Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån i dansk bank ved udlandsflytning.
Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-09-03 20:48

Vi står muligvis og skal til udlandet i nogle år (ikke tidsbestemt).

Vi har et lån i en dansk bank, kan banken kræve det indfriet i den forbindelse?

Er der forskel på bankers praksis på det område?

Vi er ikke registreret som dårlige betalere, snarere tværtimod

mvh

Martin

--
Fjern ".ingenspam" fra email

Fra : Rene Larsen

Dato : 09-09-03 20:54

Hvis i betaler jeres månedelige ydelse på lånet så sker der ikke noget.

Mvh

Rene

Fra : Henrik

Dato : 09-09-03 21:10

> Hvis i betaler jeres månedelige ydelse på lånet så sker der ikke noget.

Tjoooo.... Hvis lånet er ydet mod pant i en ejendom, som sælges i
forbindelse med flytningen, kan banken kræve at lånet indfries.

Men tjek bankens almindelige forretningsbetingelser samt betingelserne i
låneaftalen - og snak med jeres bankrådgiver.

Den bank, jeg er ansat i, yder ikke lån til privatkunder bosiddende i
udlandet. Men det er jo ikke ensbetydende med, at vi vil kræve lånet
indfriet, såfremt kunderne efterfølgende flytter til udlandet. Så længe de
overholder aftalerne.

Mvh
Henrik

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-09-03 21:50

In article <3f5e337f$0$29932$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Henrik"
<youngdane@hotmail.com> wrote:

> [...]
>udlandet. Men det er jo ikke ensbetydende med, at vi vil kræve lånet
>indfriet, såfremt kunderne efterfølgende flytter til udlandet. Så længe de

Lånet er ydet som forbrugslån - når jeg spørger er det fordi vi nok ikke
lige ville have brug for at skulle udrede et 5-6-cifret beløb når vi
skulle etablere husholdning et nyt sted.

Der står intet specifikt i forretningsbetingelserne - bare at banken, med
en saglig begrundelse (hvad end det er) kan kræve lånet indfriet.

Tak for svarene.

mvh

martin

--
Fjern ".ingenspam" fra email

Fra : Lars Ehlers

Dato : 11-09-03 03:42

On Tue, 09 Sep 2003 22:49:31 +0200, santana.sorensen@get2net.dk

> [...]
>
>Der står intet specifikt i forretningsbetingelserne - bare at banken, med
>en saglig begrundelse (hvad end det er) kan kræve lånet indfriet.

Hvis der ikke er pant i noget, så er det ikke noget problem at flytte
til udlandet. Snak med banken først og forklar, at I skam fortsætter
med at betale.

Jeg flyttede til USA i 1996 og bibeholdt et dansk banklån. Jeg lukkede
heller ikke min lønkonto, så det var nemt at kunne overføre penge fra
min konto herovre.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Michael Nielsen