Kabel fra ADSL-modem til PC
Fra : JN

Dato : 18-09-03 19:48

Har netop bestilt ADSL og samtidig nedtagning af ISDN.
Det kabel der går fra NT-boks til ISDN modem, kan det genbruges fra
ADSL modem til netkort i PC ?

Jan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-03 19:50

"JN" <poel_noerregade@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har netop bestilt ADSL og samtidig nedtagning af ISDN.
> Det kabel der går fra NT-boks til ISDN modem, kan det genbruges fra
> ADSL modem til netkort i PC ?

Er det fladt eller rundt?

Fra : JN

Dato : 18-09-03 21:23

> Er det fladt eller rundt?

Stikket er fladt, kablet er rundt
Jeg har købt kablet på arbejde,
det kaldes et patch-kabel.

Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-09-03 21:26

"JN" <poel_noerregade@hotmail.com> wrote in message

> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse

> Stikket er fladt, kablet er rundt
> Jeg har købt kablet på arbejde,
> det kaldes et patch-kabel.

Så kan du godt bruge det fra modem til netværk..

Desuden burde din ISDN installation genbruges til at tilslutte skillefilter
til adsl linien. Helt sikkert hvis der sidder et såkalt KAP stik ved
NT-boksen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-09-03 20:26

> Har netop bestilt ADSL og samtidig nedtagning af ISDN.
> Det kabel der går fra NT-boks til ISDN modem, kan det genbruges fra
> ADSL modem til netkort i PC ?

Du har altså i sin tid fået lavet kabling fra NT boksen til et modem i et
andet lokale af en TDC tekniker?

Som udgangspunkt kan man ikke uden at gøre noget, bruge dette til
netværkskabling... Da hvis det er en såkalt S-bus kabling der er lavet, så
sidder der 2 100ohms modstande i stikket ved modemmet.. Disse modstande skal
som minimum tages fra. Men så er det nok kun en 4leder...

Fra : JN

Dato : 18-09-03 21:28

> Du har altså i sin tid fået lavet kabling fra NT boksen til et modem i et
> andet lokale af en TDC tekniker?

Nej, jeg købte et standard patch-kabel på arbejde,
og forbandt NT-boks med ISDN-modem.

Jan

Fra : Sørensen

Dato : 19-09-03 07:51

> [...]
meddelelse

> Nej, jeg købte et standard patch-kabel på arbejde,

Der følger et kabel med fra din udbyder.

vh.
Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-09-03 13:28

"Sørensen" <no@i.dont> wrote in message

> Der følger et kabel med fra din udbyder.

ja på 1-2 meter

Fra : Kadann

Dato : 22-09-03 06:45

Udmildbart vil jeg sige: ja, det kan du bruge mellem dit ADSL-modem og dit
netkort. Det lyder jo til at være et alm. netværkskabel, så det skulle der
ikke være noget i vejen for.

Du kan evt. kigge på selve stikket og se antal ledere i kablet. Hvis der er
8 ledere, burde det virke.