derfor har CBB nok lavet en erhversside. et at jeg vil overhovedet
diskutere CBB vs. Telmore

> Ja, fordi det nye produkt fortrinsvis henvender sig til virksomheder.

Se ovenfor.

>Her er
> det normal praksis at angive priserne excl. moms - derfor.

Vov....mener du det.

/Max

Fra : John

Dato : 12-09-03 16:22

> selv
>
> Jep, derfor har CBB nok lavet en erhversside. et at jeg vil overhovedet
> diskutere CBB vs. Telmore

Ja, og Telmore indleder med følgende, når du klikker på "Telmore Pro"
logoet:

TELMORE tilbyder nu enkel og billig mobiltelefoni til det danske
_erhvervsliv_.

> Se ovenfor.

I lige måde

> Vov....mener du det.

Nej det er ikke noget _jeg_ mener, sådan er det. Jeg har nu arbejdet med
både erhvervskunder og privatkunder i over 7 år - det er normal praksis.

Mvh

John

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 08-09-03 14:07

Fischer wrote:

> [...]
> men tro mig, Hr. og Fru Hansen er efterhånden godt rundtossede.
> Telmore har slået på at de vil forenkle markedet, men de illussioner har de

100% enig! Telmore har skudt sig selv i foden med det nye Pro
abonnement og det samme har CBB siden de lige har lanceret det samme.

Selvhenter.dk tilbyder så ikke GPRS (eller hvad?), ellers ville det
være interessant.

--
Joergen Ramskov
Jabber ID: Pointwood[AT]jabber.shd.dk

Fra : Johnny

Dato : 08-09-03 13:10

Fischer wrote:

> [...]
> men tro mig, Hr. og Fru Hansen er efterhånden godt rundtossede.
> Telmore har slået på at de vil forenkle markedet, men de illussioner har de

Jeg giver dig helt ret. Endvidere så tror jeg mange Telmore og CBB
kunder føler sig uretfærdig behandlet. Hvorfor skal man nu til at give
ekstra når man allerede er kunde hos dem.

Og så er det billigere at bruge f.eks. CBB eller Selvhenter. CBB har
billigere takster og Selvhenter kræver intet PRO abonnement.

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Peter Binderup

Dato : 08-09-03 14:20

"Johnny" <johnny_fjern_alt_efter_navnet@inpulse.dk> wrote in message

> Jeg giver dig helt ret. Endvidere så tror jeg mange Telmore og CBB
> kunder føler sig uretfærdig behandlet. Hvorfor skal man nu til at
give
> ekstra når man allerede er kunde hos dem.

Her vil jeg også give dig medhold. Det er de forkerte parametre der
bliver skruet på her - det burde ikke være minutprisen, men ekstra
services.

Jeg syntes at det ville være helt fair hvis standard ved Telmore ikke
indeholdt GPRS, men var inkluderet i Pro. Minutprisen bør være den
samme ved begge pakker.

Men jeg syntes stadig at det er en god ide med pro pakken hvis det er
på services at der bliver forskel.

/Peter

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-09-03 10:09

Men det er jo fikst nok. Nu slipper de jo for at sætte priserne ned
"gratis".

For nu er folk jo vænnet til at det koster et engangsbeløb hvis man vil ned
på en ny takst.

/jim

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 09-09-03 17:00

Jim Andersen wrote:
> Men det er jo fikst nok. Nu slipper de jo for at sætte priserne ned
> "gratis".
>
> For nu er folk jo vænnet til at det koster et engangsbeløb hvis man vil ned
> på en ny takst.

Ja, og det er noget der godt kan få mig til at skifte til f.eks.
Selvhenter.dk.

--
Joergen Ramskov
Jabber ID: pointwood@jabber.shd.dk

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-09-03 00:51

On Tue, 09 Sep 2003 17:59:45 +0200, Joergen Ramskov
<jramskov@s.p.a.m.tiscali.dk> wrote:

>Ja, og det er noget der godt kan få mig til at skifte til f.eks.
>Selvhenter.dk.

Man skal bare huske at det er farligt at skifte til Selvhenter hvis
man har behov for at bruge mobilen i udlandet.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved