vedr tele2adsl og hastigheder
Fra : Claus christensen

Dato : 19-09-03 20:24

Efter jeg har råbt efter en medarbejder ved tele2 (tror sku han blev døv hmm
sorry ) fik jeg en venlig mail at læs selv!!!!
Mange tak for din e-mail!

Tele2 er meget opmærksom på, at der på næsten alle centraler i Danmark er
problemer med hastigheden i forhold til vore kunders internetforbindelser.

Derfor er Tele2 i øjeblikket i gang med at opgradere deres backbone.

Det forventes at opgraderingen er afsluttet fredag den 26 september. Alle
kunder burde derefter køre med optimal hastighed.

Hvis du efter denne dato stadig har hastighedsproblemer eller spørgsmål til
ovenstående er du velkommen til at skrive til os igen.
JUBIII lægger med en hastighed konstant på 220/230 på div ftp sites
Så mit råd BROK jer det hjælper

Fra : The Tulip

Dato : 19-09-03 20:58

> [...]
> kunder burde derefter køre med optimal hastighed.
>
> JUBIII lægger med en hastighed konstant på 220/230 på div ftp sites

Hmm ., og ?? ., det er jo kun d. 19 September ., så hvordan kan brevet have
noget at gøre med din gode hastighed ??? ..

PS ., næste gang du ringer ind og råber dig blå i hovedet ., så ring lige
til Tiscali istedet.. for jeg gider ikke at have nogle mugne røvhuller på
Tele2's Support ..

~~ Frank .,

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-09-03 21:06

The Tulip wrote:
> PS ., næste gang du ringer ind og råber dig blå i hovedet ., så ring lige
> til Tiscali istedet.. for jeg gider ikke at have nogle mugne røvhuller på
> Tele2's Support ..

Hemlighed nummer et bag forretning: Kunden har altid ret..

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 19-09-03 21:11

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

>Hemlighed nummer et bag forretning: Kunden har altid ret..

Og de er i hvert fald aldrig røvhuller

Mvh.
   Klaus.

Fra : The Tulip

Dato : 19-09-03 21:34

> Hemlighed nummer et bag forretning: Kunden har altid ret..

Hvis det skulle være sandt ., hvordan slipper TDC så afsted med at sige at
der er 20% overhead på en ADSL linje ., når der fx i USA kun er omkring 8%
??

Ved skift til Tele2 er jeg da steget en del i både up og download ., sikkert
fordi at de prøver på at sælge den vare jeg reelt har købt ..

Fx UDP på TPtest3 ligger på 530Kbit Download og 150Kbit Upload ., TCP
ligger dog under 512/128 men højere end TDC's.. men alligevel holder jeg
60Kb/sec ved TCP download fra hastighed.tele2adsl.dk ..det er ihvertfald
mere at kunden har ret ..

da jeg havde 512 hos TDC ., var der ingen kære mor når jeg ringede ind og
brokkede mig over min 55Kb/sec DL .. de skriver iøvrigt at man kan forvente
at DL ligger mellem 47 og 55 Kb/sec på en 512 Kbit linje .. og hvis nogen
skulle være i tvivl ., så skulle det have været 512/8= 64 Kb/sec .. hvis man
ellers går i op i de små ting .,

~~Frank.,
--
Sarkasme er blot endnu en del af vores kundeservice...

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 19-09-03 21:54

"The Tulip" <dont.reply@email.dk> writes:

> [...]
>skulle være i tvivl ., så skulle det have været 512/8= 64 Kb/sec .. hvis man

Har du hørt om ATM-celler, Ethernet-frames og om IP-headere? Det
er sådan noget smart noget, der sørger for, at det ikke bare er
ubrugelige data, du modtager. Til gengæld fylder de.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kadann

Dato : 22-09-03 06:50

> Hemlighed nummer et bag forretning: Kunden har altid ret..
>
> // Hans

Der vil jeg hellere sige, at kunden har ret, når kunden rent faktisk har
ret. Du drømmer ikke om hvor mange mennesker der er ude i det ganske land,
som tror de har svaret på alt, og helst gerne vil gøre den kære
kundeservice-/support- osv. medarbejder opmærksom på dette.

At blindt sige: "kunden har altid ret" giver som regel flere problemer end
godt er.

Fra : Jan

Dato : 19-09-03 20:58

> [...]
> ovenstående er du velkommen til at skrive til os igen.
> JUBIII lægger med en hastighed konstant på 220/230 på div ftp sites

Hvis du har brokket dig og den hastighed er steget som følge af det så er
min formodning rigtig at TELE2 skruer hastigheden ned
jeg har selv brokket mig adskellige gange og får en sludder for en sladder
hvergang men ingen hastigheds forøgelse pga. det.

Jeg har hele tiden haft på fornemmelsen af at TELE2 efter installeringan af
deres ADSL lod hastigheden kører optimalt i nogle dage for de var nok godt
klar over at brugeren som noget af det første ville teste deres nye
forbindelse og derefter skruede ned for linien, det er den oplevelse jeg
selv har haft de første 2 dage kørte det som i olie og siden har det kørt ad
røv.. til, jeg har download hastigheder som ligger mellem en 256 og 512
linie på 2048/512 linie og en pingtid på 255 ms til ns.get2net.dk.

Jeg var tidligere TDC kunde................. en meget tilfreds TDC kunde men
syntes tilbudet fra TELE2 var meget fristende så derfor skiftede jeg, om jeg
har fortrudt skiftet ja mon ikke, i mine øjne er de en flok amartører det
burde ikke komme bag på dem at deres backboone ikke kunne klare det de har
jo selv inviteret 20000+ kunder over på deres net og efter hvad man læser
hvad kunderne har haft af ventetid på at blive konverteret (jeg ventede selv
knap 3.5 md) så burde de have haft tid nok til at få tingene på plads.

Jeg fik min linie konverteret fra TDC d. Fredag d. 9 2003 men først Mandag
sidst på eftermiddagen kom der hul igennem linien så hele weekenden var der
ingen forbindelse til omverden.

Så hvis i læser dette inde på TELE2 så skru op for hastigheden eller mist en
kunde.

Venlig Hilsen
Jan Larsen
En MEGET utilfreds TELE2ADSL kunde som betaler for en 2048/512 forbindelse
men får max 512/512

Fra : Jan

Dato : 19-09-03 21:02

Undskyld der skulle stå.