Nu også Tiscali med ADSL tilbud og pris kr~
Fra : Michelle Jørgensen

Dato : 20-09-03 18:17

Bla. 256/256 for 295 kr..

Hvad med TDC. De er som sædvandlig ikke med på noget før til aller sidst..

Jeg er den som snart skifter. Er træt af at betale for meget, kan godt være
TDC har den bedre service, men fuck den, betaler ikke 150 kr mere i md, for
service, som ikke er det værd.

Nå lige lidt brok her fra..

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-03 18:55

Michelle Jørgensen skrev:
> [...]
> godt være TDC har den bedre service, men fuck den, betaler ikke 150
> kr mere i md, for service, som ikke er det værd.

Jamen så farvel med dig, håber du har tålmodighed
til at kæmpe med *deres* kundeservice, rykkere,
incasso, advokat og hvad de ellers kan stille op med
af genvordigheder.

Så spar du bare dine ethundredeoghalvtredskroner
bare du så også bagefter vil spare os for dine problemer
når du ikke får det du var lovet.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-09-03 19:13

Gevaldi wrote:

> Jamen så farvel med dig, håber du har tålmodighed
> til at kæmpe med *deres* kundeservice, rykkere,
> incasso, advokat og hvad de ellers kan stille op med
> af genvordigheder.

Jeg har haft Tiscali ADSL i 3 år og det har alle dage kørt fantastisk.
Kundeservice er utrolig svær at få fat på, men igen, jeg har haft brug for
at ringe derind 2-3 gange i den tid jeg har haft det.. Og jeg har heller
ikke haft nogle problemer med regninger eller andet, så dette må kunne
betragtes som en solstråle historie?

Ja, jeg ved godt at der er maaaange som har problemer med dem, og jeg gruer
da også for dem dag der skal skiftes til anden udbyder, men som det kører nu
+ hvilken pris det har, så ser jeg ingen grund til at skifte :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jens

Dato : 20-09-03 19:52

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nu
> + hvilken pris det har, så ser jeg ingen grund til at skifte :)

Så er du nok desværre én af få. Samtlige over 10 forskellige jeg kender der
har/har haft Tiscali har problemer med deres fakturering på den ene eller
anden måde. Med de historier jeg kender, må jeg nok konstatere at de er det
mest talentløse firma jeg har oplevet nogensinde.
Der burde findes en lov der kunne tage hånd om sådan en måde at drive
forretning på. De burde lukkes på stedet. Det er simpelthen utroligt at de
kan blive ved, og får lov til det.........

Jens

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-09-03 20:12

Hej Jens, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Så er du nok desværre én af få.

Der er da flere, fx mig.

> Samtlige over 10 forskellige jeg kender der har/har haft Tiscali
> har problemer med deres fakturering på den ene eller anden måde.

Det er en af de dårligste argumentationsformer.

Dermed ikke sagt at der ikke er (eller gennem længere tid har været
[1]) en del - specielt tidligere - kunder med faktureringsproblemer.

[1] Det er rimelig længe siden, jeg har set noget graverende omtale af
det. Muligvis har de omsider fået de fleste problemer løst (?)

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens

Dato : 20-09-03 21:29

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Der er da flere, fx mig.

> Det er en af de dårligste argumentationsformer.

Hvis du mener argumentationen er så dårlig, burde du begrunde hvorfor du
mener det, istedet for at komme med en tåbelig påstand. Det er lidt svært
at tage din kritik alvorlig.

> Dermed ikke sagt at der ikke er (eller gennem længere tid har været
> [1]) en del - specielt tidligere - kunder med faktureringsproblemer.

Og det kan vi jo så bare konstatere at der er......
Personligt har jeg bokset med Tiscali privat og gennem mit firma. Det burde
ikke være nødvendigt. Med den tid jeg har brugt på det, så burde jeg sende
en regning til Tiscali på min. 1 månedsløn.

> [1] Det er rimelig længe siden, jeg har set noget graverende omtale af
> det. Muligvis har de omsider fået de fleste problemer løst (?)

Jeg er glad for at du siger muligvis. De 8 forskellige eks Tiscali kunder
jeg kender bokser stadig med Tiscali's administration.
Tiscali påstår at de stadig skylder dem penge og de bliver ved med at
modtage rykkere, selvom alt skyldigt er betalt.
De 2 nuværende Tiscali kunder jeg kender får hele tiden forkerte
opkrævninger, kun fordi Tiscali ikke har styr på deres bogholderi.

Jeg kan kun advare folk imod Tiscali. Bliv ikke kunde hos dem med mindre du
ønsker ballade.

Jens

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-09-03 18:50

> Hvis du mener argumentationen er så dårlig, burde du begrunde
> hvorfor du mener det

Det er en af typerne:

1. "Jeg kender..." (og så en ekstrem påstand).

2. "Som enhver ved..." (og så noget som i bedste fald meget få ved, i
værste fald frit opfundet af skribenten i mangel på seriøse
argumenter).
"Som enhver ved" kan selvfølgelig erstattes af talløse men lignende
vendinger.

3. Etc., etc.

(Jeg har sprunget bl.a. "Det er videnskabelig bevist" over).

Hvorfor jeg ikke begrundede det nærmere i første ombæring skyldes, at
jeg (tilsyneladende fejlagtigt) formodede, du udmærket var klar over
disse og andre 'kendte svage (sagt på pænt) argumentationsmåder'.

> istedet for at komme med en tåbelig påstand.

Sic!

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens

Dato : 22-09-03 00:02

> Det er en af typerne:
>
> 1. "Jeg kender..." (og så en ekstrem påstand).

Det er jo lidt svært at bevise noget som helst i en nyhedsgruppe.....
Men hvis du vil have dokumentation for min påstand er du velkommen til at
ringe til mig. Jeg kan sagtens give dig telefonnr. til de folk jeg kender
der bokser med Tiscali. De vil med glæde hælde deres sure opstød over
Tiscali ud over dig. For hold kæft hvor er de trætte af den flok amatører
(Jeg forstår sagtens hvis du ikke gider høre på dem).

> [...]
> argumenter).
> "Som enhver ved" kan selvfølgelig erstattes af talløse men lignende

Du må sandelig have et guddommeligt forhold til Tiscali. Jeg er da glad for
at du tror jeg lyver......

> [...]
> jeg (tilsyneladende fejlagtigt) formodede, du udmærket var klar over
> disse og andre 'kendte svage (sagt på pænt) argumentationsmåder'.

Er det her ikke et frit forum ?

> Sic!

?

Jens

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-09-03 22:47

> Du må sandelig have et guddommeligt forhold til Tiscali.

Overhovedet ikke. Det var udelukkende argumentationstypen, jeg
hentydede til.

> Jeg er da glad for at du tror jeg lyver......

Du misforstår mig. Du bad mig fortælle, hvorfor argumentationstypen
skulle være dårlig. Det nævnte jeg så under punkt 1. Andre typer er fx
det nævnte punkt 2, som du _ikke_ har anvendt. Det blev blot nævnt som
et andet eksemple på desværre ikke sjældent brugte men stadig elendige
argumentationstyper.

FUT dk.snak.off-topic (Det har ikke så meget med gruppen her at gøre).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : AF

Dato : 21-09-03 19:01

Rudi Stegen rudis_spamfilter.001@stegen.dk skrev dette:

[ ... ]
> [1] Det er rimelig længe siden, jeg har set noget graverende omtale
af
> det. Muligvis har de omsider fået de fleste problemer løst (?)

Tja, i mit tilfælde kunne de da ikke på noget som helst tidspunkt
(bortset fra en enkelt hvis jeg ikke husker heelst galt) gange 585 med
3 og skrive det på fakturaen, - men nu har jeg fået min Tele2 512/128
til kr. 340,- pr. måned og den spiller bare derud med mindst 110% og
ingen problemer af nogen art.

Linien blev endda indstalleret til den lovede dato og tid, og kørte
perfekt lige fra første sekund.

Men jeg medgiver med den største glæde at Tiscali havde et absolut
godt teksnisk produkt der bare kørte 100% stabilt i den tid jeg havde
fornøjelsen af at være kune hos dem.

Men deres kundesupport og især og ikke mindst deres fakturaafdeling er
af en sådan standard at hele bundetet burde have været aflivet
allerede i fødselsøjeblikket.

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-09-03 19:46

Hej AF, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Tja, i mit tilfælde kunne de da ikke på noget som helst tidspunkt
> (bortset fra en enkelt hvis jeg ikke husker heelst galt) gange 585
> med 3 og skrive det på fakturaen

Jeg ved det. Og du er formentlig et af de mest horrible tilfælde mht.
mærkelige fakturaer (selv da det værst).

Min funderen er mere gået på, om de (1) har fået styr på
"nyfaktureringer" samt efterhånden fået anseelig mange af dem i den
uheldige maskine over i den, der tilsyneladende kører fint.

Jeg aner ikke, om det er tilfældet. Blot slog det mig for nogle uger
siden, at der er meget lidt omtale af fejlfaktureringer o.l. (Hvilket
selvfølgelig kan skyldes 117 andre grunde).

> Men deres kundesupport og især og ikke mindst deres
> fakturaafdeling er af en sådan standard at hele bundetet burde
> have været aflivet allerede i fødselsøjeblikket.

Bortset fra du burde have skrevet "kundeservice" og ikke "kundesupport"
(hvilket kan forveksles med [tek.] support, som jeg kun har yderst
positiv erfaring med) er jeg som bekendt enig.

Men som sagt: Muligvis *har* de også fået ryddet en del op/rundt..(?)

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : AF

Dato : 21-09-03 23:28

> [...]

> "kundesupport" (hvilket kan forveksles med [tek.] support, som jeg
> kun har yderst positiv erfaring med) er jeg som bekendt enig.

Du har helt ret! - Og jeg beklager dybt at jeg fik skrevet forkert!

Der skulle naturligvis have stået "kundeservice" - deres tekniske
support er helt fin, i topklasse og eminent dygtig og behjælpsom i
enhver henseende, - de ganske få gange jeg har haft brug for den!

Og det er helt utroligt hvilken hjælp det tekniske personle også har
ydet i deres fritid i de interne grupper!

Var det ikke for deres administrative uduelige, imkompetente,
hjernedøde administrative afdeling, var jeg forblevet hos Tiscali og
betalt "overprisen" for deres teknisk set fantastisk gode produkt.

Jeg orkede blot ikke at skulle blive ved med at leve med at få
forkerte regninger blot fordi en flok debile amatører ikke kan gange
585 med 3 og skrive det på en faktura, - og når de så skulle fejlrette
blev det blot til endnu flere fejl.

Men så skal det dog også siges at jeg, omtrent samtidig med at de
"klippede" min forbindelse, fik en kreditnota der udligner min konto
hos dem. - Jeg er stadig ikke rigtig kommet mig over chokket!

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-09-03 22:53

> [...]

> "klippede" min forbindelse, fik en kreditnota der udligner min konto
> hos dem. - Jeg er stadig ikke rigtig kommet mig over chokket!

Du er sandsynligvis også den, der har tidsrekorden mht. at ligge i den
gale maskine.

(Andreas Falck ser ellers pænere ud end AF i oversigtslisten

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dres fra Tynne

Dato : 22-09-03 23:08

> Du er sandsynligvis også den, der har tidsrekorden mht. at ligge i
> den gale maskine.

Næh det tror jeg egentlig ikke - det er bare de skide admin-folk der
end ikke kan finde ud af flytte papirstakkene rigtig fra den ene side
af skrivebordet og så til den anden.

en enkelt af den type slap engang igennem ansættelsesproceduren i mit
hedengangne revisorfirma. Men det tog egentlig ikke lang tid at
opspore elementet, der med øjeblikkelig virkning blev forment adgang
til al videre papirbehandling. Vedkommende var blot på ar bejde en
enkelt dag! og det var en hel dag for meget!

> (Andreas Falck ser ellers pænere ud end AF i oversigtslisten

Med alderen kommer mageligheden og dovenskaben tydeligere til udtryk,
men da det nu er dig, der nævner det må jeg vel hellere tage mig
sammen og få det korrigeret

Og nu er det altså meget tæt på at jeg flytter til Ravsted, der har
sin egen hjemmeside: ravsted.dk

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/

Fra : N/A

Dato : 23-09-03 23:32

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-09-03 23:32

Hej Dres fra Tynne, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

[AF -> Andreas Falck på ønskesedlen]

> Med alderen kommer mageligheden og dovenskaben tydeligere til udtryk

Det ville blive lidt svært i mit tilfælde, omend man vel kan leje en
eller anden til at drikke kaffen for sig og så'n.

> men da det nu er dig, der nævner det må jeg vel hellere tage mig
> sammen og få det korrigeret

Jeg glæder mig som et lille barn. I min alder har man svært ved at
vænne sig til, at Andreas Falck efter så lang tid pludselig står opført
som AF.

FUT dk.snak.off-topic (Vi er vist færdige i denne ombæring, men blot
for en sikkerheds skyld)

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : TBC

Dato : 20-09-03 22:44

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Så er du nok desværre én af få. Samtlige over 10 forskellige jeg kender
der
> har/har haft Tiscali har problemer med deres fakturering på den ene eller
> anden måde.

Næ, jeg selv og alle dem jeg kender som har Tiscali har været fuldt
tilfreds. Selv har jeg ikke længere Tiscali, alene af den grund at Telia på
et tidspunkt havde et mere attraktivt 2 Mbit tilbud. Men i den tid jeg havde
Tiscali virkede deres ADSL upåklageligt. De eneste "problemer" jeg om dem
jeg kender der har Tiscali har haft, er forsinkede regninger, men det ser
jeg personligt ikke som et problem, blot nøgternt sådan at de kommer mine
bank renter til gavn i mellemtiden.

Betænk at man typisk ikke hører de kunder det går godt for, men kun dem der
har problemer eller skandaler. - Jeg ville ikke selv betænke mig et øjeblik
hvis min nuværende forbindelse ikke længere skulle kunne fås, ved at gå
tilbage til Tiscali.> Med de historier jeg kender, må jeg nok konstatere at
de er det
> mest talentløse firma jeg har oplevet nogensinde.

Der *er* for mange historier om Tiscali's kundeservice (eller rettere mangel
på samme) ...Har man brug for service, så lad være med at vælge dem, vil man
spare penge, så go for it, forbindelsen er nemlig udmærket. Og når man vil
ud igen skal man bare bruge tænkeren og lidt tålmodighed med et par ekstra
tjek-op opringninger i dagene efter, så løser det sig såmænd også med lidt
ekstra indsats. Sålænge man har sin dokumentation i orden, kan de ikke røre
en, uanset hvor inkompetent deres eller langsom deres service måtte være.

Sålænge det bare er billigere penge for en ringere service og ikke ringere
produkt, så er jeg game. Jeg bruger alligevel kun kundeservice når jeg skal
tilsluttes eller opsige. ...Markedet savner i øvrigt et produkt som BoomTown
syntes jeg personligt.

> Der burde findes en lov der kunne tage hånd om sådan en måde at drive
> forretning på. De burde lukkes på stedet. Det er simpelthen utroligt at de
> kan blive ved, og får lov til det.........

Jeg syntes mere det er utroligt at folk gider at betale mere ved TDC,
hvilket desværre lader til at være tendensen er noget man skal ved TDC med
næsten en hvilken helst produkttype som der findes alternativer til. Men
sådan er man jo så forskellige, en del med rigeligt overskud vil sikkert
godt betale et par hundrede kroner mere i forventning om bedre service,
andre bruger aldrig denne service og vil hellere spare pengene.

Der til kommer tanken og princippet omkring om man ønsker at støtte den
pseudo-monopol lignende tilstand der er omkring TDC's ADSL dominans på
markedet, eller om man vil være med til at fremme konkurence tilstande og
muligheder.

Ellers skulle man sikkert stadig betale omkring 1000 kr/md som det en lang
overgang kostede, i stedet for enten 350, 650 eller 750 kr. om måneden for
en 2 Mbit forbindelse.

TBC

Fra : Michelle Jørgensen

Dato : 20-09-03 19:37

Og så er TDC laaaangt fra Fejl fri. De har også deres historier..
Mener bare, var det ikke for CC, Tiscali og Tele2, og på mobil marked, CBB
og telmore osv, så havde alt været meget dyre endnu, da TDC ikke er den som
selv sænker prisen, selv efter flere års stort overskud.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-09-03 20:08

"Michelle Jørgensen" <Michelle_JorgensenFJERNdette@hotmail.com>
skrev :

>Og så er TDC laaaangt fra Fejl fri. De har også deres historier..
>Mener bare, var det ikke for CC, Tiscali og Tele2,

Tjah, det var da TDC, der i sin tid startede med at sænke
priserne på adslforbindelser kraftigt.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Jack Ryan

Dato : 21-09-03 00:04

> Tjah, det var da TDC, der i sin tid startede med at sænke
> priserne på adslforbindelser kraftigt.

nop det var faktisk Orange der fik presset priserne ned under 600 for en
1MB/256 i sin tid for 2-3 år siden. Hvor efter TDC fulgte efter, det skal
derefter siges at de havde lige så store start problemer som tele2 har nu.

Jack Ryan

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 21-09-03 00:09

"Jack Ryan" <jack@hotmail.com> writes:

> [...]
>derefter siges at de havde lige så store start problemer som tele2 har nu.

Du skal længere tilbage. Længe før Orange overhovedet kiggede på
ADSL.

Dér startede TDC priskrigen ved at fjerne trafikafregningen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-09-03 10:04

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse
> Dér startede TDC priskrigen ved at fjerne trafikafregningen.

TDC var ikke først med flatrate-produkter
CC og Tiscali havde en periode eneret på disse produkter.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-09-03 17:56

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev :

>CC og Tiscali havde en periode eneret på disse produkter.

Ja, men så vidt jeg husker til ret høje priser, TDC var først med
humane priser.
--
Knud

Fra : Kadann

Dato : 22-09-03 06:59

> Ja, men så vidt jeg husker til ret høje priser, TDC var først med
> humane priser.
> --
> Knud

Ja, TDC var de første der kom ud med nogle mere humane priser. De fjernede
oprettelsen og satte hastigheden i vejret. Hvis jeg ikke husker helt galt,
skete det i omkring 2000.

Min første ADSL, bestilt gennem CC, var en 128/128 KBit forbindelse. Den
blev lavet om til en 512/128 Kbit forbindelse, før den blev oprettet, præcis
pga. den første priskrig mellem CC og TDC.

Jeg husker det tydeligt, fordi jeg sad og solgte ADSL til privatkunder
dengang, og vores daværende chef harmede nogle måneder efter, at TDC havde
ødelagt ADSL-markedet, fordi det nu var svært/umuligt at tjene penge på det.
Selv i dag, tager det jo 3-4 år før en 256/128 KBit forbindelse begynder at
give penge i kassen, pga. oprettelse, udstyr til kunderne osv.

/Bruno

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-09-03 18:58

Hej Martin Højriis Kristensen, du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> TDC var ikke først med flatrate-produkter
> CC og Tiscali havde en periode eneret på disse produkter.

Jo, men det var det der på "almindelige" (dvs. ikke ADSL) opkoblinger,
du tænker på, ikke?

(Fordi de var rivende bagud med de lovede DSL-produkter og som en slags
plaster på såret fra ca. årsskiftet 1999/2000 så tilbød flatrate,
indtil DSL-produkter ville kunne tilbydes flere end de 2-3 kunder
omkring, der da havde muligheden).

Omkring først i maj 2000 lukkede TDC og CC så op for deres nye ADSL-
priser. 26. maj kom World Online så med (da de blev taget på sengen
tidsmæssigt).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-09-03 19:42

> Jo, men det var det der på "almindelige" (dvs. ikke ADSL) opkoblinger,
> du tænker på, ikke?

Nej

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-09-03 22:49

Hej Martin Højriis Kristensen, du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Nej

Tak for info. Jeg troede egentlig også, at TDC startede med flatrate på
deres ADSL dengang først i maj 2000.

Gid CC (og en halv snes dage senere) World Online havde fulgt det pæne
eksempel.

--
Hygge fra Århus - Rudi