Netxpress og Windows Whistler - opsætning.
Fra : Jesper Giovanni

Dato : 09-04-01 12:07

Goddag i gruppen!

Jeg er klar over at denne post primært hører til i TDC´s interne grupper
eller i en eller anden "skummel" MS-gruppe, men ville egentlig gerne spørge
her også! Jeg har et problem, som er følgende:

Jeg har forsøgt at installere Netexpres 1 på Whistler Beta2, og det funker
ikke. Jeg har prøvet w2k-vejledningen fra Opasia, samt Lars Just´s side om
opsætning af samme, men det virker desværre ikke. Jeg har fået oprettet et
dial-up-setup via denne vejledning, men når jeg vil kalde op, så siger den
at forbindelsen allerede er åben. Jeg kan se, når Whistler starter op, så
opretter den automatisk forbindelse imellem ATM-kortet og Siemens-adapteren.
Det er, kunne jeg forestille mig, denne forbindelse der laver ballade. Men
jeg kan ikke få lov at afslutte denne forbindelse. Den VIL være åben hele
tiden. Omvendt kan jeg heller ikke konfigurere denne connection til at kalde
op til TDC NE.

Men det kan jo også være noget helt andet!? Jeg ville sætte meget stor pris
på al hjælp der kunne hjælpe mig i den rigtige retning.

--
Jesper

Fra : Jesper Giovanni

Dato : 09-04-01 19:53

"Jesper Giovanni" <giovanni@voice.dk> wrote in message
> [...]
spørge
> her også! Jeg har et problem, som er følgende:

Jeg har fået det til at funke! Nu mangler der "bare" at tweake forbindelsen.
Den er ikke optimal som standard...men hvad er dét!? hehe

--
Jesper

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 09-04-01 22:35

> Jeg har fået det til at funke! Nu mangler der "bare" at tweake forbindelsen.
> Den er ikke optimal som standard...men hvad er dét!? hehe

Fedt du lige sagde hvad der var problemet!?!?

Fra : Jesper Giovanni

Dato : 09-04-01 22:53

"Palle Hans Jensen" <ducktrucksinc@nospam.dk> wrote in message

> Fedt du lige sagde hvad der var problemet!?!?

He he...jamen spørg da, så! ;)
Afinstallér ATM-kortet-->genstart-->Whistler finder ATM-kortet påny-->Make
new connection-->Og så ellers bare Win2k-opskriften.

På et eller andet tidspunkt havde den bundet noget til ATM-kortet, som jeg
ikke kunne kontrollere, så derfor var det den hårde måde. Men nu funker det,
som sagt...bare ikke optimalt.

Sov godt!

--
Jesper

Fra : Toranaga

Dato : 10-04-01 18:42

Jeg mener ikke der er ret meget at hente ved tweaking i Windows 2000, da
dens recieve vinduer allerede er langt større end i win 98/ME.

Fra : Jesper Giovanni

Dato : 10-04-01 19:01

"Toranaga" <toranaga@pobox.dk> wrote in message
> Jeg mener ikke der er ret meget at hente ved tweaking i Windows 2000, da
> dens recieve vinduer allerede er langt større end i win 98/ME.

Ikke desto mindre, så er min default RWIN for lille. Jeg får kun godt og vel
49-50Kbps med standard-opsætningen. Ifølge
http://forums.speedguide.net/optd.shtml, så er dommen:

TCP options string = 020405b401010402

MTU = 1500
MTU is fully optimized for broadband.

MSS = 1460
Maximum useful data in each packet = 1460, which is equal to MSS.

Default Receive Window (RWIN) = 17520
RWIN Scaling (RFC1323) = 0 bits
Unscaled Receive Window = 17520
RWIN is a multiple of MSS
Other values for RWIN that might work well with your current MTU/MSS:
513920 (MSS x 44 * scale factor of 8)
256960 (MSS x 44 * scale factor of 4)
128480 (MSS x 44 * scale factor of 2)
64240 (MSS x 44)

bandwidth * delay product:
Your RcvWindow limits you to: 700.8 kbps (87.6 KBytes/s) @ 200ms
Your RcvWindow limits you to: 280.32 kbps (35.04 KBytes/s) @ 500ms
Consider increasing your RWIN value to optimize TCP/IP for broadband.

MTU Discovery (RFC1191) = ON

Time to live left = 113 hops
TTL value is ok.

Timestamps (RFC1323) = OFF

Selective Acknowledgements (RFC2018) = ON

IP type of service field (RFC1349)= 00000000

--
Jesper