mb.-pris ud af landet ?
Fra : Sørensen

Dato : 18-09-03 14:25

Hvordan kan det være at man kan købe en "minimum 256/256" linie til 100 kr.
pr. måned ved een udbyder når den koster mindest 400/md. ved TDC ?.

Hvad koster et 100 m/bit hul ud i verden hos en af De store udbydere ?

VH.
Sørensen

Fra : Jens Petersen

Dato : 18-09-03 14:41

On Thu, 18 Sep 2003 15:24:59 +0200, "Sørensen" <no@i.dont> wrote:

>Hvordan kan det være at man kan købe en "minimum 256/256" linie til 100 kr.
>pr. måned ved een udbyder når den koster mindest 400/md. ved TDC ?.

Er der så ikke en eller anden form for forbrugsafregning( øre/MB )?

>Hvad koster et 100 m/bit hul ud i verden hos en af De store udbydere ?

Ved ikke, med det er mere end 400,- om måneden.

--
Jens callto://jensep

Include me out.

Fra : S. Andersen

Dato : 18-09-03 14:51

"Sørensen" <no@i.dont> wrote in message
> Hvordan kan det være at man kan købe en "minimum 256/256" linie til 100
kr.
> pr. måned ved een udbyder når den koster mindest 400/md. ved TDC ?.

Fordi TDC gerne vil tjene penge, og ikke er lige så dumme som nogen af de
små "døgnflue-udbydere", som går konkurs i løbet af få måneder.

Desuden kan TDC levere ASDL til 90% (eller er det mere) af Danmarks
befolkning, tyder på du ikke har en anelse om hvad det har kostet at
installere på den gode side af 3000 dslam'er

Fra : Nic

Dato : 18-09-03 15:04

> Fordi TDC gerne vil tjene penge, og ikke er lige så dumme som nogen af de
> små "døgnflue-udbydere", som går konkurs i løbet af få måneder.
Uh - det lød godt... (Hvem hentyder du til??)

> Desuden kan TDC levere ASDL til 90% (eller er det mere) af Danmarks
> befolkning, tyder på du ikke har en anelse om hvad det har kostet at
> installere på den gode side af 3000 dslam'er

Det er tjent ind M A N G E gange pga. monopolet..

Fra : S. Andersen

Dato : 18-09-03 15:29

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in message
> Uh - det lød godt... (Hvem hentyder du til??)

> Det er tjent ind M A N G E gange pga. monopolet..

Hvilket monopol ?

Fra : AF

Dato : 18-09-03 15:52

S. Andersen na@na.na skrev dette:

> Hvilket monopol ?

Det der ikke længere eksisterer - det er det de tjener pengene på i
fremtiden, det kan du da nok regne ud, ikke sandt!

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-03 18:44

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Det er tjent ind M A N G E gange pga. monopolet..

TDC er et firma.
Udgiften til dslam'erne skal tjenes ind ved salget af produkterne på den
platform.
Hvad man har tjent i ruder konges tid er irrelevant i den sammenhæng.

Fra : Sørensen

Dato : 18-09-03 16:16

"S. Andersen" <na@na.na> skrev > Fordi TDC gerne vil tjene penge, og ikke er
> [...]
> befolkning, tyder på du ikke har en anelse om hvad det har kostet at
> installere på den gode side af 3000 dslam'er

Sikken dog et surt opstød !.
Det er ikke nødvendigvis døgnflue-selskaber, se feks. http://www.esenet.dk/
som har en 128/256 til 120 md. som er 1/3 af hvad den samme linie koster ved
TDC.

Det jeg gerne ville vide var hvad koster feks. en 100 m.bit linie ud i
verden hvis jeg selv vil fordele den videre til et boligområde.

vh.
Sørensen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 18-09-03 17:27

Sørensen wrote:
> Det jeg gerne ville vide var hvad koster feks. en 100 m.bit linie ud i
> verden hvis jeg selv vil fordele den videre til et boligområde.

Du kan formodentlig starte med at købe en bil hver månede for de penge
du skal bruge.

--
Morten!

Fra : -Thomas H-

Dato : 18-09-03 20:24

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse

> [...]
http://www.esenet.dk/
> som har en 128/256 til 120 md. som er 1/3 af hvad den samme linie koster

Det er også fint du kan få en forbindelse til 120 Md, men hvor mange % af
danmark er det lige at de dækker ?

Med Venlig Hilsen
-Thomas H.-

Fra : Sørensen

Dato : 19-09-03 07:38

"-Thomas H-" <condor-9@mail.xx> skrev

> Det er også fint du kan få en forbindelse til 120 Md, men hvor mange % af
> danmark er det lige at de dækker ?
>
> Med Venlig Hilsen
> -Thomas H.-

Hold kæft hvor er i negative !, Djursland er feks også snart dækket med
256/256 til 100kr md (fri forbrug) trådløs. se evt,
http://www.djurs.net/org/
www.bolignet.dk bliver også mere og mere udbredt i byerene.

Det jeg gerne ville vide var hvad feks cybercity giver pr. mb. båndbredde
ind i huset, for at se hvad der går til administration og hardware SÅ er der
en ikke-kværulant der kender en ca. pris ??.

Venlig Hilsen
Sørensen

Fra : Kim Nielsen

Dato : 18-09-03 22:01

.... meget klippet fra ..
> Det jeg gerne ville vide var hvad koster feks. en 100 m.bit linie ud i
> verden hvis jeg selv vil fordele den videre til et boligområde.
>
> vh.
> Sørensen

Det vil jeg da også gerne vide - og det selv om jeg ikke bor i Esbjerg
området.

Hvad sagde http://www.esenet.dk/ de da du kontaktede dem ??

Jeg kan ikke finde noget fornuftig på deres side udover at deres max. er
1024/512 ?!

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Jens

Dato : 18-09-03 18:31

"S. Andersen" <na@na.na> skrev i en meddelelse
> "Sørensen" <no@i.dont> wrote in message
> kr.
>
> Fordi TDC gerne vil tjene penge, og ikke er lige så dumme som nogen af de
> små "døgnflue-udbydere", som går konkurs i løbet af få måneder.

Hvilke "døgnflue-udbydere" tænker du på ? Jeg synes da ikke rigtigt at jeg
kender nogen som var på markedet for et par år siden, og som ikke er det nu
?

> Desuden kan TDC levere ASDL til 90% (eller er det mere) af Danmarks
> befolkning, tyder på du ikke har en anelse om hvad det har kostet at
> installere på den gode side af 3000 dslam'er

Jo flere der kan leveres til, jo billigere pris kan det oftes gøres, så din
argumentation holder ikke helt. Det er ihvertfald ikke årsagen til at TDC
er dyrere.

Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-03 18:46

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jo flere der kan leveres til, jo billigere pris kan det oftes gøres, så
din
> argumentation holder ikke helt.

Så du mener det er billigere at installere DSLAM'er _overalt_ inkl. Sdr.
Bøvelse med 4 hustande, fremfor at koncentrere sig om centraler med et
5-cifret antal hustande?

Fra : Jens

Dato : 18-09-03 20:08

> [...]
>
> Så du mener det er billigere at installere DSLAM'er _overalt_ inkl. Sdr.
> Bøvelse med 4 hustande, fremfor at koncentrere sig om centraler med et

Nej, det er ikke det jeg mener. Jeg mener at installere udstyr til 100.000
forbindelser vil ofte give en billigere pris pr. forbindelse end ved 10.000
forbindelser.
Ja, 3000 DSLAM'er (kender ikke det korrekte antal, men bruger ovenfor
nævnte tal) er sikkert en dyr fornøjelse, men det indgår jo nok i en
overordnet forretningsplan, der ender med overskud på den ene eller anden
måde.
At TDC så installerer centraler hvor det måske ikke helt kan betale sig, er
en anden sag. Men lur mig om det ikke kan betale sig for dem, ellers ville
de vel næppe gøre det (langsigtet investering).

Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-03 20:21

> [...]
> en anden sag. Men lur mig om det ikke kan betale sig for dem, ellers ville
> de vel næppe gøre det (langsigtet investering).

Signalværdien har uden tvivl været til at tage at føle på.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 19-09-03 03:08

Thu, 18 Sep 2003 19:45:33 +0200, skrev Martin Højriis Kristensen, på
18 linier, i <3f69ef55$0$83045$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

> [...]
>
>Så du mener det er billigere at installere DSLAM'er _overalt_ inkl. Sdr.
>Bøvelse med 4 hustande, fremfor at koncentrere sig om centraler med et

Martin du skuffer mig
Du ved da Sdr. Bøvelse er med i de 5% TDC ikke dækker.
Og de centraler med 5-cifret hustande. kan da vidst let tælles

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-09-03 10:30

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Du ved da Sdr. Bøvelse er med i de 5% TDC ikke dækker.

Seriøst?

Fra : Steen Hansen

Dato : 21-09-03 23:53

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message news:<3f6acc8a$0$83060$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> skrev i en meddelelse
>
> Seriøst?

Spændende læsning.

Der er flere ting.

1. TDC har monopol - det kan ikke diskuteres.
2. Staten solgte kabel forbindelserne som man tidligere betalte for
ved oprettelse. Dvs. at vi betaler for det igen.
3. Hvis et selskab ikke selv vil føre kabel, så skal de betale TDC
føre signal genemmen de kabler som kunderne allerede har betalt for.

Jeg ved ikke hvordan man kan forsvare TDC udover at sige at det er
politikkernes skyld for at få penge i kassen.

Desværre må jeg også nævne at TDC er ikke er specielt mere stabil end
andre selskaber og deres service er heller ikke altid på et niveau
hvor prisforskellen med rimelighed kan godgøres.

Bliver spændende at se hvor mange gange TDC vil tage penge for det
samme, for jeg har altså ikke fået nye kabler siden TDC blev solgt -
har du???

Hvis nogen er interesseret, så undersøg sagen om signal overførsel
over kommune grænser. Her tænker jeg på kabel tv. Fortæller meget om
TDC og deres metoder.

Det er bare min mening.

Steen

Fra : Kadann

Dato : 22-09-03 06:40

Har klippet groft..

> 1. TDC har monopol - det kan ikke diskuteres.

> Det er bare min mening.

Jeg går ud fra at nederste sætning dækker over hele dit indlæg, da du
skriver den i et afsnit for sig selv. Men, det du siger er altså, at din
mening ikke kan diskuteres? Alt TDC har et monopol, og hvis andre har en
modsat mening, så gælder den ikke?

Jeg kan ikke se hvordan TDC kan have et monopol, når det står alle frit for
at grave nye kabler ned i jorden. Hvis det var et monopol, så ville andre
firmaer jo netop ikke have den mulighed.. og det er en mulighed som bl.a.
Telia har benyttet sig af.

/Bruno

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-09-03 20:29

"Kadann" <nospam-kadann@hotmail.com> writes:

> Jeg kan ikke se hvordan TDC kan have et monopol, når det står alle frit for
> at grave nye kabler ned i jorden.

Er du sikker på at et vilkårligt selvskab får lov til at grave alle landet
veje op så de kan lægge tlf. kabler?

Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-09-03 20:32

"Martin Schultz" <di030007@NO.SPAM.diku.dk> skrev i en meddelelse
> Er du sikker på at et vilkårligt selvskab får lov til at grave alle landet
> veje op så de kan lægge tlf. kabler?

De skal have samme tilladelser som TDC indhenter når de skal anlægge.
Hvis TDC ikke havde forsyningspligt er det overvejende sandsynligt at det
ved nogen udstykninger var andre end TDC der "bød sig til"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-09-03 07:41

"Steen Hansen" <steen_hansen@eudoramail.com> skrev i en meddelelse
> 1. TDC har monopol - det kan ikke diskuteres.

Alt kan diskuteres.

> 2. Staten solgte kabel forbindelserne som man tidligere betalte for
> ved oprettelse. Dvs. at vi betaler for det igen.

Oprettelsen dækker langt fra udgifterne til at nyetablere en kunde. Kun
fordi man har været i gang så længe kan det hænge sammen.

> 3. Hvis et selskab ikke selv vil føre kabel, så skal de betale TDC
> føre signal genemmen de kabler som kunderne allerede har betalt for.

Hvis kunderne selv vil eje kablerne så findes andelsprincippet jo. Det
bruger mange boligforeninger.

> Desværre må jeg også nævne at TDC er ikke er specielt mere stabil end
> andre selskaber

Selvfølgelig må du nævne hvad du vil.

> Bliver spændende at se hvor mange gange TDC vil tage penge for det
> samme, for jeg har altså ikke fået nye kabler siden TDC blev solgt -
> har du???

Hvis de opfører sig som et ansvarligt aktieselskab: Så mange gange de kan.

> Hvis nogen er interesseret, så undersøg sagen om signal overførsel
> over kommune grænser.

Hvilket?

Fra : S. Andersen

Dato : 18-09-03 20:20

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message > Hvilke
"døgnflue-udbydere" tænker du på ? Jeg synes da ikke rigtigt at jeg
> kender nogen som var på markedet for et par år siden, og som ikke er det
nu
> ?

Sonofon FWA (eller hvad det nu hed)
Mobilix har også droppet ADSL

Det er endda 2 af de store selskaber, hvis jeg gad bruge tid på det, kunne
jeg nok remse en 2-cifret liste op over små ubetydelige virksomheder,
startet af folk som troede det var en guldgrube at satse på at udbyde
Bredbånd på den ene eller anden måde. Uden egentlig at være klar over hvilke
omkostninger det har.

Fra : S. Andersen

Dato : 18-09-03 20:23

"S. Andersen" <na@na.na> wrote in message news:3f6a0576$0$48912> Sonofon FWA
(eller hvad det nu hed)

> Mobilix har også droppet ADSL

Det findes stadig, men det er da vist begrænset hvor meget de reklamere for
det. Mener også at de meldte ud på et tidligere tidspunkt, noget i retningen
af at de ikke var interesseret i flere kunder

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-09-03 20:43

> [...]
> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message > Hvilke
> "døgnflue-udbydere" tænker du på ? Jeg synes da ikke rigtigt at jeg

hvad snakker du om, det kører da bestemt stadigvæk. og vil stadig gøre det
fremover.

> Mobilix har også droppet ADSL

kan tilføje Telia Bredbånd home

Fra : Nic

Dato : 18-09-03 22:32

> Sonofon FWA (eller hvad det nu hed)
De lever da endnu?

> Mobilix har også droppet ADSL
Ja, og så er vi tilbage til monopolet. Ingen (næsten) leverer uden om TDC's rå kobber. Dem der tror monopolet ikke
findes er naive.

Fra : Sørensen

Dato : 19-09-03 07:49

> De lever da endnu?

> Ja, og så er vi tilbage til monopolet. Ingen (næsten) leverer uden om
TDC's rå kobber. Dem der tror monopolet ikke
> findes er naive.

Monopolet er brudt visse steder Sonofon kan feks levere feks. en 512/512
trådløs til 436 inc moms De fleste steder. Og jeg kan udskifte min 256/256
TDC til een der er mindest ligeså hurtig men som kun koster 100kr (er
bestilt ) det er datrods alt kun en 1/4 del af TDC`s pris.

Men Du har ret i at nogle steder er TDC`s kobber eneste nuværende mulighed.

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 19-09-03 19:22

> [...]
> bestilt ) det er datrods alt kun en 1/4 del af TDC`s pris.
>
> Men Du har ret i at nogle steder er TDC`s kobber eneste nuværende

Ja, og havde de ikke været der, var der nok slet ikke mulighed for adsl. Så
vær du/i blot glad for at TDC har haft den politik med at dække så store
områder.

Desuden er det frit for alle at søge om tilladelse til at grave kabler ned,
så stop nu den (for gud ved hvilken gang) monopolsnak.

/Tobias

Fra : Nic

Dato : 19-09-03 21:47

> Ja, og havde de ikke været der, var der nok slet ikke mulighed for adsl. Så
> vær du/i blot glad for at TDC har haft den politik med at dække så store
> områder.
Lad mig gætte. Du er TDC kunde?

> Desuden er det frit for alle at søge om tilladelse til at grave kabler ned,
> så stop nu den (for gud ved hvilken gang) monopolsnak.

Hvorfor - der går 10+ år inden monopoletr er brudt herhjemme.

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 19-09-03 22:22

> Lad mig gætte. Du er TDC kunde?

Det drejer sig om jeg er TDC kunde eller ej. Faktum er bare, at hvis ikke
TD`C var repræsenteret på de steder, så var der ikke mulighed for at få
ADSL.

/Tobias

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 19-09-03 22:54

"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> skrev i en meddelelse

> "Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Så

rettelse :)

Fra : Nic

Dato : 19-09-03 23:19

> Det drejer sig om jeg er TDC kunde eller ej. Faktum er bare, at hvis ikke
> TD`C var repræsenteret på de steder, så var der ikke mulighed for at få
> ADSL.

Altså uden TDC havde vi alle 33.6 idag?

Mon ikke de havde fundet en løsning? . . .

(TDC MY ASS)

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 19-09-03 23:53

> Altså uden TDC havde vi alle 33.6 idag?
>
> Mon ikke de havde fundet en løsning? . . .

jeg talte kun om de tyndt befolkede områder

Fra : The Tulip

Dato : 19-09-03 21:12

> Hvad koster et 100 m/bit hul ud i verden hos en af De store udbydere ?

Eftersom det ikke ser ud til at der er nogen der kender noget til det .. så
kan jeg da fortælle at for nogen år siden fik jeg priser fra Teledanmark på
faste linjer ., en 22 Mbit linje med fri udlandstrafik kostede på det
tidspunkt svjh. 36000 kr om måneden .. og det var sikkert + moms ..

Udstyr har jeg ikke det store forhold til priserne på .. men .. edbpriser
kan jo fortælle lidt af hvert .. fx prisen på en Cisco switch med managment

~~Frank .,

Fra : Sørensen

Dato : 20-09-03 07:19

"The Tulip" <dont.reply@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Udstyr har jeg ikke det store forhold til priserne på .. men .. edbpriser
> kan jo fortælle lidt af hvert .. fx prisen på en Cisco switch med

Tusinde tusinde tak det var lige det jeg gerne ville vide, utroligt at det
kunne generere 25 indlæg inden der kom en der havde et svar )

Vh.
Sørensen

Fra : Thomas K.

Dato : 20-09-03 13:18

> Tusinde tusinde tak det var lige det jeg gerne ville vide, utroligt at det
> kunne generere 25 indlæg inden der kom en der havde et svar )

Du kunne evt prøve at kontakte de relevante udbydere af sådanne forbindelser
for at høre deres priser ? Men det er nok lettere at spørge herinde og så
brokke sig over svarene.

mvh
Thomas K.

Fra : Sune

Dato : 20-09-03 13:44

On Sat, 20 Sep 2003 14:17:31 +0200, "Thomas K." <Kirtsine.Hojwdwdde@mail.dk> wrote:

>Du kunne evt prøve at kontakte de relevante udbydere af sådanne forbindelser
>for at høre deres priser ? Men det er nok lettere at spørge herinde og så
>brokke sig over svarene.

Der er da ikke noget i vejen med at spørge her i gruppen.

Han kan jo ikke gøre for at der sidder nogle nørder i gruppen som ikke ved hvornår de skal skrive
noget nyttigt eller hvornår de helt skal undlade at skrive noget.

Mvh
Sune

Fra : Sørensen

Dato : 21-09-03 09:24