Stamtavleprogram
Fra : Lene Heier

Dato : 07-09-03 14:42

Nogen, der har et godt bud på et program til stamtavler, hvis man nu
vil holde styr på sine ismulers familieforhold?!

Jeg tænker mig at man eventuelt kunne anvende et almindeligt
slægtforskningsprogram af en slags ......? Men kender heller ikke
nogen af den slags.

Mvh
Lene

Fra : Birgitte Weber

Dato : 07-09-03 16:35

"Lene Heier" <lene@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tænker mig at man eventuelt kunne anvende et almindeligt
> slægtforskningsprogram af en slags ......? Men kender heller ikke

Hej Lene,

Prøv her http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp

Birgitte

Fra : Lene Heier

Dato : 07-09-03 17:27

On Sun, 7 Sep 2003 17:34:59 +0200, "Birgitte Weber"
<yggdrasil@mail.tele.dk> wrote:

>Hej Lene,
>
>Prøv her http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp

Halløjsasa, der ser ud til at være nogen at vælge imellem..... mange
tak, Birgitte. :)

Har du selv erfaring med nogle af programmerne til stamtavlebrug?

Lene

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-09-03 07:11

"Lene Heier" <lene@post2.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg tænker mig at man eventuelt kunne anvende et almindeligt
> slægtforskningsprogram af en slags ......? Men kender heller ikke

Problemet med et alm. slægtsforskningsprogram ala. Brothers Keeper er at der
finde jo kun to køn: han-og hunkøn. Der er ikke vallak, som jo egentligt er
et tredie køn.

Hvis du går ind på min hjemmeside www.012.dk er der en database over
travheste. Selve databasen er lavet i Brothers Keeper og konverteret til
html med et shareware program.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Lene Heier

Dato : 08-09-03 10:06

On Mon, 8 Sep 2003 08:10:47 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Problemet med et alm. slægtsforskningsprogram ala. Brothers Keeper er at der
>finde jo kun to køn: han-og hunkøn. Der er ikke vallak, som jo egentligt er
>et tredie køn.

Nej, det har jeg også fundet ud af i mellemtiden .......... :)

>Hvis du går ind på min hjemmeside www.012.dk er der en database over
>travheste. Selve databasen er lavet i Brothers Keeper og konverteret til
>html med et shareware program.

Hvilket?
Mange tak, jeg har kigget på din database. Jeg ved nu ikke rigtig, om
familiens evner rækker til at lave noget tilsvarende. :)

Egentlig undrer det mig, hvis der ikke skulle findes et skræddersyet
heste-/hunde-/kattestamtavleprogram.

Lene

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-09-03 10:14

> Nej, det har jeg også fundet ud af i mellemtiden .......... :)

> Hvilket?

Jeg mener det hedder GedCom2Html eller lign.

> [...]
> familiens evner rækker til at lave noget tilsvarende. :)

> Egentlig undrer det mig, hvis der ikke skulle findes et skræddersyet

Det gør der udentvivl. Der findes vist et der hedder Pedigree.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Birgitte Weber

Dato : 08-09-03 11:06

> [...]
der
> finde jo kun to køn: han-og hunkøn. Der er ikke vallak, som jo egentligt

Lene og Christian,

Jeg bruger selv WinFam (dog kun til mennesker), og vil da mene at det i
mangel af bedre, også kan bruges til heste. Der er jo masser af plads til
diverse noter!
Hvis jeg skulle støde på en ane der af en eller anden grund var
neutraliseret, ville jeg da stadig sortere personen som en mand eller en
kvinde - men lave en note...

En vallak er da også stadig en han-hest, selv om der mangler lidt af
den....

Birgitte

Fra : Lene Heier

Dato : 08-09-03 11:18

On Mon, 8 Sep 2003 12:06:09 +0200, "Birgitte Weber"
<yggdrasil@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg bruger selv WinFam (dog kun til mennesker), og vil da mene at det i
>mangel af bedre, også kan bruges til heste. Der er jo masser af plads til
>diverse noter!

Jeg har netop hentet en demo af et par menneskerprogrammer (WinFamily
og Stamtræ) og har tænkt at gøre et par forsøg. Noget af det man ønske
i et hesteprogram er noget med avlere, tidligere ejere,
kåringsresultater etc., men som du siger kan man sikkert komme langt
med noterne.

>En vallak er da også stadig en han-hest, selv om der mangler lidt af
>den....

;))

Lene

Fra : Birgitte Weber

Dato : 08-09-03 11:28

Her er der vist noget mere relevant:

http://www.breedmate.com/

Birgitte

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 08-09-03 23:54

Birgitte Weber <yggdrasil@mail.tele.dk> skrev:

>Jeg bruger selv WinFam (dog kun til
>mennesker), og vil da mene at det i
>mangel af bedre, også kan bruges til
>heste. Der er jo masser af plads til
>diverse noter!

> Birgitte

-- Hvis i kigger på Fjordhesten i Danmark`s hjemmeside, vil i se
at de bruger WinHorse. Der er en Demo, men ellers kan der vel ikke
ske noget ved at henvende sig til foreningen og høre nærmere.
Fjordhestefolk er jo flinke folk
Med venlig hilsen
Lisbeth ( som er mor til en fjordhesteejer )

Fra : Tanja Bromley

Dato : 08-09-03 11:39

"Lene Heier" <lene@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen, der har et godt bud på et program til stamtavler, hvis man nu
> vil holde styr på sine ismulers familieforhold?!

Hvad med den her:
http://www.softpile.com/Business/Miscellaneous/Review_10847_index.html
Der er godt nok mange features indbyget, inkl. afstamning.

/Tanja

Fra : Tanja Bromley

Dato : 08-09-03 11:46

"Tanja Bromley" <tanja@bromley.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med den her:
> http://www.softpile.com/Business/Miscellaneous/Review_10847_index.html
> Der er godt nok mange features indbyget, inkl. afstamning.

Åhr ... dowload-linket du'r ikke .... hent det her i stedet:
http://www.visualhorse.com/

/Tanja