Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fradrag for lån i andet EU-land
Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 09-09-03 12:02

Min kone og jeg overvejer at købe fast ejendom i et andet EU-land.

Så vidt jeg ved kan vi ikke trække renterne fra i skat, hvis lånet er fra et
udenlandsk pengeinstitut. Er det korrekt?

Så meget for det indre marked...

mvh

Martin

Fra : Anders

Dato : 09-09-03 17:41

"Martin Sorensen[2840]" <santana.sorensen@VEDget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Min kone og jeg overvejer at købe fast ejendom i et andet EU-land.

Så skal du huske at du også skal betale ejendomsværdiskat til DK se TS blanket 04.253 i
pdf format kan downloades

> Så vidt jeg ved kan vi ikke trække renterne fra i skat, hvis lånet er fra et
> udenlandsk pengeinstitut. Er det korrekt?
= NEJ se TS blanket 04.012 i pdf format kan downloades

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-09-03 21:11

In article <bjkvr7$qam$1@sunsite.dk>, "Anders" <Xbolten@ofir.dk> wrote:

> [...]
blanket 04.253 i
>pdf format kan downloades

> = NEJ se TS blanket 04.012 i pdf format kan downloades

Tak for svaret, begge dele var lidt overraskende. Nu er virkeligheden jo
ikke altid lige simpel.

F.eks. omtaler vejledningen til 04.012 ikke rentefradrag, selv om det er
med på blanketten.

En anden detalje er at det er muligt at vi køber en grund med en ruin på -
dvs ubeboeligt (vi kunne komme der med telt). Jeg skal have fundet en mere
detaljeret redegørelse.

Man kan ikke lade være med at tænke på hvordan de kontrollerer den slags -
det slog mig f.eks. at der insisteres på et ejendomsnummer - er det et man
selv finder på?

mvh

Martin Sørensen

--
Fjern ".ingenspam" fra email

Fra : Anders

Dato : 09-09-03 22:15

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det slog mig f.eks. at der insisteres på et ejendomsnummer - er det et man

Nummeret kunne været et skattenummer på huset pg EU-land tildeler og da EU-landet skal
have kopi af dit pas og udveksler oplysninger
EU-lande imellem såh det kære væsen skal nok finde ud af det før eller senere