En ædemaskine
Fra : Zirfelt

Dato : 18-09-03 18:06

Mine to Islændere er (så vidt jeg ved) helt normale i deres spisevaner. Så
købte jeg Porsche, en shetlænder på 1½ år.
Han spiser ikke græs, han støvsuger. Jeg har været nød til at lave små folde
i folden, da han ellers hurtigt vil æde til fusserne vender op ad. Når de
kommer hen på deres sandfold hvor stalden er, nærmest løber han ind for at
støvsuge for hø og halm. Derfor giver jeg dem naturligvis ikke så meget hø
og halm.Jeg ser ham faktisk aldrig stå ude i vinden og slappe af som de to
andre. Det er kun mad der er i hovedet på ham.
Og så kommer spørgsmålet: Er alle små shetlændere sådan nogle små
støvsugere? Så er de da praktisk talt umulige at have til at gå på løsdrift
med andre (normale)
Hilsen Irene.

Fra : Anet

Dato : 18-09-03 18:20

"Zirfelt" <zirfelt@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og så kommer spørgsmålet: Er alle små shetlændere sådan nogle små
> støvsugere? Så er de da praktisk talt umulige at have til at gå på

(klip)

Jeg tror at det er dine islændere der som racen også beskrives er meget
nøjsomme. Men jeg ved at mange der har shetlændere ikke kan have dem på
græsfolde da de spiser og spiser til de er så forfangne af det. Så din lille
shetter er nok ganske normal for hans race.
Forresten sødt navn *S*

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Nina Svanholm

Dato : 19-09-03 12:18

"Zirfelt" <zirfelt@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Han spiser ikke græs, han støvsuger. Jeg har været nød til at lave små
folde
> i folden,

Det måtte jeg også gøre da jeg havde to af slagsen.

> Og så kommer spørgsmålet: Er alle små shetlændere sådan nogle små
> støvsugere

Mine var!
-jeg synes iøvrigt som Annette at det er et sødt navn

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Zirfelt

Dato : 19-09-03 15:54

Tak for jeres svar. Og tak for kommentaren om navnet.

Hilsen Irene

Fra : Musen

Dato : 20-09-03 19:48

klip--
> Og så kommer spørgsmålet: Er alle små shetlændere sådan nogle små
> støvsugere? Så er de da praktisk talt umulige at have til at gå på
løsdrift
> med andre (normale)

Nej ikke alle ihvertfald, Laban er lige modsat. Han spiser ca. to strå halm
i løbet af en hel nat, høet kan han da lige gnave sig igennem. På marken
ligger han somregel med stængerne i vejret (og snorker , mens Nilco
spiser. Af og til rejser han lige hovedet op, for så, mens han ligger ned,
at snuppe et enkelt græsstrå eller to *SSSS*

K.h. Musen

Fra : Jon Eriksen

Dato : 22-09-03 09:47

Vores shetter er også en lille ædemaskine. Han går sammen med vores
fjordhesteblanding, som jeg ellers altid har syntes var madglad. Men det er
shetteren der står ude og gumler hø konstant, hvor fjordhesten godt kan tage
en pause i gumleriet og gå ned i den anden ende af folden og stå og fintænke
lidt. Og når de får foder, må jeg tøjre shetteren (de går i løsdrift), for
han støvsuger lynhurtigt sin lille portion, og synes så at hans kammerat
bare har at dele resten af hans mad med ham.

Mette

---

Fra : Zirfelt

Dato : 22-09-03 15:24

"
>Og når de får foder, må jeg tøjre shetteren (de går i løsdrift), for
> han støvsuger lynhurtigt sin lille portion, og synes så at hans kammerat
> bare har at dele resten af hans mad med ham.

Ja frækhed mangler de sjællendt
Det er bare synd deres mave slet ikke kan følge deres ædelyst.
Hilsen Irene

Fra : Jon Eriksen

Dato : 22-09-03 15:35

Ja, fræk det er han! Mens han står der og venter på at kammeraten bliver
færdig med sin mad, er han ved at ødelægge sin egen krybbe fuldstændig, ved
at stå og banke hovedet ind i den! Forfærdelig larm! Det _er_ da også
uretfærdigt at den anden får en portion der er mange gange større...

Mette

> Ja frækhed mangler de sjællendt
> Det er bare synd deres mave slet ikke kan følge deres ædelyst.
> Hilsen Irene

---

Fra : Zirfelt

Dato : 22-09-03 20:58

> [...]
> at stå og banke hovedet ind i den! Forfærdelig larm! Det _er_ da også
> uretfærdigt at den anden får en portion der er mange gange større...

Jeg havde engang en hest der kunne bruge temmelig lang tid på at stå og
sortere maden. Bagefter lå det frasorteret, som den så spiste senere, når de
andre ikke havde noget.
Hilsen Irene