GPRS TDC
Fra : HappyDane

Dato : 06-09-03 15:56

Hej NG.

Er jeg den eneste der ikke kan få GPRS til at virke... har flere gange talt
med TDC mobil kundeservice, og har fået at vide at Slagelse og Ringsteds
GPRS net var nede, så jeg skulle bare væbne mig med tålmodighed!
Jeg var i Greve i går og skulle selvfølgelig lige tjekke min GPRS, og den
funger stadig ikke.
Min telefon er en Samsung SGH-S300M, blot 2 uger gammel på det danske
marked, jeg har Mobiltalk hos TDC, GPRS abonnement og lige lidt hjælper det.

Min opsætning ser ud som følger.

1. Profilnavn: TDC Mobil GPRS
2. Hjemmeside URL: http://wap.tdcmobil.dk
3. Sikkerhed: ikke-beskyttet
4. IP Adresse: 194.182.251.15 (194.182.251.015, men Samsungen fjerner nullet
i 015)
5. Bærer: GPRS
6. Brugernavn:
7. Adgangskode:
8. APN: wap

Det kan vel ikke gøre meget anderledes!
Og det kan vel ikke passe at hele TDC's GPRS net er nede?

Jeg går ud fra, at uanset hvilken telefon man benytter, så er instillinger
og parametre vel de samme?
Håber på lidt hjælp fra Jeres side, da der åbentbart ikke er megen hjælp at
hente hos TDC kundeservice.

Med venlig hilsen, og god weekend.

Martin

Fra : Christian Poulsen

Dato : 06-09-03 16:51

> Er jeg den eneste der ikke kan få GPRS til at virke... har flere gange
> talt med TDC mobil kundeservice, og har fået at vide at Slagelse og
> Ringsteds GPRS net var nede, så jeg skulle bare væbne mig med

Samme problem her. GPRS har været dødt siden igår middag. Har prøvet både
i København og flere andre steder. Død irriterende.

Fra : Rune Larsen

Dato : 06-09-03 21:46

Christian Poulsen wrote:

> Samme problem her. GPRS har været dødt siden igår middag. Har prøvet både
> i København og flere andre steder. Død irriterende.

Og på Fyn i Odense og Kerteminde.

/Rune

Fra : HappyDane

Dato : 06-09-03 22:00

Skal jeg så ikke bare gå ud fra at hele TDC's GPRS net er nede!
Udover det er pisseirriterende, så er det næppe min telefon der er noget
galt med!
Men var mine indstillinger korrekte?

Med venlig hilsen

Martin

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-09-03 23:17

On Sat, 6 Sep 2003 23:00:25 +0200, "HappyDane" <ae@tdcadsl.dk> wrote:

>Skal jeg så ikke bare gå ud fra at hele TDC's GPRS net er nede!

Nej, udover at det er kommet opigen nu, så var det WAP gatwayen der
var nede. Stod der på telmore.dk. Og jeg kunne godt hente mail fra min
server mens wap delen var nede,,,

Fra : HappyDane

Dato : 07-09-03 00:06

> Nej, udover at det er kommet opigen nu, så var det WAP gatwayen der
> var nede. Stod der på telmore.dk. Og jeg kunne godt hente mail fra min
> server mens wap delen var nede,,,

Jeg er stadig ikke i stand til at logge på GPRS nettet, så helt oppe er det
vel ikke?

Martin

Fra : Karin Hansen

Dato : 07-09-03 10:17

HappyDane wrote:

> Jeg er stadig ikke i stand til at logge på GPRS nettet, så helt oppe
> er det vel ikke?

Prøv at skrive internet i stedet for wap i APN.

Mvh. Karin

Fra : HappyDane

Dato : 07-09-03 10:23

> Prøv at skrive internet i stedet for wap i APN.

Skal nok prøve, men er det ikke til ren data overførsel, når man indtaster