Kul og medicin
Fra : Torben Mathiassen

Dato : 21-09-03 17:40

Jeg har lige behandlet med malakitgrønt i mit akvarie, men er kommet i tvivl
om min Carbon Plus fungerer på samme måde som aktivt kul, og dermed fjerner
medicinens virkning?

Det er meget længe siden jeg sidst har behandlet med malakitgrønt, men jeg
husker det som om farven bliver i vandet et par dage. I mit akvarie
forsvandt den efter få timer. Kan det være fordi kulpladen i min Carbon Plus
har fjernet det?

mvh
torben

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 22-09-03 09:47

"Torben Mathiassen" <torben.mathiassen@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
tvivl
> om min Carbon Plus fungerer på samme måde som aktivt kul, og dermed

Enten det, eller det oxideres i forbindelse med elektrolysen. Jeg tror mest
på den sidste mulighed.

Svjh tog det også nogle dage da vi engang brugte malakitgrønt

mvh

Martin

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 22-09-03 18:02

> [...]
mest
> på den sidste mulighed.
>
> Svjh tog det også nogle dage da vi engang brugte malakitgrønt

Nu er der gået et døgn siden dosering, og det ser ud til at ich'en er på
retur, så måske fjerner det ikke noget (eller kun en begrænset del).

mvh
Torben