saltvands opstart
Fra : Christian Møller Ols~

Dato : 17-09-03 11:36

Hej gruppe

Jeg har lige opsat et saltvandsakvarie. Det hele køre med sump, skummer,
levende sten, HQI osv.
Mit spørgsmål er så: hvor lang tid kan man forvente at skulle vente til
algerne ankommer og man kan putte de første fisk og koraller i?

På forhånd tak for svaret!

--
Mvh Christian

Fra : Carsten Gall

Dato : 17-09-03 15:26

Christian Møller Olsen <cmo@webspeed.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f6839a2$0$54777$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Mit spørgsmål er så: hvor lang tid kan man forvente at skulle vente til
> algerne ankommer og man kan putte de første fisk og koraller i?

Det er lidt svært at svare på hvornår algerne kommer, for det kommer
meget an på hvorlang tid
det har stået, og ikke mindst hvor lang tid der er lys på. Men hvis du
har lys på i ca 8-10 timer om dagen,
og pæren er ny, burrde der ikke gå meget mere end et par dage før end du
kan se de første lager på stenene eller bundlaget.
Har selv lige startet mit eget op igen, og der er allerede alger på
stenene, så mange at jeg har købt nogle snegle og en enkelt
"hugo" til at gnave på dem.

Carsten