Opstartskapital
Fra : Bo Erik Nielsen

Dato : 19-09-03 14:30

Jeg har en forretningsplan til opstart af en butikskæde i hele norden, evt.
senere hele europa.

Konceptet er som følgende :

Salg af :

Computer
Hårdevidevare
Radio/TV
Isenkram
Visse dagligvare.

Mange varegrupper, men få vare i hver gruppe. Billigste pris på hver vare.

Dvs. en konkurrent til bl.a. Bilka, Aldi, Netto, El-giganten, Eletric-city
osv.

Jeg har et forventet kapitalbehov på over 20 mill.

Hvordan kan jeg skaffe sådan en kapital ????
Hvilke investeringsforeninger vil evt. være interesserede i sådan et projekt
?

Jeg forventer at omsætningen i løbet af ganske få år vil kunne overstige 3
milliarder årligt.

Mvh.

Bo Erik Nielsen
Lavprisbutikken.dk (lavprisbutikken.se, lavprisbutikken.no,
lavprisbutikken.com)

Fra : Bamse

Dato : 19-09-03 17:30

ja, så er det nok ik her du skal starte...

Fra : Bo Erik Nielsen

Dato : 19-09-03 23:25

Hvorfor ikke ???

Det jeg spørger om er i første omgang nogle gode råd.

Det kan jo være at der her i gruppen findes en der ved noget om hvordan det
vil kunne lade sig gøre at skaffe investeringer i denne størrelse.

Mvh.

Bo

Fra : D.u.n.k.

Dato : 19-09-03 18:45

Er det koncept ikke lidt naivt at starte op på ?
Jeg ser indtil flere koncerner - og du nævner da også selv de fleste af
dem - som allerede har styr på det marked. Hvad får dig til at tro du bare
kan erobre væsentlige markedsandele der.
Jeg kan vanskeligt anbefale at skyde penge i det blålys.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Bo Erik Nielsen

Dato : 19-09-03 23:22

Hej Dunk.

Forskellen er at begrænse antallet af vare indenfor den enkelte varegruppe
og satse på salg af kvantum.

Tag f. eks. Bilka som inden for radio/tv måske har 15 forskellige 28" tv.
Der vil så max være 3 i lavprisbutikken. Et der er billigst i danmark, et i
mellemniveauet og et i den bedre ende, men stadigvæk billigst i det enkelte
segment.

Det er også langt fra alle varegrupper indenfor dagligvare der skal føres,
men mere specielle tilbud (det kunne f.eks. være oksemørbrad til 80 kr.
kiloet.).

Mvh.

Bo

Fra : Daniel Birch

Dato : 20-09-03 20:17

"Bo Erik Nielsen" <blk3446@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> men mere specielle tilbud (det kunne f.eks. være oksemørbrad til 80 kr.

Hej Bo
Det lyder jo supergodt - bortset fra at du lige har afsløret den
tophemmelige forretningside.
3 milliarder i omsætninger. Det er ikke så lidt.
Men hvis du mener det seriøst, så er en lav-volumen nyhedsgruppe som
dk.penge nok ikke det bedste sted at spørge efter råd. Der er mange
hjemmesider, offentlige og private, som fortæller om hele processen med at
starte en virksomhed. En form for sagkyndig hjælp ville nok også være at
foretrække.
Men held og lykke med projektet.

mvh
Daniel

Fra : Leif

Dato : 22-09-03 18:39

Hej

Jeg ved at mange amter har noget der hedder TIC og jeg tror at de kan
være behjælpelige med at svare på dine spørgsmål eller ved hvem der
kan.

Rigtig god fornøjelse med din plan

Leif

On Fri, 19 Sep 2003 15:29:54 +0200, "Bo Erik Nielsen"