Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Rod i skatteopgørelser
Fra : Peter

Dato : 04-09-03 15:15

Hej Gruppe.

Jeg er netop kommet i en pudsig situation.

Pointen er, at enten har Told/Skat tilsyneladende snydt sig selv
eller også har jeg begået en fejl.

Og historien er som følger:

Jeg har i 2002 egen virksomhed samtidig med, at jeg har
arbejdet hos en arbejdsgiver.
Jeg har derfor selv indsendt min udvidede selvangivelse
sammen med regnskab for virksomheden.
Jeg oplevede, at der på min oplysningsseddel ikke var anført
hverken betalt skat eller indkomst fra min arbejdsgiver,
og jeg kunne heller ikke finde en årssopgørelse fra min arbejdsgiver.
Derfor ringede jeg til TS for at høre, om de kunne oplyse mig
om de præcise tal.
Jeg fik da at vide, at der ikke var registreret nogen indkomst
fra arbejdsgiveren, men at der godt nok var registreret en indbetalt
skat på xx kr.
Jeg kendte stadig ikke den præcise indkomst fra arbejdsgiveren og
kunne derfor ikke anføre dette beløb. Så jeg nøjedes med at anføre
den skat, jeg havde fået oplyst af TS. Jeg regnede med at TS selv
ville finde ud af det korrekte beløb for min indkomst fra arbejdsgiveren.

Jeg har så fået en opgørelse nu i august, og her får jeg så
en check pga. for meget betalt skat (der dog er modregnet den skat
jeg skulle betale for min indtægt i egen virksomhed).

Mit spørgsmål til gruppen er derfor:
1) Hvad er konsekvensen ved at jeg på nuværende tidspunkt ikke foretager
mig noget - risikerer jeg bøde/at blive straffet?
2) Hvordan kan TS undgå at få oplyst et beløb fra min arbejdsgiver, og
hvorfor
undrer de sig ikke over, at jeg gennem arbejdsgiveren har betalt skat, men
ikke
har fået indkomst?!?

Fra : Anders

Dato : 07-09-03 21:05

"Peter" <nejtak@til-email.dk> skrev i en meddelelse news:bj7he2$5r6$1@sunsite.dk...
> Hej Gruppe.
>
> Jeg er netop kommet i en pudsig situation.

T&S har lov til at gå din sag igennem senere og så bliver du pålagt restskat og
rentegebyrer m.v.
Tag og kontakt din kommune, da det er kommunen der behandler lønmodtageres selvangivelser
og
de skal nok senere inden 1 maj 2004 finde fejlen