ble-tilbud i København
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 21-09-03 21:45

Jeg holder ikke papir-reklamer, og har ikke tænkt mig at begynde på
det. Men jeg mangler at få et overblik over, hvor jeg finder aktuelle
tilbud på bleer. Foreløbig bruger vi "Libero Newborn" og er OK
tilfredse med dem, men vil helst sikkert være glade for andre
typer. Vi bor på Nørrebro og aktionsradius er et par kilomneter efter
gode tilbud. Hvordan kommer jeg videre?

-j

--
Spiren er landet!
http://spiren.janus.dk

Fra : Musen

Dato : 21-09-03 20:07

> [...]
> tilfredse med dem, men vil helst sikkert være glade for andre
> typer. Vi bor på Nørrebro og aktionsradius er et par kilomneter efter

Jeg mener at det er barneguiden.dk der faktisk har sådan en opdateret liste
over ugens bletilbud, måske kan den bruges?

Venlig hilsen Mia

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-03 20:14

"Janus Sandsgaard" <spam@janus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilfredse med dem, men vil helst sikkert være glade for andre
> typer. Vi bor på Nørrebro og aktionsradius er et par kilomneter efter

Aldi`s bleer Vibelle, er rigtig gode og til en rimelig pris.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Hans B

Dato : 28-09-03 16:26

"> Aldi`s bleer Vibelle, er rigtig gode og til en rimelig pris.

> Mvh. www.tjekmig.dk

Det er nemlig rigtigt! Som leder af en vuggestue satte jeg mig for at teste
Vibelle. Billigst og bedst. Vi sparede flere tusinde kroner om året ved at
købe i Aldi, fremfor leverendører til vuggestuer. Eneste problem kan være om
natten - der ville jeg nok vælge en lidt krafigere ble, men i dagtimerne er
den rigtig rigtig god - og miljømærket!

Mvh

Hans

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-09-03 22:18

"Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> writes:

> [...]
> vuggestuer. Eneste problem kan være om natten - der ville jeg nok
> vælge en lidt krafigere ble, men i dagtimerne er den rigtig rigtig

Jeg er overbevist, men må væbne mig med tålmodighed indtil vores barn
bliver stort nok til en Aldi-ble, eller Aldi begynder at levere bleer
til helt små børn.

-j

--
Spiren er landet!
http://spiren.janus.dk

Fra : Søren Mors

Dato : 21-09-03 20:15

Janus Sandsgaard wrote:
> [...]
> tilfredse med dem, men vil helst sikkert være glade for andre
> typer. Vi bor på Nørrebro og aktionsradius er et par kilomneter efter

De fleste supermarkeder har deres reklamer liggende som PDF filer på
deres hjemmesider. Så kan du jo kigge dig omkring når du skal til at
have nye bleer. Så længe det er de helt små bleer kan du nu godt spare
dig, de er aldrig på tilbud.

Alle andre størrelser bleer er derimod regelmæssigt på tilbud. Det er
sjældent at der går to uger i træk hvor man ikke kan få dem på tilbud et
eller andet sted. Er der noger her i landet der regelmæssigt giver fuld
pris for bleer?

Søren Mors

Fra : jka

Dato : 22-09-03 07:48

hej
vi har altid brugt ALDI's vibelle, vi synes de er mindst lige så gode som
libero og pampers og så er de billige.

hilsen sanne

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-09-03 13:40

"jka" <jenssanne@mail.dk> writes:

> vi har altid brugt ALDI's vibelle, vi synes de er mindst lige så
> gode som libero og pampers og så er de billige.

Det har jeg hørt før, og der lyder jo tillokkende. Men er ALDIs
standard-pris altid den billigste, eller kan man ind i mellem spare
ved at købe de "dyre mærker" på tilbud?

Hvordan forresten med allergi og bleer? Hvad er forskellen på Minirisk
og andre bleer?

-j

--
Spiren er landet!
http://spiren.janus.dk

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 22-09-03 11:54

"Janus Sandsgaard" <spam@janus.dk> skrev...

> Det har jeg hørt før, og der lyder jo tillokkende. Men er ALDIs
> standard-pris altid den billigste, eller kan man ind i mellem spare
> ved at købe de "dyre mærker" på tilbud?

Du finder næppe de dyre mærker billigere (selv om de er på tilbud) end
Aldis, men de nærmer sig ind imellem samme pris. Vi giver f.eks. gerne
10-20 kr. mere for en pakke Huggies på tilbud, for de er bedre at bruge
om natten end Vibelle - efter vores mening, naturligvis. Men vi bruger
Vibelle i dagtimerne, hvor bleen skiftes hyppigere, og vi er særdeles
godt tilfredse med kvaliteten.

Du finder i øvrigt ugens bletilbud (opdateres hver mandag) på
http://www.barneguiden.dk/Ugenstilbud.htm

> Hvordan forresten med allergi og bleer? Hvad er forskellen på Minirisk
> og andre bleer?

Jeg kan ikke give dig et ordentligt svar, men jeg kan fortælle, at den
eneste gang, vores søn nogensinde har været ved at få rød numse, var, da
vi forsøgsvis brugte Minirisk til ham. Så vi har sværget til Huggies
lige fra begyndelsen - kombineret med Vibelle, da han blev stor nok til
at passe deres mindste størrelse (4-9 kilo).

Christina

Fra : Kristina S. Andreass~

Dato : 22-09-03 09:21

Barneguiden har ganske rigtigt et sted hvor man kan se hvor bleerne er på
tilbud.

Fra : mfs

Dato : 22-09-03 13:06

Jeg ved at der er tilbud på Mini Risk bleer i Kvikly og Super Brugsen i
denne uge.

Ellers er det en god alternativ måde at følge med - at få tilsendt
tilbudskatalogerne pr. mail. På de fleste større butikkers hjemmesider kan
du tilmelde dig deres nyhedsbreve (læs: reklameavis).

Fra : Lars Fischer

Dato : 22-09-03 13:29

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote

> Jeg holder ikke papir-reklamer, og har ikke tænkt mig at begynde
> på det. Men jeg mangler at få et overblik over, hvor jeg finder
> aktuelle tilbud på bleer.

Jeg plejer bare at stikke næsen inden for hos lidt forskellige
supermarkeder i området fra tid til anden. Selvom vi bruger Libero
giver jeg stort set aldrig mere end 110 kr for en pakke. For et par
uger siden var de i Føtex til 99 kr/pakken. Men den strategi virker
muligvis kun fordi jeg bor midt i København og derfor har hele
udvalget af supermarkeder der hvor jeg alligevel færdes i hverdagen.

Det hjælper naturligvis at købe lidt stort ind. Det er jo rimeligt
nemt at beregne behovet, og bleer mugner sjældent, så når prisen er
rigtig kan man med sindsro købe 4-6 pakker eller mere.

/Lars

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-09-03 17:35

Lars Fischer <fischer@suk.dk> writes:

> [...]
> giver jeg stort set aldrig mere end 110 kr for en pakke. For et par
> uger siden var de i Føtex til 99 kr/pakken.

Puha. Jeg synes det er svært at overskue. For hvor mange bleer er der
i een pakke af dette eller hint mærke? Vors barn er nyfødt (3200 gram)
og 28 cm lang. Hun skal bruge en lille ble, og jeg skal bruge et
overblik over, hvordan jeg bedst køber ind.

> Men den strategi virker muligvis kun fordi jeg bor midt i København
> og derfor har hele udvalget af supermarkeder der hvor jeg alligevel
> færdes i hverdagen.

Jeg bor selv på Nørrebro med Irma, Aldi og Netto ned af gaden (og
Føtex og Brugsen rundt om hjørnet), men jeg orker ikke gå på
sådan en rutinemæssig jagt.

-j
--
Spiren er landet!
http://spiren.janus.dk

Fra : Kristina S. Andreass~

Dato : 22-09-03 18:43

28 cm.????? Det var ikke ret lang

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-09-03 20:46

"Kristina S. Andreassen" <kristina@s-andreassen.dk> writes:

> 28 cm.????? Det var ikke ret lang

Hovsa. 48 cm, that is.

-j

--
Spiren er landet!
http://spiren.janus.dk

Fra : Susanne

Dato : 22-09-03 15:28

......syntes også lige jeg ville nævne http://www.minreklame.dk hvor en stor
del af de danske supermarkeders, isenkræmmeres osv. tilbudsaviser ligger -
så skal man bare klikke sig ind ét sted (desværre har FDB ikke tilmeldt sig
men nu har de jo også først for nyligt fundet ud af at lægge sine
tilbudsaviser på nettet, så mon ikke de også kommer med.....).

Mvh.
Susanne.