Slippe ut fjording med to andre ponnier.
Fra : Camilla Carcary

Dato : 06-09-03 17:10

Har nettopp kjøpt en 17 år gammel fjordingvallak, jeg skal hente ham neste
uke. Han skal stå på stall med min shettis og en annen shettis; en vallak og
en hoppe. Denne fjordingen har i flere år stått sammen med sauer og ingen
andre hester. Kan det by på problemer å slippe ham ut med disse ponniene?
Bør jeg la dem hilse på hverandre over gjerdet før han slippes inn sammen
med dem? De skal stå ute noen uker til før de taes inn i stallen.

Camilla

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-09-03 10:53

In article <TFn6b.20442$os2.282700@news2.e.nsc.no>, Camilla Carcary wrote:
> [...]
> Bør jeg la dem hilse på hverandre over gjerdet før han slippes inn sammen
> med dem? De skal stå ute noen uker til før de taes inn i stallen.

Lad dem snakke sammen først, og derefter holder du øje med om
de slås for meget. I starten vil der naturligt være en kamp
om hvem der er førehesten, men det bør ret hurtigt afgøres.

JonB

Fra : Nina Svanholm

Dato : 11-09-03 14:41

"Camilla Carcary" <carcar@online.no> skrev i en meddelelse

Denne fjordingen har i flere år stått sammen med sauer og ingen
> andre hester

Hej Camilla

Først vil jeg sige tillykke med din nye hest, håber i vil få mange gode
timer sammen
Øhm, jeg har så lige et spørgsmål......hvad er sauer?

Fra : Birgitte Weber

Dato : 11-09-03 15:04

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f607e22$0$24708$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> timer sammen
> Øhm, jeg har så lige et spørgsmål......hvad er sauer?

Jeg ved godt at det ikke var mig der blev spurgt....men det er: får...

Birgitte

Fra : Camilla Carcary

Dato : 11-09-03 16:09

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i melding

> [...]
> timer sammen
> Øhm, jeg har så lige et spørgsmål......hvad er sauer?

Kanskje dere sier får på dansk?

Det gikk ganske bra da jeg slapp han ut med de to andre. Shetlandsvallaken
var litt sur på ham og jaget ham nedover bakken slik at han sprang rett
gjennom strøngjerdet, så det endte med at vi måtta få tak i tre hester som
sprang løs på jordet

Det gikk fint og vi fikk tak i alle tre, og nå går det veldig greit.

Det eneste problemet er at Rambo, fjordingen, har blitt helt giret etter å
ha fått to hestevenner at han oppfører seg som en ungfole, og han er litt
slitsom å håndtere og ri da han er helt hysterisk for å miste de to andre av
syne.

Det går seg vel til når han blir mer vant til de to andre får man håpe.

Camilla