Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvordan man overfører penge og/eller kreil~
Fra : Lucas Jensen

Dato : 14-09-03 09:09

Her er mit problem:
Jeg har en del betalinger til tyske konti. Beløbene ligger typisk
mellem 100 og 2000 kr (fleste beløb under 1000 kr). En normal bank
kræver et horribelt gebyr for at overføre pengene, selvom man har
SWIFT code. Og det er ikke sjov, hvis man er på SU.
Indtil videre har jeg fundet ud af følgende:

1. Med Skandiabanken kan man overføre penge til udlandet stort set
gratis, dog skal beløbet være over 1000 kr og under 250000 kr. Det dur
altså ikke. Desuden kræves en SWIFT code uanset hvad.

2. Sydbank har 2 filialer i Tyskland, nemlig Hamborg og Flensborg
(husk jeg er kun interesseret i tyske overførsler). Efter samtale med
Sydbank på telefonen viser det sig at jeg fuldstændig gratis og uden
noget som helst gebyr kan overføre penge til tyske konti gennem de
tyske filialer. Det foregår ved, at man udfylder en overførselsblanket
(eller gør det hele via netbank) sender det ned til flensborg og så
ordner de det. Modsat DK er indenrigs overførsler gratis i Tyskland.
Det lyder for godt til at være sandt.
Nå, men jeg smutter ned i Sydbank og fortæller dem hvad jeg vil, altså
åbne en regulær konto. Men de stiller sig fuldstændig på bagben, vil
se alle mulige skatteopgørelser, et årligt budget (jamn hallo mand) +
en masse andet geil samt at de forlanger at jeg SKAL lukke min
eksisterende konto i Jyske Bank.
Det synes jeg ikke lød så fedt!!! Jeg er tilfreds med Jyske Bank, de
har aldrig voldt mig problemer, og vil egentlig gerne fortsætte hos
dem. Jyske Banks problem er, at selvom de har et tysk filial, så
forlanger de alle mulige gebyrer. Spørg mig ikke hvorfor.

Så kommer vi til spørgsmålet:
1. Nogen som har en gratis måde at overføre penge på til Tyskland ud
over det jeg har nævnt (evt andre banker som jeg ikke er klar over)?
2. Hvordan kan man fedte/kreile sig ind hos en bank uden at man skal
lukke eksisterende konti osv. Er der nogle smarte tricks, noget
særligt man skal sige?

Your help is highly appreciated .-)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-09-03 09:29

Lucas Jensen wrote:

> 2. Hvordan kan man fedte/kreile sig ind hos en bank uden at man skal
> lukke eksisterende konti osv.

Prøv en anden afdeling af banken, evt. en anden bankrådgiver i
afdelingen. Jeg har aldrig oplevet en bank (heriblandt Sydbank) forlange
lukning af konti i andre banker, så det lyder meget specielt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-09-03 10:55

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Prøv en anden afdeling af banken, evt. en anden bankrådgiver i
> afdelingen. Jeg har aldrig oplevet en bank (heriblandt Sydbank) forlange
> lukning af konti i andre banker, så det lyder meget specielt.

Det er jo fordi at han kun vil åbne en konto til at overføre penge. Altså en
konto hvor der stort set aldrig vil stå nogle penge, andet i de minutter det
tager ham at overføre dem.

Det vil sige at banken på engagementet som hele, kun vil have udgifter. Hvis
han derimod flytter hele sit engagement til sydbank vil de på det totale
engagement have indtægter. (gynger og karuseller) Det er der intet nyt i

Peter

Fra : Jonathan Stein

Dato : 14-09-03 16:09

Lucas Jensen wrote:

> 1. Med Skandiabanken kan man overføre penge til udlandet stort set
> gratis, dog skal beløbet være over 1000 kr og under 250000 kr. Det dur
> altså ikke. Desuden kræves en SWIFT code uanset hvad.

Find en tysk bank, der vil have dig som kunde og overfør mindst 1.000 kr
ad gangen via Skandiabanken.

> Modsat DK er indenrigs overførsler gratis i Tyskland.

Når du nu har kigget på Skandiabanken, så læs deres prisliste lidt
nærmere! Du kan betale indbetalingskort og lave kontooverførsler til andre
danske konti uden gebyr.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : anders majland

Dato : 14-09-03 16:08

> 2. Sydbank har 2 filialer i Tyskland, nemlig Hamborg og Flensborg

Fra sydbanks netbank koster det vist 15kr at lave en overførsel til
tyskland (eller andet EU land)

/A

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-09-03 17:38

On 14 Sep 2003 01:08:30 -0700, lucasjensen@yahoo.dk (Lucas
Jensen) wrote:

>Så kommer vi til spørgsmålet:
>1. Nogen som har en gratis måde at overføre penge på til Tyskland ud
>over det jeg har nævnt (evt andre banker som jeg ikke er klar over)?

Pr. 1 juli kom nye regler for EU-overførsler. Hvis du
angiver både SWIFT og IBAN og modtager/afsender hver betaler
egne omkostninger så kommer du ind under den regel.
Prissætningen skulle være den samme som indenlandske
Euro-overførsler.

>2. Hvordan kan man fedte/kreile sig ind hos en bank uden at man skal
>lukke eksisterende konti osv. Er der nogle smarte tricks, noget
>særligt man skal sige?

Du kan stort set bare gå ind og oprette en konto. Normalt
spørger man ikke om man har en anden bank i forvejen.

/Knud

Fra : anders majland

Dato : 14-09-03 19:20

> Pr. 1 juli kom nye regler for EU-overførsler.

Hvor kan man læse mere om det ?

> Prissætningen skulle være den samme som indenlandske
> Euro-overførsler.

Jeg har netop haft lidt bøvl med en tysk bank der ville have 10 euro for
"besværet" ved en overførsel fra skandiabanken.

/A

Fra : Knud Berggreen

Dato : 15-09-03 17:54

On Sun, 14 Sep 2003 20:20:26 +0200, "anders majland"
<andersDOTmajland@jyde.dk> wrote:

>Hvor kan man læse mere om det ?

Jeg kan desværre ikke finde noget...
Det kan så være at jeg husker forkert, men jeg mener at der
var noget fremme på et tidspunkt.

/Knud