Forbesigtigelse
Fra : Tulle

Dato : 14-09-03 10:00

Hej NG
Jeg har en Dansk varmblods hingst som skal til forbesigtigelse på vilhelmsborg til november.
Andre der har haft det som har lidt gode råd til træning, fodring og hvad i nu lige syntes.
Er der evt. andre herinde som skal have hingste med på Vilhelmsborg??

Fra : Torben Hansen

Dato : 14-09-03 16:41

Hej
Jeg havde en med sidste år og det med foder og træning er meget vigtigt.
Min var lidt sent udviklet da han voksede helt vildt og er blevet meget
stor. Da han nu havde de problemer fikhan en hel del tilskud, jeg brugte den
jeg tror den hedder Hestekraft fra Ole B. Knudsen og havde rigtig gode
erfaringer med den.
Jeg longerede næsten hver dag 2 mdr op til forbesigtigelsen med chambon og
det er meget vigtigt at du træner meget med overgange og temposkift da du
der får bygget nogle gode muskler op bagfra og de bliver mere løse.
Er der andet du vil spørge om så spørg endelig!!!

Ps. Skal du selv vise ham frem??

Hvis du skal så lad være med at stille dig for meget i baggrunden når den
skal springes, min er af ren spring afstamning og det var spring den skulle
vise den var kanon til men desværre så stilte ham der viste den frem sig
bare i baggrunden så den faldt ned i okseren 2 gange og dem der er ansat
denne dag til at hjælpe hesten stod bare med hænderne i lommen. Så jeg havde
en lidt knækket hest med hjem der derefter ikke kunne lide at springe et
stykke tid bagefter. Det er sku synd for det er jo altså stadig kun "børn"
vi har med at gøre og dårlige oplevelser er det sidste de skal have.

Venlig hilsen
Tine, Vejle

Fra : Tulle

Dato : 17-09-03 10:27

Hej Tine
Jeg skal ikke selv vise ham frem, jeg har haft ham et års tid nu og er gode venner med avleren som har lovet at vise ham frem. Det
har han meget mere erfaring i end jeg.
Jeg skal på landbrugsskole her den 1 oktober og der er gode trænings muligheder så jeg håber at kunne stille med en flot og trænet
hest.
Tak for dit svar