Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvilken bank bruger i ?
Fra : Biker Mike

Dato : 18-09-03 19:38

Jeg overvejer at skifte skifte BG bank ud, spørgsmålet er bare til hvem.

Jeg lægger vægt på at de alm "bankforretninger" er rimelige gebyrfri, dvs,
VISA / Dankort, betaling af både giro og bankoverførsler, især udlands
betalinger over homebank er væsentlig, samt lidt mere end de 0,0 % på min
løn og budget konto som jeg får i BG.

Men hvem skal jeg vælge, jeg har selvfølgelig været lidt omkring hos de
forskellige banker for at sammenligne, men det syntes svært i mine øjne at
finde den "rigtige"

Hvilken bank bruger i, og hvilken kan evt anbefales til mine behov ?

Michael Sørensen

Fra : Jacob

Dato : 19-09-03 14:12

www.skandiabanken.dk

Fra : Jesper

Dato : 19-09-03 18:25

"Biker Mike" <fjerndette-dko12134@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken bank bruger i, og hvilken kan evt anbefales til mine behov ?

Lokalbanken

Fra : Knud Berggreen

Dato : 19-09-03 22:11

On Thu, 18 Sep 2003 11:38:16 -0700, "Biker Mike"
<fjerndette-dko12134@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg overvejer at skifte skifte BG bank ud, spørgsmålet er bare til hvem.

> Hvilken bank bruger i,

Amagerbanken

Fra : anders majland

Dato : 19-09-03 23:11

> Jeg lægger vægt på at de alm "bankforretninger" er rimelige gebyrfri,
> dvs, VISA / Dankort, betaling af både giro og bankoverførsler, især
> udlands betalinger over homebank er væsentlig

Hvornår har du sidst sat dine ben i banken for "rådgivning" eller lign ?
Altså om du tror du vil have glæde af en murstensbank eller kan "nøjes"
med en internetbank.

Jeg har været kunde i Varde Bank siden jeg var lille (Altså nu Sydbank -
Nogen der vil købe 40 Varde Bank aktier*. I kan få dem billigt ....) Men
har et snart et par år også brugt skandiabanken. Efterhånden ligger vel
75% af vores engagement der hvis man ser bort fra lånet i totalkredit
(der betales fra skandiabanken)

Istedet for bare at skippe BG så opret en anden konto og prøv bankens
ydelser i praksis...

Mht udlånsoverførsler så er skandiabank billig (tager lidt på renten)
for overførsler over 1000kr, mens sydbank gør det for 15kr - også ved
små beløb. Sydbanks er ret nyt og mon ikke de fleste andre banker følger
med - Ihvertfald dem der bruger samme edb central.

/A

* Hvorfor mon jeg synes det lyder lidt hult når sydbank nu igen
anbefaler at man giver deres aktier som gave .....

Fra : Martin Sand.

Dato : 22-09-03 01:45

Biker Mike wrote:
> [...]
> øjne at finde den "rigtige"
>
> Hvilken bank bruger i, og hvilken kan evt anbefales til mine behov ?

Jeg bruger Lån&Spar Bank.
Du får 3,5% på hele indeståendet, hvis du har over 25.000 kr. (på deres
højrentekonto). Jeg får pt. 900 kr. om året mere lige ned i lommen (altså
efter skat), end da jeg havde Sydbank og samme indestående.
De har en udemærket Internetbank, og du kan oprette nye konti online.
Giro-betalinger fra Internatbanken koster 1 kr./stk. og har åben fra kl.
06-02.
Udlandsoverførsler bliver billigere inden længe (koster pt. 75-80 kr.).

MVH Martin

Fra : Leif

Dato : 22-09-03 21:39

Hejsa

Prøv eventuelt disse links

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad036/
http://dk.dir.yahoo.com/Erhvervsliv_og_oekonomi/Virksomheder/Finansielle_ydelser/Banker/

om de giver noget vil jeg ikke sige.

Jeg er BG-Bank kunde og har også overvejet at skifte, men det er ikke
kommet videre.

Leif

Fra : Henrik B.

Dato : 24-09-03 13:16

Biker Mike wrote:
[...]

Hvis du kan nøjes med en internetbank, så helt klart: www.basisbank.dk

Er for andet år i træk kåret som Danmarks billigste bank af Penge &
Privatøkonomi.

Årligt gebyr: 200,- inkl. alt!

M.v.h.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 24-09-03 22:25

On Wed, 24 Sep 2003 14:16:06 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Er for andet år i træk kåret som Danmarks billigste bank af Penge &
>Privatøkonomi.

Jeg har prøvet analysen på deres hjemmeside. Hvad er den
værd når der ikke regnes med gebyrbesparelser?

/Knud

Fra : Henrik B.

Dato : 25-09-03 02:17

Knud Berggreen wrote:
::: Er for andet år i træk kåret som Danmarks billigste bank af Penge &
::: Privatøkonomi.
::
:: Jeg har prøvet analysen på deres hjemmeside. Hvad er den
:: værd når der ikke regnes med gebyrbesparelser?

Hvis hjemmeside? Basisbank el. P & P? Gebyrbesparelser?

M.v.h.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 26-09-03 23:09

On Thu, 25 Sep 2003 03:16:44 +0200, "Henrik B."
> [...]

>:: værd når der ikke regnes med gebyrbesparelser?
>
>Hvis hjemmeside? Basisbank el. P & P? Gebyrbesparelser?

P&P. Så vidt jeg kan se så er gebyrer ikke nævnt.
Hvis man vil se hvad de enkelte banker koster, så er renter
og gebyrer tilgængelige på Finansnettet:
http://www.finansnettet.dk/prs/default.asp

/Knud

Fra : Henrik B.

Dato : 27-09-03 02:14

Knud Berggreen wrote:
[...]

Det ændrer ikke ved at Basisbank.dk forbliver den billigste bank.

M.v.h.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-09-03 09:22

On Sat, 27 Sep 2003 03:13:32 +0200, "Henrik B."
> [...]

>:: http://www.finansnettet.dk/prs/default.asp
>
>Det ændrer ikke ved at Basisbank.dk forbliver den billigste bank.

Det kommer da an på så meget. Hvis du mener at det kan gøre
billigere end nul kr. så skal man vel ligefrem have penge
for at være kunde?

Lønkredit:
- 0,- i omkostninger 0,- i stiftelse Jeg bruger aldrig
checks, men hvis jeg skulle så var to om måneden gratis.

Netbank:
0,- i oprettelse 0,- i abonnement 0,- i ved regningsbetaling
og overførsler

Betalingskonto
0,- i kontogebyr 0,- i transaktionsgebyr

Jeg kan da nok finde noget der koster i gebyr, men ikke
noget af det jeg bruger i dagligdagen.

Og jeg bruger murstensbanken fra Amager

/Knud

Fra : Kell Fachmann

Dato : 21-10-03 04:37

Hvorfor prøver du ikke at forhandle med BG bank om indlån / udlåns rente ?,
jeg forhandlede med min bank og fik en rente nedsættelse på 4 %, min
erfaring med BG bank er at de er til at tale med.

V/ Kell Fachmann

Fra : R

Dato : 28-10-03 14:11

Nåååååååååå! er BG Bank til at tale med, - så tag lige et look på denne
hjemmeside.

http://home19.inet.tele.dk/hade-bg-bank/

Mvh RH