To netkort i samme maskine? - ADSL og forb~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 09-04-01 09:00

Kan en pc have to samtidigt fungerende netkort i sig ?

Mit nuværende netkort (10/100 MB) bruger jeg til af og til
at skabe forbindelse til min gamle 486'er pc med. Nu har jeg
fået oplyst at hvis man vil have ADSL, bruger man også et
netkort til at få forbindelse med internettet via ADSL.

Når mit nuværende netkort så bliver brugt til
ADSL-forbindelsen, så får jeg vel brug for et ekstra netkort
hvis jeg vil opretholde forbindelse med den gamle pc, og kan
to netkort håndteres af samme maskine?
- Eller er der smartere måder at foretage forbindelse til
båda ADSL og gammel pc på ?

På forhånd tak for hjælpen

Claus

--
Få dig et X-drev på nettet:
http://www.xdrive.com/promo/tellafriend?referee=14465641

Fra : Wee-Hung Martin Tong

Dato : 09-04-01 09:21

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> fået oplyst at hvis man vil have ADSL, bruger man også et
> netkort til at få forbindelse med internettet via ADSL.

Man kan sagtens have 2 netkort i sin maskine.

> [...]
> to netkort håndteres af samme maskine?
> - Eller er der smartere måder at foretage forbindelse til

Den smarteste løsning er nok, at få en ADSL løsning med router. World Online
og CyberCity har den, Mobilix er i testfase med deres.

Det du gør er at sætte routeren til det nyoprettet ADSL-stik. Sætter en HUB
til Routeren. Til HUB'en sætter du din egen maskine og den gamle til.

Med venlig hilsen

Martin