Taks!
Fra : Nina Svanholm

Dato : 05-09-03 07:42

Hej

Jeg har lige læst om den giftige plante taks. Jeg var godt klar over at den
er giftig for heste (og mennesker) men jeg var ikke klar over at der kun
skulle mellem 100 og 200 gram til for at en hest ville dø af det! -og der er
ikke nogen modgift!
Måske folden lige skal tjekkes en ekstra gang for diverse giftige
planter..............

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 14-09-03 23:36

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f5832d2$0$54774$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
er
> ikke nogen modgift!
> Måske folden lige skal tjekkes en ekstra gang for diverse giftige

(klip)

Ja, taks er er rimelig nem at spotte hvis man bare siger, at heste slet ikke
må komme i nærheden af grantræer eller nåletræer *smiler* men der er også
guldrejn og så er der eng og vårbrandbæger som er giftige for heste. De to
sidste ligner gule blomster og hestene vil som regel græsse uden om dem. Men
de kan være i hø og da kan de også være farlige. I høen vil hestene som
regel ikke opdage dem og bare spise dem og selv i tørret tilstand er de
farlige for hesten. Men en hest kan komme til at spise dem på folden i frisk
tilstand hvis der kun er sparsomt græs tilbage på folden og så går det helt
galt.

--
~ Hilsen
Annette ~