Har fast IP på job og DHCP hjemme
Fra : lu_do

Dato : 21-09-03 21:05

Hej,

Har bærbar på arbejdet hvor man kører med fast ip
Når jeg slæber det bærbare "dyr"med hjem,hvor jeg
kører alt udstyr via DHCP, vil jeg gerne kunne skifte arbejdsgruppe
og køre DHCP.

Hva' er lige den nemme løsning til dette ??? . for jeg er træt af at skulle
ændre alt manuelt

På forhånd tak

/Claus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-09-03 21:20

On Sun, 21 Sep 2003 22:04:44 +0200, "lu_do" <lu_do@hotmail.com>
wrote:

> Har bærbar på arbejdet hvor man kører med fast ip
> Når jeg slæber det bærbare "dyr"med hjem,hvor jeg
> kører alt udstyr via DHCP, vil jeg gerne kunne skifte arbejdsgruppe
> og køre DHCP.

Det ville være rigtig smart, hvis du havde husket at fortælle,
hvilket OS du bruger.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : lu_do

Dato : 21-09-03 21:47

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Det ville være rigtig smart, hvis du havde husket at fortælle,
> hvilket OS du bruger.

Doh - Dummeslag til mig selv (KLASK !)
Asbjørn har ret - Mit styresystem på den bærbare er win2k
På arbejdet arbejder jeg i et NT domæne med fast IP
Derhjemme ingen domæner kun en arbejdsgruppe samt opsætning via DHCP

Håber at det var de oplysninger der skulle til (eller må jeg tildele mig
selv flere dummeslag !)

På forhånd tak

/Claus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-09-03 06:12

On Sun, 21 Sep 2003 22:46:52 +0200, "lu_do" <lu_do@hotmail.com>
wrote:

> Mit styresystem på den bærbare er win2k
> På arbejdet arbejder jeg i et NT domæne med fast IP
> Derhjemme ingen domæner kun en arbejdsgruppe samt opsætning via DHCP

Jeg mener at huske, man på W2K kan lave en 'alternate
configuration' for IP-adressen, sådan at maskinen først prøver
det ene, og hvis det ikke virker, så bruger den det andet.

Mht. domæne/arbejdsgruppe, er det reelt ligegyldigt hvad du
bruger derhjemme, det kan sagtens virke, selvom den ene maskine
står til at logge på et domæne og den anden blot er i
arbejdsgruppe. Men det kan være en smule nemmere, hvis
arbejdsgruppen er det samme som domænet.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-09-03 17:34

In dk.edb.netvaerk, lu_do <lu_do@hotmail.com> says...
> Asbjørn har ret - Mit styresystem på den bærbare er win2k

Er den bærbare en IBM ?

For hvis det er tilfældet, så har IBM lavet løsningen selv (til
Win2000).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jan Bachman

Dato : 21-09-03 21:50

>Hva' er lige den nemme løsning til dette ??? . for jeg er træt af at skulle
>ændre alt manuelt

Hvad med to forskellige logins på maskinen? Følger
netværksindstillingerne ikke med disse?

/Jan

Fra : Robert Jensen

Dato : 22-09-03 19:44

"lu_do" <lu_do@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> og køre DHCP.
>
> Hva' er lige den nemme løsning til dette ??? . for jeg er træt af at

vidunder værktøjet er lige her

http://www.stafney.com/~tstafney/opensource/IpManager/

den laver en profil for hvert netværk.

det du skal gøre er at sørge for at dit netværk virker, og så vælge save, så
laver den en profil med den indstilling.
det kan du så gøre lige så tosset du vil.

den virker selv med mit wlan, og vmware netkort.

og det bedste er at det er freeware

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk