Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Solgt hus, hvem skal have overskuddet?
Fra : Thomas Stadel Peters~

Dato : 19-09-03 08:12

Hej
Jeg har netop fået solgt mit hus, og der er blevet til penge overs.
Problemet er at det er min x-kone, der har stået som medejer af huset,
men hun har ikke boet, der siden 1. december 2002 og frem til 15.
august 2003, hvor huset blev solgt. Der er også mig, der har stået for
betaling af alle terminsudgifter, ejendomsskat og hvad der ellers
hører til sådan et hus.
Nu er der lidt penge tilbage overs fra hussalget. Har hun krav på at
få noget af dette overskud?

/Thomas

Fra : Søren

Dato : 19-09-03 09:53

Hvis hun står som medejer af huset, skal hun vel have ½ af overskuddet, men
mindre i har lavet et juridisk dokument (ala en samejeroverenskomst) hvor
der står andet.

Men prøv at spørge i dk.videnskab.jura

/Søren

Fra : Daniel Birch

Dato : 20-09-03 20:27

> [...]
> hører til sådan et hus.
> Nu er der lidt penge tilbage overs fra hussalget. Har hun krav på at

Anders og Børge har en Snickers. Hvor de har fået den fra, er der ikke
rigtig nogen, der kan huske, men de er enige om, at det er deres fælles
Snickers. Den ligger hjemme i Anders' køleskab for ikke at smelte i
sommervarmen.

Anders bliver træt af at have den liggende i køleskabet og fylde, så han
aftaler med Børge, at de sælger den - til Carl.

Hvem skal have pengene?

Svaret er vel indlysende, med mindre Anders og Børge har lavet en aftale om
hvad der skal ske, hvis/når chokoladen bliver solgt.

mvh
Daniel

Fra : /Mogens Knudsen...

Dato : 20-09-03 20:37

On Sat, 20 Sep 2003 21:26:31 +0200, "Daniel Birch"
<danielbirch@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Svaret er vel indlysende, med mindre Anders og Børge har lavet en
>aftale om hvad der skal ske, hvis/når chokoladen bliver solgt.

Nu er strømudgifter til et køleskab jo til at overskue, men ellers vil
jeg give dig ret. Trods uro mellem perterne skal man selvfølgelig dele
evt. med fradrag for halvdelen af den nettoudgift, "lejeren" har haft.

/Mogens