Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
16 år og dankort
Fra : claus v

Dato : 07-09-03 16:00

hej gruppe min dreng på 16 år har i nordea fået et kort som han kan bruge på
tankstationer / butikker og selvfølgelig i hæveautomater

kan han feks komme i negativ med dette kort hvis han køber stort ind i en
butik og der ikke er dækning på kontoen

er det på nogen måde muligt og hvis det er muligt er det så lovligt fra
bankens side

claus v

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 07-09-03 16:17

Hvis der er tale om det såkaldte "visa elektron" kort så lover Nordea at det
ikke kan overtrækkes - da man fra Nordeas side tjekker kontoen inden man kan
betale med kortet - dvs. at kun butikker med en onlineaftale med Nordea kan
modtage betaling med "visa elektron"

Hvis der ikke er dækning afvises betalingen i butikken.

Se evt. her for yderligere oplysninger:
http://www.nordea.dk/sitemod/index_001.asp?pid=33292&strcorecontentarea=114

Mvh

Jesper

Fra : claus v

Dato : 07-09-03 17:18

"Jesper Frandsen" <post@jesperfrandsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> modtage betaling med "visa elektron"
>
> Hvis der ikke er dækning afvises betalingen i butikken.

jeg tror at det er sådan et kort okay så er jeg mere rolig tak for hjælpen

claus