OT: Gratis routeprogram
Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 19-09-03 17:28

Jeg læste for længe siden i denne gruppe om et gratis route program til
pc'er "Route et eller andet" er der nogle der har nogle link eller andet.

Mvh
Kaj E. Olsen

PS: Beklager men jeg kunne ikke finde anden gruppe at poste spørgsmålet.

Fra : Jørgen L

Dato : 19-09-03 20:56

"Kaj Erik Olsen" <morial_ingen.lort.her_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh
> Kaj E. Olsen
>
> PS: Beklager men jeg kunne ikke finde anden gruppe at poste spørgsmålet.

Hvad med News:dk.teknik.satellit.navigation

Hilsen Jørgen

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 20-09-03 20:14

> Hvad med News:dk.teknik.satellit.navigation
>
> Hilsen Jørgen

Glimrende forslag, jeg søgte efter GPS så var det nok derfor jeg ikke
fandt noget.

Fra : T. Hartung

Dato : 19-09-03 21:38

> [...]
> Jeg læste for længe siden i denne gruppe om et gratis route program til
> pc'er "Route et eller andet" er der nogle der har nogle link eller andet.

Jeg har min Route 66 fra biblioteket. De låner ældre versioner ud ganske
gratis og det er lovligt at brænde dem over på sin egen CD-rom. Programmet
er godt og enkelt at bruge.

Der findes også flere internetbaserede "stifindere" men jeg bruger nu selv
Route 66

skal det være på nettet syntes jeg denne er bedst www.maporama.com/share/
alternativet
www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/HomePage;jsessionid=0000Y
RMAY3BANO144RLWWSSZR4Q+umu36ouh

> PS: Beklager men jeg kunne ikke finde anden gruppe at poste spørgsmålet.

Ja men det er da bare OK campingfolket bruger da også moderne teknik - flere
er forlængst gået fra lejerbålet og ind i "skurvognen" - for at være helt
fremme i skoene )))

held og lykke
--
mvh.
T. Hartung

Fra : Jens

Dato : 19-09-03 22:04

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gratis og det er lovligt at brænde dem over på sin egen CD-rom. Programmet

Er det lovligt at kopiere de EDB-programmer man låner på biblioteket? Mig
bekendt må EDB-programmer kun kopieres til sikkerhedskopi af egen original.!

Jens

Fra : Henrik

Dato : 20-09-03 02:50

> [...]
>
> Er det lovligt at kopiere de EDB-programmer man låner på biblioteket? Mig
> bekendt må EDB-programmer kun kopieres til sikkerhedskopi af egen

Nixs det er ikke lovligt at kopiere programmer - musik må gerne kopieres
hvis man låner en original (købt) indspildning.

Henrik

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-09-03 10:06

T. Hartung wrote:

> Jeg har min Route 66 fra biblioteket. De låner ældre versioner ud
> ganske gratis og det er lovligt at brænde dem over på sin egen
> CD-rom.

Uhadadada!
Du har hermed nærmest inviteret Antipiratgruppen

vh
Jan

Fra : T. Hartung

Dato : 20-09-03 16:19

> [...]
> gratis og det er lovligt at brænde dem over på sin egen CD-rom. Programmet

DOOH - jeg har været på biblioteket for at undersøge min påstand - og må
konkludere at der INGEN steder står at jeg gerne må kopiere programmet. Det
kan dog stadig lånes sammen med flere andre gode men ældre programmer. Som
straf for min fejlagtige opfordring har jeg brændt CD'ern, hugget min højre
hånd af, deltaget i huslige sysler og besluttet mig for at gå på arbejde
regelmæssigt fremover.

..................... SORRY

Fra : Tommy

Dato : 20-09-03 16:35

> [...]
højre
> hånd af, deltaget i huslige sysler og besluttet mig for at gå på arbejde

Nå, det var godt - fy, skam dig

Mvh Tommy

Fra : [BitSeN]

Dato : 20-09-03 18:48

On Sat, 20 Sep 2003 17:18:54 +0200, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
wrote:

>straf for min fejlagtige opfordring har jeg brændt CD'ern,

Igen ?

Af med den anden hånd også....

/Brian

Fra : Jensen

Dato : 20-09-03 22:23

> [...]
>
> Mvh
> Kaj E. Olsen
>
> PS: Beklager men jeg kunne ikke finde anden gruppe at poste spørgsmålet.

Hej Gruppe

Det er ikke korrekt. Man må gerne låne materiale på biblioteket og kopiere
det - bare man ikke omgår en "teknisk foranstaltning"
Læs mere på
http://www.dvdel.dk/faqlegal.htm
http://www.dvdel.dk/gratis2.htm
Siden drives af Steven Snedker, der har sat sig godt ind i reglerne. Hvis
man følger hans skriverier i Jubiis nyhedsbrev,
http://www.jubii.dk/nyhedsbreve/nyhedsbrev.asp?brev=SvaromIT
vil man også være rimelig sikker på, hvad der er tilladt og ikke tilladt
indenfor kopiering af software.
Af speciel interesse for denne tråd er nyhedsbrev nummer 31/2003

Og tag et kig på http://www.digitalforbruger.dk/ der også har en del om de
efterhånden omfattende softwarepatenter

Hilsen
Flemming

Fra : Jens

Dato : 21-09-03 11:57

"Jensen" <kaf@dette_skal_slettes_mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indenfor kopiering af software.
> Af speciel interesse for denne tråd er nyhedsbrev nummer 31/2003

Man må IKKE kopiere EDB-programmer uanset hvor meget nogen end måtte ønske
at det var lovligt!

Se her arktikel fra Kulturministeriet: http://www.kum.dk/sw5386.asp

Mvh

Jens

Fra : Jock Iuel

Dato : 21-09-03 21:23

> Man må IKKE kopiere EDB-programmer uanset hvor meget nogen end måtte ønske
> at det var lovligt!
>
> Se her arktikel fra Kulturministeriet: http://www.kum.dk/sw5386.asp

Fuldstændigt korrekt. De i denne tråd tidligere nævnte links henviser
generelt til regler vedr. kopiering af musik-CD'ere og IKKE til
"program-CD'ere" (CD'ere med programmer - Tekstbehandling, regneark,
billedbehandling o.lign.) Ovenstående link behandler nettop dette sidst
på siden.

Jock Iuel - Helsinge