Mitac bærbare - noget værd??
Fra : p

Dato : 09-04-01 09:45

Jeg overvejer at købe en bærbar pc fra Mitac - MiNote 7521 - er det noget
værd? Det virker som om man får meget for pengene og en vis kvalitet...
Er der nogen, der har generelle erfaringer med Mitac bærbare?? Gode såvel
som mindre gode...

Tak!!

Fra : Christian Laustsen

Dato : 09-04-01 15:20

Jeg har brugt en Mitac bærbar 5033, k6-2 333Mhz med 96 ram og 13.3 tft skærm
i 2,5 år og har gennemgående været godt tilfreds med den, tror ikke den er
dårligere end andre bærbare på markedet. Har dog lige fået en lille defekt
på min skærm og er så uheldig at den forhandler jeg købte den hos er gået
fallit og lukket og så er 3 års garanti jo ikke meget værd. Så et godt råd
fra min side køb den hos en god stabil forhandler.

Christian

Fra : CTK

Dato : 09-04-01 15:47

hmmm. prøv da at henvende dig til importøren med den sag, de plejer at være
til at snakke med.... Data Team i Ringkøbig, 97320500

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 09-04-01 17:38

Nej hvor sjovt sådan en har jeg også. Ligeså gammel og det hele, men kun med
64 mb ram. Min havde en hvid prik på skærmen i starten, men den er
forsvundet.

For en måned siden røg rammen på bundkortet. Der hvor jeg havde købt den
tja.. fallit. Så jeg ringede til dem tirsdag sendte den onsdag og fik den
retur fredag. Super service. De havde udskiftet bundkortet. Så har du
problemer kontakt Data Team i Ringkøbig på 97320500.

Nå, men jeg har været yders tilfreds med computeren. Eneste problem er at
blæseren går i gang ind imellem - og den larmer ganske betydeligt. Der sker
dog kun hvis jeg arbejder med store filer i f.eks. et grafik program eller
grafer i regneark.

Mht. garanti så tjek lige om de stadig giver 3 års garanti - det er jeg ikke
sikker på.

Martin

Fra : Claus Sørensen

Dato : 10-04-01 16:15

Vi havde forhandlet Mitac i ca. 6 mdr. indtil vi stoppede salget af mærket i
november. Det er ikke et jeg kan anbefale da vi havde et forholdsvist stort
antal RMA-sager på dem i forhold til andre mærker som Asus.

Claus Sørensen, Laptop4u

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 10-04-01 16:48

Hvad er RMA-sager? Tak.
Martin

Fra : Claus Sørensen

Dato : 10-04-01 18:56

Det er maskiner der er gået i stykker og som skal repareres.

Claus Sørensen, Laptop4u

Fra : Karsten Olesen

Dato : 10-04-01 20:02

"Claus Sørensen" <claussor@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Det er maskiner der er gået i stykker og som skal repareres.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Claus Sørensen
______________________

RMA kan også være simpel kreditering eller omb. af forkert bestilte varer...

MVH

Fra : Claus Sørensen

Dato : 10-04-01 22:28

Ok ok - jeg bøjer mig i støvet

Claus Sørensen, Laptop4u

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-04-01 22:35

"p" <keyser_soze@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der har generelle erfaringer med Mitac bærbare?? Gode såvel
> som mindre gode...

Vi har/havde 4 stk. Mitac på jobbet og der af er de 3 revnet i skærmhængslet efter
ca. 8 mdr. brug. Ellers fine maskiner.

mvh

Henning

Fra : Karsten Olesen

Dato : 14-04-01 08:16

"Henning Præstegaard" <uncle@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har/havde 4 stk. Mitac på jobbet og der af er de 3 revnet i
skærmhængslet efter
> ca. 8 mdr. brug. Ellers fine maskiner.
>
> mvh
>
> Henning

Årsagen til de revnede viste sig hurtig, at folk engang imellem
"flåede" displayet op..blev alle byttet på garantien, HVIS
det kunne påvises at være en mekanisk fejl/svaghed, som
det ofte var.

MVH