Pris på tømning af mødding.. ca. ??
Fra : Berit Nielsen

Dato : 13-09-03 18:28

Hejsa.
Jeg er interesseret i at høre om nogen kender prisen på tømning af en
mødding ?
Samt om nogen ved hvad det koster at leje en container, samt få den tømt
igen...

Og hvilke krav er der til at have mødding opbevaret i en container, underlag
osv.. ??

Fra : Anet

Dato : 13-09-03 18:47

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
> Jeg er interesseret i at høre om nogen kender prisen på tømning af en
> mødding ?

(klip)

De fleste vognmænd tager en timepris for det. Så det kommer an på hvor langt
der er til der hvor de kan komme af med din mødding. Jeg har kun ca. 5
minutter fra mig af så hos mig vil det højst blive 1 time det kommer til at
koste. En timeløn ligger på ca. 400-500 kroner max.

> Samt om nogen ved hvad det koster at leje en container, samt få den tømt
> igen...

(klip)
Du kan evt. lave en langtidsaftale så plejer man at kunne få rabat. Det
koster vist ca. 30 kroner om dagen her i området at leje en container og så
er der tømningen ud over.

> Og hvilke krav er der til at have mødding opbevaret i en container,
underlag
> osv.. ??

(klip)
Enten så skal man have en helt tæt container så der ikke er noget der kan
løbe ud eller også skal containeren stå på en betonplatform hvor evt. væde
fra containeren ikke kan løbe ud fra. Der vil altid komme lidt væde når en
container står udækket og det så regner fra den danske himmel.

hilsen

Annette

Fra : Fudge

Dato : 14-09-03 20:33

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
> Jeg er interesseret i at høre om nogen kender prisen på tømning af en
> mødding ?
(klip)

Vi giver 1.500 kr. hver gang vi får vores mødding tømt. Det er inkl. at han
kører det ud på nabomarken. Vi har maskinstationen til at gøre det. Men nu
har vi fået en landmand til at gøre det i stedet gratis.

Prisen afhænger nok meget af, om man vil bruge det på sine egne marker eller
ej.

Ang. leje af container, så har jeg intet bud på hvad det koster.

Hilsen Susanne

Fra : Anet

Dato : 14-09-03 22:01

"Fudge" <fudge@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Men nu
> har vi fået en landmand til at gøre det i stedet gratis.

Vi har vores egen 20 fods container som vi selv har købt og den bliver tømt
en eller to gange om året. Tidligt i foråret bliver den kørt til den lokale
kavo og om efteråret bliver containeren tømt på vores mark og spredt ud.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Musen

Dato : 17-09-03 10:55

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
> Jeg er interesseret i at høre om nogen kender prisen på tømning af en
> mødding ?

Vi satte en annonce i Guloggratis. To weekender senere var den fuldstændig
tømt af folk der hentede til deres roser (der var mødding fra to heste i 1½
år)
De var glade og det var vi også, så det er vel også en måde at gøre det på

Venlig hilsen Musen