Carpitis
Fra : Fudge

Dato : 19-09-03 20:46

Hej alle

Jeg var inde og kigge på hestannoncer. Der stod at en hest var til salg, men
den havde sygdommen carpitis.

Er der nogle der ved hvad det er?

Hilsen Susanne

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 20-09-03 08:42

On Fri, 19 Sep 2003 21:46:11 +0200, "Fudge" <fudge@oncable.dk> wrote:

>Jeg var inde og kigge på hestannoncer. Der stod at en hest var til salg, men
>den havde sygdommen carpitis.
>
>Er der nogle der ved hvad det er?

   Jeg kan ikke slå carpitis op på netdyredoktor.dk - men finder
i stedet: Carpal tunnel syndrom - seneskedehindebetændelse. Måske
det hænger sammen?
   Er det en hest du overvejer at købe? I så fald ring til
nærmeste hestedyrlæge og forhør dig =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Pia J

Dato : 20-09-03 09:42

inflammation of the synovial membranes of the knee (carpal joint) of the
horse, with swelling, pain, and lameness. Called also popped knee.

se også

http://www.gallopers.com.au/horseinfo/carpus.html

:Pia

Fra : Fudge

Dato : 20-09-03 20:05

Tak for svarene. Det var vidst forklaring nok.

Jeg ved ikke om jeg overveje at købe hesten, men så det bare lige og undrede
mig over hvad det var.

Hilsen Susanne