Cybercity og egen router.
Fra : kr

Dato : 19-09-03 14:11

Hej med jer, jeg har set et tilbud på Cybercity's hjemmeside ang. et
trådløst netværk. Jeg har deres Cisco router 677, nu vil jeg høre om jeg
ikke bare selv kan købe den trådløse router og det pc-card Cybercity
anbefaler, men som man skal leje hos dem ? Det kan vel være Cybercity
ligemeget hvilken router man har eller hur ?
venligst og på forhånd tak.
kr
kat2@mail.tele.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-09-03 14:20

"kr" <kat2@mail.tele.dk> wrote in message news:bkev8h$em3$1@sunsite.dk...
> [...]
> anbefaler, men som man skal leje hos dem ? Det kan vel være Cybercity
> ligemeget hvilken router man har eller hur ?

Du kan ikke sådan uden videre undvære din Cybercity router. Da den netop
også kommunikere med centralen.. Nogen kalder at den har indbygget "modem"

Nu ved jeg ikke lige hvad det er for et trådløst produkt cybercity har...
Men du kan da uden videre bare købe et normalt accespoint, og sætte i enden
af din cyberity router.

Du kan evt også købe et accesspoint med inbygget router og switch,.. Men så
skal du bare lade være med at bruge router funktionen.. Det vil sige, at man
kobler routeren i den trådløse gateways switch.. så fungere det bare uden
routerfunktionen.. Man skal så huske at disable DHCP serveren. Da ellers
computerne for de forkerte gateway adresser, så de kan komme på nettet.

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 19-09-03 23:58

On Fri, 19 Sep 2003 15:10:43 +0200, "kr" <kat2@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>anbefaler, men som man skal leje hos dem ? Det kan vel være Cybercity
>ligemeget hvilken router man har eller hur ?
[...]

Du kan sagtens købe og anvende din egen adsl-router. Den skal blot
understøtte PPPoA ....

Henrik

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 20-09-03 14:34

"Henrik Koksby Hansen" <Henrik@K0ksby.dk> wrote:

> Du kan sagtens købe og anvende din egen adsl-router. Den skal blot
> understøtte PPPoA ....

Ja, og så lige have et ADSL modem indbygget, hvilket nok bliver svært at
finde for de penge de fleste har på budgettet til den slags.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl
Mail: fornavn@efternavn.dk (ret selv) - Web: www.efternavn.dk (ret selv)
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 20-09-03 19:49

>Ja, og så lige have et ADSL modem indbygget
[...]

Er det ikke implicit, når man læser mit svar? :)

Henrik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-09-03 22:19

"Henrik Koksby Hansen" <Henrik@K0ksby.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke implicit, når man læser mit svar? :)

Nej
Speedstream 5711 er eks et modem med PPPoA, men den har ATM25-interface og
ikke "linje"-interface.

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 21-09-03 10:27

>Nej
>Speedstream 5711 er eks et modem med PPPoA, men den har ATM25-interface og
>ikke "linje"-interface.
[...]

Hm.. Ok.. Det var nu det jeg mente, da jeg skrev ADSL-router... Men ok
så en ADSL-router med indbygget ADSL-modem...

Henrik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-09-03 10:45

> Speedstream 5711 er eks et modem