Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Engelsk bank
Fra : Palle Bruselius

Dato : 13-09-03 12:59

Hej ng

Jeg rejser temmelig ofte til England. Mest i privat øjemed, men af og til
også i forretningsmæssig sammenhæng (selvstændig).
Jeg har overvejet at oprette en ganske almindelig gemen bankkonto derovre og
er lidt på glatis m.h.t., hvilke banker der vill være formålstjenlige.
Online-banker er ikke interessante med mindre de har en gammeldaws analog
filial, hvor man kan spadsere lige ind fra gaden. Banken skal ligge i London
eller i alt fald have en filial der.
Er der nogen der ligger inde med viden om emnet?

vh. og på forhånd tak

Palle

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-09-03 17:45

"Palle Bruselius" <bruselius@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
London
> eller i alt fald have en filial der.
> Er der nogen der ligger inde med viden om emnet?

De fleste af de store danske banker har en filial i London og det er nok hos
dem det er nemmest at få en konto. De engelske banker skal man "søge" om at
blive kunde hos. De er ret strikse med hensyn til lovgivning omkring
hvidvaskning af penge, og der for er bankerne også lidt underlige når man
som udlænding vil åbne en konto. Derudover så er servicen stadig langt bedre
i en dansk bank (tro det elle ej - selv efter de seneste års gebyr ræs i DK)

Peter