Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Transport til uddannelsessted
Fra : CR

Dato : 18-09-03 21:53

Er transport til ens uddannelsessted fradragsberettiget?

Fra : Poul Christensen

Dato : 18-09-03 22:08

"CR" <cr@oli.dk> wrote in

> Er transport til ens uddannelsessted fradragsberettiget?

Nej. I stedet gives der tilskud

Poul C
poulc@ofir.dk

Fra : Anja R.

Dato : 19-09-03 19:46

I meddelsen:
Skrev Poul Christensen <poulc@ofir.dk> følgende:
> Nej. I stedet gives der tilskud

Ja, men kun hvis man benytter sig af offentlige transportmidler.
D.v.s. der gives altså hverken fradrag eller tilskud, hvis man kører i
egen bil

Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-09-03 07:22

Anja R. wrote:
> I meddelsen:
>
> Ja, men kun hvis man benytter sig af offentlige transportmidler.
> D.v.s. der gives altså hverken fradrag eller tilskud, hvis man kører i
> egen bil

Så vidt jeg husker gives der tilskud i forhold til hvad det koster at køre
med offentlig transport. Hvis man vælger at køre i bil, får man stadig samme
tilskud, men resten skal man selv betale. Sådan var reglerne i hvert fald
for 5-6 år siden da jeg brugte det sidst.

--
Mvh.

Michael Nielsen
http://www.mnielsen.dk
- Knoglerne i flagermusens ben er så tynde og spinkle, at flagermusen
uanset art, ikke kan gå!!

Fra : SE

Dato : 20-09-03 16:16

> [...]
> tilskud, men resten skal man selv betale. Sådan var reglerne i hvert fald
> for 5-6 år siden da jeg brugte det sidst.

Sådan er det stadig.
Jeg kører i egen bil til skole, men får godtgjort hvad der svarer til 90% af
et 3-zoners kort med toget. (Vi får kun 90% uanset hvilket transportmiddel
vi bruger)
God forretning for mig....... Jeg har 10 km til skole, hvilket vil sige at
det koster mig ca. en 10'er pr. dag i transport = 200,- om måneden. Jeg får
310,- i godtgørelse. *SS* Det kan ikke betale sig for mig at tage toget i
den sammenhæng *G*

/se

Fra : Tommy Fer

Dato : 23-09-03 22:23

"SE" <blabla@plidderpladder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
får
> 310,- i godtgørelse. *SS* Det kan ikke betale sig for mig at tage toget i

Hvordan hænger det sammen? hvem skal man søge for tilskuddet? Jeg går på en
videregående udd, tager min motorcykel til og fra skolen ca 30 km dagligt,
og jeg troede egentligt jeg intet kunne få?

mvh Tommy fer

Fra : Anja R.

Dato : 24-09-03 09:51

I meddelsen:
Skrev Tommy Fer <Tommy(NOSPAM)Fer@dkfritidmotorcykel.dk> følgende:
> Hvordan hænger det sammen? hvem skal man søge for >tilskuddet?

Det ville jeg også meget gerne vide!

>Jeg går
> på en videregående udd, tager min motorcykel til og fra skolen >ca 30
> km dagligt, og jeg troede egentligt jeg intet kunne få?

Jeg kører, på 3. år, 86 Km. dagligt, til og fra mit uddannelsessted, og
jeg har heller aldrig hørt at man kan få tilskud til dette - udover at
man kan få rabat på offentlig transport.

Fra : SE

Dato : 27-09-03 01:33

> [...]
> videregående udd, tager min motorcykel til og fra skolen ca 30 km dagligt,
> og jeg troede egentligt jeg intet kunne få?

Jeg er i praktik tilknyttet Teknisk skole og de udbetaler
befordringsgodtgørelse. Sammen med vores timeseddel udfylder vi en
befordringsseddel hver måned, og det bliver udbetalt sammen med vores løn.

Hvis ikke der er en sådan ordning hos jer, så må du nøjes med det
almindelige transportfradrag via skatten.

Her er der tale om en service fra skolens side.

/se

Fra : Gizkor

Dato : 21-09-03 21:46

"Poul Christensen" <poulc@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Nej. I stedet gives der tilskud
> Med venlig hilsen
> Poul C
> poulc@ofir.dk

Hvilke former for tilskud findes der? Jeg læser på universitetet men
modtager ikke SU, og kan derfor ikke få del i DSB og SU-styrelsens
rabataftale - kan jeg få tilskud nogen andre steder fra?
Venlig Hilsen Siska

Fra : Jacob

Dato : 20-09-03 09:00

"CR" <cr@oli.dk> skrev i en meddelelse
> Er transport til ens uddannelsessted fradragsberettiget?

Du kan få penge dertil fra AER - systemet

Fra : SE

Dato : 20-09-03 16:18

> Du kan få penge dertil fra AER - systemet

AER har da ikke noget med det at gøre...... Jeg får min transportgodtgørelse
fra skolen hver måned - men derudover modtager jeg en check fra AER på
1000,- om året.

De 2 ting har ikke noget med hinanden at gøre, så vidt jeg ved....

/se